3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از دلایل چاقی و اضافه وزن برای حوانان، ازدواح و تشکیل خانواده است. اگر به دنبال علت و راه‌های رفع آن هستید، با ما همراه باشید.
چاقی بعد از ازدواج

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قبل از ازدواج اندامی بسیار خوب و لاغر داشتند، بعد از ازدواج به سرعت وزن اضافه کردند. چاقی بعد از ازدواج بسیار رایج است و نیازی نیست که از آن بترسید زیرا تقریبا بالای 50 درصد از زوجین با آن مواجه می‌شوند. مسئله چاقی برای هیچکس خوشایند نیست. در واقع هنگام ازدواج همه دوست دارند تا در بهترین حالت بدنی خود باشند و با بهم ریختن اندام خود دچار ترس و کم شدن اعتماد به نفسشان می‌شود. با دلتامگ همراه باشید تا با چاقی بعد از ازدواج و راه‌های رفع آن، آشنا شوید.

چاقی بعد ازدواج امری طبیعی است؟

ازدواج یک امر بسیار مهم در زندگی است. ازدواج همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تقریبا زندگی شما را زیر و رو می‌کند. چاقی بعد از ازدواج برای آقایان و خانم‌ها اتفاق می‌افتد اما با توجه به تحقیقات صورت گرفته، این چاقی در بین خانم‌ها شایع‌تر است. طی پژوهش‌های به عمل آمده از دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا، زنان و مردان پس از ازدواج حدود 16 کیلو وزن اضافه می‌کنند. چاقی و اضافه وزن در همه حال عذاب آور است اما پس از ازدواج به یک معضل بزرگ‌تر تبدیل می‌شود.

چاقی بعد از ازدواج

دلایل چاقی بعد ازدواج چیست؟

افزایش وزن می‌تواند زمینه ساز مشکلات جسمی برای شما باشد. به یاد داشته باشید که مسئله چاقی تنها برای زیبایی بدن و اندام شما نیست، بلکه شما برای سلامتی نیز نیاز دارید اضافه وزن خود را از بین ببرید. مشکلات عمده‌ای که چاقی و اضافه وزن برای شما دارد، مشکلات قلبی، مشکلات زانو درد و کرد درد، پیری زودرس و … است. چاقی بعد از ازدواج نیز با کم کردن اعتماد به نفس شما، جسم و روان شما را آزرده خواهد کرد.

تغییر در سبک زندگی پس از ازدواج

افراد پس از ازدواج خانواده خود را می‌سازند. ساختن خانواده سبک زندگی شما را تغییر می‌دهد. خیلی از افراد در زمان مجردی به علت‌های مختلف سبک زندگی پر مشغله‌ای دارند و ممکن است همه وعده‌های غذا را میل نکنند. اما پس از ازدواج به دلیل اینکه خانم‌ها برای هر وعده غذا آماده می‌کنند، به صورت منظم از آن غذاها میل می‌کنند و ممکن است در هنگام غذا پختن به اصطلاح به غذا ناخنک بزنند. برخی از افراد قبل ازدواج به طور مرتب ورزش می‌کنند اما پس از ازدواج به علت اینکه مشغله‌های آنان زیاد شده است، نمی‌توانند برنامه ورزشی خود را دنبال کنند و به همین دلیل، چاق می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  ماسک کیوی برای پوست و موی شما فوق‌العاده است

چاقی بعد از ازدواج

مهمانی‌‌ و تفریح

یکی از علل چاقی بعد از ازدواج، بیشتر شدن مهمانی و تفریح است. تفریحات و مهمانی معمولا با غذای خوشمزه همراه است. پس از ازدواج فامیل و آشنایان شما دو برابر می‌شود. غذاهای مهمانی معمولا چرب‌تر از حد معمول هستند و به همین علت ممکن است شما وزن بیشتری اضافه کنید. معمولا پس از ازدواج همه فامیل‌ها زوج جوان را برای تبریک و شادباش، به خانه خود دعوت می‌کنند. به همین جهت تفریح و مهمانی‌ها بیشتر از قبل شده و شما چاق خواهید شد.

چاقی بعد از ازدواج

غفلت

خیلی از افراد قبل از ازدواج به اندام و بدن خود توجه خاصی می‌کنند و کاملا مواظب رژیم غذایی خود هستند. اما پس از ازدواج این توجه کم می‌شود که یکی ازاین علت‌ها این است که از عشق همسر  شریک زندگی خود مطمئن شده‌اند و تلاش کمتری برای جلب توجه او می‌کنند.

با این روش از چاقی بعد ازدواج خلاص شوید

چاقی بعد از ازدواج را با ساختن یک روتین سالم، شکست دهید. سبک زندگی سالمی را برای خودتان و همسرتان انتخاب کنید. این برنامه را با مشورت همسرتان بچینید. با هم به پیاده روی بروید.

 چاقی بعد از ازدواجمی‌توانید فعالیت‌های ورزشی مورد علاقیتان را آخر هفته‌ها با هم انجام دهید. سعی کنید که از خوردن غذاهای پر کالری و چرب دوری کنید. این نوع غذاها را به حداقل سه بار در هفته محدود کنید و باقی هفته را غذاهای سالم‌تر میل کنید.

تعداد کلمات مطلب: 641

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گلاب گیری در خانه به 3 روش ساده برای افراد مبتدی

گلاب یکی از عرقیات محبوب در طب سنتی است که خواص بسیاری برای سلامتی دارد؛ با توجه به اینکه …