این مراقبت‌ها را حتما بعد از بوتاکس انجام دهید

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از کارهایی که امروزه بسیاری از خانم‌ها انجام می‌دهند، بوتاکس است اما نکته مهم مراقبت‌های بعد از بوتاکس است که همه باید آن را رعایت کنند.
مراقبت‌ های بعد از بوتاکس

بسیاری از افراد برای ازبین‌بردن چین‌وچروک صورت و پوست خود اقدام به بوتاکس می‌کنند. رعایت مراقبت‌ های بعد از بوتاکس باعث می‌شود که هم نتیجه بهتری بگیرید و هم اینکه اثرات آن ماندگارتر گردد. همراه دلتامگ باشید.

مراقبت‌ های بعد از بوتاکس

مراقبت‌ های بعد از بوتاکس در واقع شامل رعایت اصولی از جمله نحوه خوابیدن، شستن‌ صورت یا مصرف موارد آرایشی و بهداشتی است. این موارد در کنار یک سری نکات مراقبتی دیگر تضمین می‌کند که شما از نتیجه نهایی راضی باشید و از همه مهم‌تر ریسک بروز عوارض احتمالی بعد از بوتاکس را کاهش دهد. نکته مهمی که باید بدانید آن است که با وجودی که در کل تزریق بوتاکس بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما باز هم احتمال بروز یک سری عوارض محدود وجود دارد.

خوابیدن بعد از بوتاکس

یکی از مراقبت های بعد از بوتاکس نحوه درست خوابیدن است. نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس بسیار مهم است. بعد از تزریق بوتاکس نباید تا ۴ ساعت اول بعد از تزریق بنشینید.

خم‌شدن یا درازکشیدن هم می‌تواند سم را پخش کرده و باعث افزایش کبودی شود. تمام سعی خود را به کار گیرید تا روی نواحی تزریق شده‌ نخوابید. این کار فشار فیزیکی را به حداقل رسانده و اجازه می‌دهد بوتاکس در ماهیچه‌های شما جا بیفتد. همچنین بهتر است تا ۴ ساعت بعد از عمل از خوابیدن خودداری کنید.

مراقبت‌ های بعد از بوتاکس مانند نحوه شستن صورت 

مراقبت‌ های بعد از بوتاکس مانند نحوه شستن صورت

در خصوص شستن صورت نیز مراقب باشید. اول این که از انجام هرگونه لمس و ماساژ روی پوست خصوصاً قسمتی از صورت که بوتاکس به آن تزریق شده خودداری کنید.

با استفاده از شوینده‌های قوی، اسکراب‌های لایه‌بردار یا شستن صورت به‌صورت تهاجمی میزان اثربخشی تزریق کم شده و احتمال کبودی بیشتر می‌شود. همچنین بین ۴ تا ۲۴ ساعت از شستن صورت خودداری کنید و هرگز از شوینده صورت استفاده نکنید.

مطلب پیشنهادی:  کیک فنجانی مغزدار بدون فر در 30 دقیقه

آرایش بعد از بوتاکس

آرایش‌کردن یکی دیگر از نکات مهم مراقبت‌ های بعد از بوتاکس است. اگر به صورتتان بوتاکس زدید نباید ۲۴ ساعت بعد از درمان از مواد آرایشی روی صورتتان استفاده کنید. استفاده از مواد آرایشی باعث تماس و مالش پوست شده و به طور بالقوه می‌تواند موجب پخش‌شدن سم شود.

کرم بعد از بوتاکس

استفاده از انواع کرم‌های پوستی بعد از بوتاکس ممنوع است؛ بنابراین بهتر است برای مدت یک روز از کرم روی صورت استفاده نکنید، زیرا که ماساژدادن صورت می‌تواند میزان کبودی و تورم را افزایش دهد. بعد از تزریق بوتاکس می‌توانید از کرم‌های آب‌رسان برای ازبین‌بردن خشکی پوست و هیدراته کردن آن استفاده کرد.

مراقبت‌ های بعد از بوتاکس مثل حمام بعد از آن

مراقبت‌ های بعد از بوتاکس مثل حمام بعد از آن

یک نکته مهم که باید بدانید آن است که برای مراقبت بعد از بوتاکس حداقل تا ۲۴ ساعت از حمام‌کردن خودداری کنید و بعد از آن هم نباید دوش آب گرم یا حمام بخار بگیرید. با آب ولرم حمام کنید. نکته دیگر این که در زمان دوش‌گرفتن از لمس و فشاردادن نواحی که به آن بوتاکس تزریق شده خودداری کنید.

رنگ مو بعد از بوتاکس پیشانی

برای مراقبت‌ های بعد از بوتاکس پیشانی و جلوگیری از افزایش کبودی و تورم پیشانی نباید برای مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت (تا زمان ازبین‌رفتن کبودی پیشانی) از رنگ مو استفاده کنید. رنگ مو می‌تواند موجب افزایش دمای سر و پیشانی شده‌‌ و در نتیجه میزان کبودی را بیشتر کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    2 اردیبهشت 1403 در 10:10 ب.ظ

    😍😍😍عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…