با ۲ ساعت رانندگی به این بهشت پنهان برسید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مطلب قصد داریم تا مقصدی خوش آب و هوا برای آخر هفته‌ها به شما معرفی کنیم. منطقه‌ای مناسب برای این که از آلودگی شهر دور شوید.
دریاچه اوان الموت قزوین

استان قزوین به آیینه تاریخ و طبیعت ایران شهرت دارد. این استان با کمتر از یک درصد مساحت کشور دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری از جمله در بخش طبیعی است که بسیاری از آن‌ها ناشناخته باقی مانده و یا دست‌کم خیلی شهرت ندارند. دریاچه اوان الموت قزوین یکی از این مناظر بسیار زیبا و دیدنی است که در دلتامگ قصد داریم به بررسی بیشتر این بهشت گمشده بپردازیم.

دریاچه اوان الموت قزوین

اوان به معنای محلی برای گرد آمدن آب است. دریاچه اوان یکی از دریاچه‌های بکر ایران در استان قزوین است که مانند الماسی درخشان در منطقه کوهستانی و خوش آب‌وهوای الموت قزوین می‌درخشد. این دریاچه در ارتفاع ۱۸۱۵ متری از سطح دریا قرار گرفته‌است و به خاطر موقعیت ویژه‌ای که دارد چشم اندازی دیدنی را برای عاشقان طبیعت ایجاد کرده است.

سفر به بهشتی زیبا در نزدیکی تهران

دریاچه اوان در میان چهار روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد قرار دارد. به علت ارتفاع بالای دریاچه و قرار گرفتن در دامنه  کوه خشچال، آب و هوای دریاچه در پاییز و زمستان بسیار سرد است و حتی در زمستان، سطح دریاچه یخ می‌زند. اما درفصل تابستان، آب دریاچه برای شنا مناسب است. علاوه برآن قایق های پدالی در فصول معتدل و گرم، برای قایقرانی گردشگران وجود دارد. با نگاهی از بلندی به این دریاچه، پوشش گیاهی زیبایی را می‌بینیم که اطراف دریاچه را فراگرفته و تا پای کوه‌هایی بلند ادامه دارد.

مطلب پیشنهادی:  4 عامل مهم برای نگهداری گل شمعدانی در زمستان

تفریحات این منطقه

قایق سواری: تجربه قایق سواری میان دریاچه اوان به یکی از بهترین خاطرات شما دراین سفر تبدیل می‌شود. درفصل‌های معتدل و گرم می‌توانید با پرداخت هزینه، از قایق‌های پدالی در اطراف دریاچه استفاده کنید و لذت ببرید.

کوهنوردی: کوه‌های مرتفع در اطراف دریاچه اوان، موقعیت مناسبی را برای کوهنوردان فرام کرده‌است. با بالا رفتن از این کوه‌ها می‌توانید از ارتفاع شاهد زیبایی‌های بی‌نظیر دریاچه باشید.

دلتامگ

صید ورزشی: ماهی‌گیری در دریاچه اوان ممنوع است ولی هرسال اداره نظارت بر حیات وحش و اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین بر اساس شرایط اکولوژی این دریاچه در چند نوبت مجوز ماهیگری را صادر می‌کنند. ماهی‌گیری در این دریاچه به صورت صیدورزشی (بگیر و رها کن) انجام می‌شود. هرسال بسیاری از صیادان ورزشی و علاقه‌مندان به ماهی گیری از سراسر کشور در این برنامه ورزشی – تفریحی شرکت می‌کنند.

کمپ زدن: دریاچه اوان به خاطر طبیعت بکری که دارد مقصد مناسبی برای طبیعت‌گردان محسوب می‌شود. افراد زیادی در این منطقه به صورت کمپ‌های چند روزه اقامت می‌کنند و از طبیعت نهایت لذت را می‌‌برند.

پیشنهاد مطالعه:‌ جنگل ابر، سفری میان آسمان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

وزن روح انسان چقدر است؟!

در سال ۱۹۰۷، پزشکان اهل ماساچوست یک سری از آزمایش‌های غیرمعمول را کلید زدند. برای پاسخ داد…