آیا به بام ایران سفر کرده‌اید؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید سفری متفاوت و به دور از شلوغی داشته باشید و به دنبال مقصدی بکر و طبیعتی خیره کننده می‌گردید، بام ایران یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هاست.
سفر به بام ایران

شهر کرد یکی از مرتفع‌ترین شهرهای ایران و مقصدی هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی است. این شهر به دلیل ارتفاع بالایی که از سطح دریا دارد به بام ایران مشهور شده‌ است. با سفر به بام ایران می‌توانید تجربه‌ای خاطره‌انگیز در دل طبیعتی بکر و زیبا برای خود و عزیزان‌تان رقم بزنید. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا بیشتر با این شهر زیبا آشنا شویم.

سفر به شهرکرد

درباره سفر به بام ایران

شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری، در فاصله 97 کیلومتری جنوب غربی استان اصفهان است. این شهر مرتفع‌ترین شهر در بین دیگر شهرهای ایران است و به همین دلیل نیز «بام ایران» لقب گرفته است. شاید اگر از پدربزرگ و مادربزرگ‌هایتان درمورد شهرکرد بپرسید با نام دهکرد از آن یاد کنند. پیش از سال ۱۳۱۴ این شهر دهکرد نام داشت. شاید تصور کنید که شهرکرد محل سکونت قوم کرد است ولی این گونه نیست. در قدیم قوم چادرنشین را «کرد» می‌نامیدند و چون در این شهر اکثر مردم چادرنشین بودند، این شهر، شهرکرد نام گرفت.

مسیرهای سفر به بام ایران

برای سفر به بام ایران از تهران، دو مسیر در پیش روی شما قرار دارد، مسیر اولی که شما را به این شهر زیبا می‌رساند، حدودا 544 کیلومتر است که بعد از 6 ساعت رانندگی به مقصد می‌رسید. مسیر دوم از سمت اراک می‌گذرد و با مسافت حدود 545 کیلومتری که دارد، حدود 7 ساعت میزبان شما در جاده خواهد بود؛ بنابراین یک ساعت مسیرتان را دورتر از مسیر اول می‌کند.

اگر مسیر اول را انتخاب کنید، از شهرهای تهران، قم، کاشان، زرین شهر و در نهایت فرخ‌شهر می‌گذرید تا در نهایت به شهرکرد برسید. اگر در بازه گلاب‌گیری قصد سفر داشته باشید، سر راه می‌توانید سری به این مراسم زده و با عرقیجات تازه به سمت شهرکرد بروید. در مسیر دوم، از شهرهای قم، اراک، خمین، سعید آباد، گلپایگان، خوانسار، دامنه، داران، سینگرد، شیخ شبان، بن، وردنجان و نافج عبور می‌کنید تا در نهایت به شهر زیبای شهرکرد برسید. در این مسیر، طبیعت زیبای خوانسار و جاذبه‌های اصفهان پیش روی شما قرار دارد که می‌توانند لذت سفر را برای شما چند برابر کند.

مطلب پیشنهادی:  چگونه خود را بیشتر دوست داشته باشیم؟ + ویدیو

آب و هوای شهرکرد

شهرکرد که از آب و هوایی نیمه مرطوب و معتدل برخوردار است به خاطر ارتفاع بالایی که دارد تابستان‌هایی معتدل و خنک و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد. سفر به شهرکرد در همه فصول برای شما جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود، اگر بخواهید طبیعت گردی کنید یا در دل طبیعت اقامت داشته باشید و کمپ کنید، اواخر فصل بهار و تابستان مناسب سفر خواهد بود. اگر به زمستان و تفریحات زمستانی مثل اسکی علاقه دارید، پیست اسکی چلگرد برای شما خاطره‌انگیز خواهد بود.

مسافرت به بام ایران

اماکن دیدنی شهرکرد

شهرکرد شهری سرسبز و خوش آب و هوا با طبیعت بکر و چشم‌نواز است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

پارک ملی تنگه صیاد: این منطقه در ۱۵ کیلومتری از شهرکرد قرار دارد. حیات وحشی زیبا و خارق‌العاده با بیش از ۲۵۰ گونه گیاهی، زیستگاهی مناسب برای حیواناتی مانند میش وحشی، قوچ، پلنگ، گرگ و پرندگان است.

منطقه پیرغار: اگر عاشق طبیعت هستید با رفتن به منطقه پیرغار می‌توانید لحظاتی بی‌نظیر را تجربه کنید. وجود آبشار پیرغار، چشمه‌های آب بسیار و غار پیرغار در این منطقه همه آن چیزی که از طبیعت می‌خواهید را یک‌جا به شما می‌دهد. وجود کتیبه‌های تاریخی در این منطقه خبر از قدمت تاریخی آن می‌دهد.

آبشار زرد لیمه(بوینه): این آبشار یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین آبشارهای کشورمان است که در فاصله ۸۴ کیلومتری از شهرکرد در منطقه دیناران شهرستان اردل قرار دارد. این آبشار زیبا در میان رشته کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس واقع شده و بهشتی ناشناخته برای طبیعت گردان است و یکی از زیباترین محل‌ها برای کمپ به شمار می‌رود.

پیشنهاد مطالعه:  آخر هفته ای خنک در تهران!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…