سفر به روستایی میان ابرها!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه افراد حتی برای یک‌بار هم که شده به این روستای حیرت‌انگیز و دیدنی سفر می‌کنند.
فیلبند روستایی میان ابرها

روستای فیلبند از زیباترین روستاهای شمال ایران است که غالبا در میان اقیانوسی از ابر غرق می‌شود. طلوع و غروب خورشید یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد این روستا است که منظره‌ای خیره‌کننده به وجود می‌آورد. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های دیدنی فیلبند روستایی میان ابرها با دلتامگ همراه باشید.

فیلبند روستایی میان ابرها

روستای فیلبند یکی از منحصربه‌فردترین مناطق برای علاقه مندان به طبیعت‌گردی است. این روستا در یکی از مرتفع‌ترین کوه‌های استان مازندران قرار دارد و چشم انداز بسیار زیبایی ایجاد کرده‌است. این روستا در حقیقت یکی از بهترین روستاهای استان مازندران و بهترین مقصد بین کلیه مکانهای گردشگری ایران در فصول گرم سال است. جاذبه‌های دیدنی فیلبند در کنار مناظر زیبای آن، برای هر مسافری جذاب و خیره‌کننده است.

با سفر به فیلبند اقامتی رویایی داشته باشید

جاذبه‌های گردشگری روستای فیلبند

این روستا در ارتفاع 2700 متر از سطح دریا قرار دارد و در بیشتر اوقات سال در اقیانوسی از ابرها غرق شده‌است. همچنین این روستا به بام استان مازندران نیز شهرت دارد. این روستا دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی بسیاری است.

جنگل سنگچال و چلاو

روستای سنگچال و چلاو از زیباترین مناطق سرسبز آمل هستند که در نزدیکی فیلبند قرار گرفته‌اند. روستای سنگچال در ارتفاع 1320 متری از سطح دریا قرار دارد که منطقه‌ای ییلاقی محسوب می‌شود. از دلایلی که گردشگران به روستای سنگچال سفر می‌کنند و علاوه بر هوای خنک، شرجی نبودن منطقه است که جزو معدود مناطق مازندران است که هوای شرجی ندارد و جالب است بدانید برخلاف فیلبند که در زمستان‌ها هیچکس قابل سکونت نیست، روستای سنگچال در فصل زمستان قابل سکونت است.

مطلب پیشنهادی:  راز عجیب آبفشان فلای نوادا چیست؟

دلتامگ

چشمه لار فیلبند روستایی میان ابرها

اغلب مردم فکر می‌کنند فیلبند تنها منطقه‌ای سرسبز است که بر فراز ابرها قرار گرفته و تنها می توان از اقیانوس ابر در این منطقه لذت برد. اما در این منطقه، چشمه‌های مختلفی نیز وجود دارد. چشمه لار، یکی از معروف‌ترین این چشمه‌ها است. چشمه لار به دلیل وجود املاح معدنی مختلف، برای درمان درد کلیه مفید است، حتی جالب است بدانید که به خاطر وجود فلوئور فراوان در آب چشمه‌های روستا، مردم روستای فیلبند استخوان‌های محکم‌تری دارند.

امام‌زاده یحیی و امام‌زاده قاسم

امام‌زاده قاسم فیلبند، از مرتفع‌ترین امام‌زاده های ایران و مازندران است که در ارتفاع 2500 متری قرار دارد. این امامزاده گنبدی سفید رنگی دارد و از فاصله‌های دور نیز می‌توان آرامگاه امامزاده قاسم را مشاهده کرد. دیگر امام‌زاده روستای فیلبند که در میان مردم روستا از ارزش و احترام بالایی دارد، امامزاده یحیی است. امامزاده یحیی در ابتدای روستای فیلبند قرار دارد. این امام‌زاده گنبدی نقره‌ای دارد.

پیشنهاد مطالعه: جنگل ابر، سفری میان آسمان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

تهیه آب آلبالو خانگی به روش بازاری

آب آلبالو یکی از نوشیدنی‌های بسیار ساده ولی خوشمزه است که‌ می‌توانید در فصل تابستان با رسی…