معرفی ۴ تا از بهترین جاهای دیدنی کاشان + عکس

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به کاشان و بازدید از مکان‌های تاریخی این شهر شما را به سفری در دل تاریخ می‌برد. با قدم زدن در کوچه و پس‌کوچه‌های کاشان، در تاریخ قدم خواهید زد و تا مدت‌ها خاطرات سفرتان را از یاد نمی‌برید.
مشهورترین جاهای دیدنی کاشان

شهر کاشان که در استان اصفهان قرار دارد، قدمت تاریخی بسیار بالایی دارد و جز یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری توریست‌های ایرانی و خارجی است. در این مطلب از دلتامگ تعدادی از مشهورترین جاهای دیدنی کاشان را به شما معرفی می‌کنیم. در سفر خود به کاشان زیبا، بازدید از این اماکن را هرگز از دست ندهید.

مشهورترین جاهای دیدنی کاشان

اگر قصد سفر به کاشان را دارید بهتر است با جاذبه‌های آن آشنا باشید تا بتوانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

باغ فین از مشهورترین جاهای دیدنی کاشان

باغ فین از مشهورترین جاهای دیدنی کاشان

باغ فین همان مکانی است که امیرکبیر در آن به قتل رسید. به دلیل خدمات بی‌شمار امیرکبیر برای ایران، این حمام به یکی از مکان‌های مهم تاریخی در ایران تبدیل شده‌است. میرزا تقی‌خان فراهانی معروف به امیرکبیر در دی‌ماه سال ۱۲۳۰ در حمام فین کاشان به قتل رسید. باغ فین در تمام طول سال جذابیت‌ فوق العاده خودش را دارد. درختان بلند، صدای آرامش‌بخش آب روان، معماری هنرمندانه و … از مهم‌ترین فاکتورهایی است که این مکان زیبا را در گروه مشهورترین جاهای دیدنی کاشان قرار داده‌ است. این باغ تاریخی در لیست میراث جهانی ثبت شده‌است و شهرت آن به گوش جهانیان رسیده‌ است. مساحت تقریبا زیاد این باغ ایرانی در کنار قرارگیری دیوار، برج‌های استوانه‌ای در اطراف آن شکوه شاهانه آن را نشان می‌دهد.

آدرس باغ فین: كاشان، خيابان امیرکبیر

خانه طباطبایی‌ها

خانه طباطبایی‌ها

خانه تاریخی طباطبایی‌ها یکی از معروف‌ترین بناهای زمان قاجار است که در سال ۱۲۵۰ هجری قمری توسط یکی از تاجران مشهور و ثروتمند آن زمان به نام سید جعفر طباطبایی در کاشان بنا شد. این خانه ۴۷۳۰ مترمربع مساحت دارد و ساخت آن تقریباً ۱۰ سال زمان می برد. نکته قابل توجه خانه‌های دوره قاجار، کارکردهای متفاوت هر قسمت از خانه است و هر قسمت از خانه به شیوه‌ای خاص و برای هدفی مشخص، ساخته‌شده‌است. سراسر خانه طباطبایی‌ها پر از گچ‌کاری‌ها و آیینه‌کاری‌های شگفت‌انگیز است که باعث خاص شدن معماری این خانه شده‌است. همچنین استفاده از شیشه‌های رنگی، به خانه زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای هدیه داده است. امکان ندارد در این خانه قدم بزنید و مجذوب زیبایی‌های بی‌نظیر آن نشوید.

مطلب پیشنهادی:  تالاب استیل، عجیب‌ترین دریاچه متحرک ایران!

آدرس خانه طباطبایی‌ها: کاشان، خیابان علوی

خانه بروجردی‌ها

عمارت خانه بروجردی‌ها جزو مشهورترین جاهای دیدنی کاشان است که در هر چهار فصل از سال می‌توان از آن بازدید کرد. خانه بروجردی‌ها یکی از زیباترین بناهای به‌جامانده از دوره قاجار است. ساخت این خانه زیبا حدود ۱۸ سال طول کشید. حاج‌آقا حسن بروجردی برای فرزندش سید مهدی از دختر حاج سید جعفر طباطبایی خواستگاری می‌کند. پدر عروس خانم که از بزرگ‌ترین تاجران کاشان و صاحب عمارت معروف خانه طباطبایی‌ها بود اعلام می‌کند که در صورتی به این وصلت رضایت می‌دهد که داماد خانه‌ای هم‌تراز با خانه پدری عروس داشته باشد. این مسئله باعث می‌شود که ساخت خانه بروجردی‌ها شروع شود. خانه بروجردی‌ها یکی از شاخص‌ترین بناهای تاریخی کشورمان است که در سراسر آن ظرافت‌ها و ویژگی‌های معماری ایرانی، چشم را نوازش می‌دهد. در طراحی این بنای عظیم، به طرح و نقش سنتی ایرانی اهمیت ویژه‌ای داده شده و تزئینات داخلی با وسواس و ریزبینی قابل‌توجهی انجام شده‌است.

آدرس خانه تاریخی بروجردی‌ها: کاشان، خیابان علوی

بازار کاشان از مشهورترین جاهای دیدنی کاشان

بازار کاشان از مشهورترین جاهای دیدنی کاشان

بازار کاشان یکی ازجذاب‌ترین جاهای دیدنی کاشان در شب و البته روز است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به کاشان حتما به آن سر بزنید. این بازار تاریخی مغازه‌های مختلفی همچون مسگری، رنگرزی، زرگری، کفش‌دوزی و بازار ریسمان فروشی دارد. در دنیای مدرن امروز، این بازار از معدود اماکنی است که لذت گشت‌وگذار در محیطی دل‌نشین و خرید صنایع‌دستی را برای شما رقم می‌زند.

آدرس بازار کاشان: کاشان، تقاطع خیابان بابا افضل و میدان کمال‌الملک، بازار کاشان

پیشنهاد مطالعه: معرفی ورزشگاه‌ های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تعداد کلمات مطلب: 597

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

این 2 شهر زیبا ترین بهار را در ایران دارند

زیباترین شهر ایران در بهار کجاست؟ درست است که هر شهی زیبایی به خصوص خود را دارد اما کدام ش…