سرانجام پرداخت دلاری اجاره‌خانه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دریافت اجاره‌بها به صورت دلار که در برخی از مشاوران املاک در نقاط لوکس تهران اتفاق میافتد، غیرعقلانی و غیر قانونی بوده و انجام چنین معامله‌هایی علاوه بر غیر قانونی بودن، ارزش نهادن به واحد پولی کشور دیگر است. بنابراین طبق قانون هرگونه مبادلات اقتصادی بر اساس واحد ریال باید انجام شود.
اجاره دلاری

به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت نیوز، شاید تاکنون شنیده باشید که اجاره‌خانه با توجه به دلار محاسبه می‌شود. اما آنچه که حائز اهمیت است صحت موضوع می‌باشد. این روزها مستاجران در شرایط چندان مساعدی به سر نمی‌برند. چرا که هزینه بالای اجاره برای بسیاری از مستاجران سنگین است و به سختی از عهده آن برمی‌آیند.

اجاره دلاری

با شیوع کرونا و مصوبه‌ای که توسط ستاد کرونا منتشر شد، براساس این مصوبه صاحبخانه‌ها تنها مجاز به افزایش 25 درصدی اجاره‌بها بوده‌اند. اما شواهد حاکی از آن است که این مصوبه تنها در حد حرف باقی مانده است. چرا که بسیاری از مالکان این موضوع را رعایت نکرده‌اند و هر چقدر که بخواهند اجاره‌بها را افزایش می‌دهند. علاوه بر افزایش اجاره‌بها به تازگی اخبار جالبی از مستاجرانی که به دنبال فایل اجاره‌ای هستند به گوش می‌خورد، در صورتی که پرداخت اجاره به صورت دلار صحت داشته باشد باید بگوییم که حوزه اجاره مسکن نیاز به یک پیگیری جدی دارد.

یکی از مشاوران املاک درباره صحت این موضوع اظهار کرد: دریافت اجاره به صورت دلار خلاف قانون است و کسی حق استفاده از این شیوه را ندارد.

مقاله مرتبط:

«در بازار اجاره خانه چه خبر است؟»

مطلب پیشنهادی:  خانه دار شدن خبرنگاران و اصحاب هنر

اجاره دلاری

بررسی صحت اجاره‌خانه دلاری

با توجه بر شرایط حاکم کمتر مستاجری پیدا می‌شود که پرداخت اجاره به صورت دلار را قبول می‌کند. با این اوصاف بیشتر خانه‌هایی که با این روش اجاره داده می‌شوند، مبله هستند و برای مسافران خارجی که قصد اقامت در مدت زمان کوتاهی را دارند در نظر گرفته می‌شود.

مشاور املاک در ادامه گفت: اجاره خانه‌ها با دلار تنها مختص به مسافران خارج از کشور است و یک شهروند عادی هیچ‌گاه با این موضوع کنار نمی‌آید. آن دسته از افرادی که این شیوه پرداخت اجاره را قبول می‌کنند با توجه به اینکه این موضوع قانونی نمی‌باشد، امکان ثبت رسمی آن وجود ندارد و تنها قراردادی بین موجر و مستاجر است.

نتیجه‌گیری: افزایش قیمت دلار، نه تنها بر قیمت مسکن بلکه بر قیمت اجاره‌خانه نیز اثر می‌گذارد. به گونه‌ای که در مناطق لوکس تهران این امر به طور کامل قابل مشاهده است.

پیشنهاد مطالعه:

«شرایط فسخ قرارداد اجاره مسکن»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …