سفر به بهشت استان اصفهان!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چادگان شهری زیبا و دیدنی در استان اصفهان است که آب و هوایی مطبوع و معتدل دارد. شما می‌توانید در تمامی چهار فصل سال به این شهر زیبا سفر کنید و لذت ببرید.
شهرستان چادگان استان اصفهان

شهرستان چادگان استان اصفهان، دارای امکانات رفاهی و تفریحی کاملی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا اوقات خوشی را در سفر به آن داشته‌باشید. همانطور که می‌دانید اصفهان استانی توریستی در ایران و جهان است و چادگان نیز به عنوان یکی از شهرستان‌های آن از این امر مستثنی نیست. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تا سفری کوتاه به این شهر جذاب داشته‌باشیم. با ما همراه باشید.

شهرستان چادگان استان اصفهان

در ادامه مطلب قصد داریم تا تاریخچه این شهر، موقعیت جغرافیایی آن و دهکده تفریحی شهر چادگان را باهم بررسی کنیم.

تاریخچه شهرستان چادگان استان اصفهان

چادگان توسط شاه عباس اول در دوران صفویه ساخته‌شد. این شهر به دلیل همسایگی با زاینده رود و موقعیت طبیعی مناسب در این ناحیه، یکی از شهرهای زیبا و آباد و حاصل‌خیز است. نام باستانی این شهر پاتاراک بوده‌است. همچنین در گذشته به دلیل آبادی این شهر، آخرین پادشاه هخامنشیان برای جمع آوری سپاه به آن سفر می‌کردند و از مسیر آن به همدان می‌رفتند.
می‌گویند اسکندر در این شهرستان اقامت می‌کرده است. او در این شهر از نفوذ بالایی برخوردار بوده، به طوری که روستایی با نام وی در نزدیکی چادگان وجود دارد. در زمان اسکندر، پاراتاک به طور کامل ویران شد و مردم مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. آن‌ها در دو کیلومتری محل قدیم شهر جدید امروزی را ساختند. اگر به این شهر سفر کنید آثار ستون‌های سنگی قدیمی را خواهید دید. بقایای تاریخی و ظروف سفالی موجود در این شهر پیشینه تاریخی هزار ساله آن را مشخص می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  موخوره را با این ۳ روغن از بین ببرید

دهکده تفریحی زاینده رود

موقعیت جغرافیایی

این شهرستان تا مرکز استان اصفهان حدود 115 کیلومتر فاصله دارد. مساحت این شهرستان 1200 کیلومتر مربع است و شهرهای همسایه آن شهرستان‌های تیران، کرون، فریدن، فریدون شهر هستند. همچنین چادگان با استان چهار محال بختیاری نیز هم مرز است. علاوه بر همجواری با زاینده رود، آب و هوای مساعد شهرستان، دلیل دیگری برای سرسبزی آن است. لازم به ذکر است در اطراف این شهرستان رشته کوه‌های معروفی نیز وجود دارند.

چادگان استان اصفهان

دهکده تفریحی شهرستان چادگان استان اصفهان

در همسایگی شهرستان چادگان سد زاینده رود قرار دارد که در کنار آن یک دهکده تفریحی قرار دارد. این تفرجگاه به عنوان یکی از زیباترین مکان‌ها در استان اصفهان است. سد زاینده رود باعث ایجاد دریاچه کوچکی شده‌است که اهالی شهرستان و گردشگران از آن برای گذراندن اوقات خود بهره می‌گیرند.همچنین از دیگر جاذبه‌های گردشگی چادگان استان اصفهان می‌توان به باشگاه سوارکاری، اتوبوس دریایی و قایق‌سواری اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: معرفی ۴ تا از بهترین جاهای دیدنی کاشان+ عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…