اقامتی رویایی در دل کوه!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با سفر به این دهکده رویایی می‌توانید اقامتی متفاوت را در دل کوه تجربه کنید و از آن لذت ببرید.
ماسوله از جاذبه های گردشگری گیلان

ماسوله از جاذبه های گردشگری گیلان، دهکده‎ای رویایی با معماریِ منحصر به فرد و خانه‎هایی پله‎‎کانی است که گویا روی دوش هم سوار شده‎اند تا دستشان از دامنه سبز کوهستان به آسمان آبی برسد. قدمت این روستای زیبا به قرن چهاردهم میلادی برمی‌گردد و با طبیعتی بکر و دست نخورده از کوهستان‌ها، آبشارها، جنگل های انبوه، ییلاق‌های خنک در استان زیبای گیلان قرار گرفته‌است. با دلتامگ همرا باشید تا باهم زیبایی‌های این روستای بی‌نظیر را بررسی کنیم.

ماسوله از جاذبه های گردشگری گیلان

ماسوله کمی با فاصله از رشت، مرکز استان گیلان قرار گرفته‌است. این دهکده زیبا، تاریخ، طبیعت، فرهنگ، زیبایی، عرفان را با هم آمیخته تا بهشتی خیره‌کننده را مقابل چشمان شما به نمایش بگذارد. وسعت این دهکده ۱۰۰ هکتار زمین است که در دامنه کوه قرار دارد. ویژگی منحصربه‌فرد این روستا این است که خانه‎هایش روی یکدیگر ساخته شده‌اند، به طوری که پشت‌بام هر خانه، حیاط خانه بالایی است. بالاترین خانه ماسوله با پایین‎ترین نقطه آن ۱۲۰متر اختلاف دارد. این مدل معماریِ پله‎کانی فارغ از جذابیتی که برای گردشگران دارد، در واقع نوعی روش برای خانه سازی در دامنه کوه است، چون که به دلیل سرمای هوا در ارتفاعات، به علاوه خطر سیل زدگی در قسمت‌های پایین‎ترِ کوه، وسط کوهپایه‌ها بهترین نقطه برای ساخت خانه است. ماسوله‎ با قدمت تاریخی که دارد، اولین شهری است که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌است.

مطلب پیشنهادی:  چگونه لباس مهمانی رسمی انتخاب کنیم؟

شگفتی های ماسوله

مسیر‎ها و جاده‎هایی که به ماسوله منتهی می‌شوند نیز خود از زیبایی‎های بی‌نظیر طبیعی برخوردارند که باعث می‌شود گردشگران از طبیعت اطراف نیز لذت ببرند. گلدان‌های شمعدانیِ مشهور ماسوله سوژه بی‌نظیر عکاسان است که در آرشیو عکس همه گردشگران و توریست‎ها جلوه‎ای از آن پیدا می‎شود.

بازار ماسوله

بازار ماسوله مرکز خریدی چند طبقه است که به دلیل بافت پله‎کانی شهر، شما باید برای خرید سوغاتی برای دوستان و عزیزانتان حتما دو طبقه اول را طی کرده تا به محل فروش صنایع دستی و لباسهای سنتی برسید. می‎توانید در بخشی، لباسها را بپوشید و عکس‌های زیبایی برای تکمیل خاطره زیبای خود ثبت کنید.

پیشنهاد مطالعه: سفر به روستایی میان ابرها!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

بایدها و نبایدهای گرم کردن غذا با مایکروویو

معمولاً برای گرم‌کردن غذا آن را در مایکروویو می‌گذاریم. اگرچه گرم کردن غذا با مایکروویو ام…