با 6 ترفند کم هزینه بالکن کوچک خود را رویایی کنید!

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به طراحی بالکن علاقه دارید و دوست دارید یک فضای دنج و آرام‌بخش برای استراحت خود تهیه کنید اما فضای آن کوچک است، این مطلب را از دست ندهید.
تزیین بالکن کوچک

برای داشتن یک بالکن زیبا و گذراندن اوقات فراغت در آن، حتما نیازی نیست که بالکن متراژ بالایی داشته باشد؛ گاهی با چند ایده جالب و کاربردی هم می‌توان یک بالکن کوچک را به محیطی دنج برای خود تبدیل کنید؛ بسیاری از ما با شروع فصل بهار به دنبال این هستیم که از بالکن نهایت استفاده را ببریم؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم چند ایده تزیین بالکن کوچک را به شما آموزش دهیم تا بتوانید چیدمان خانه خود را خاص و زیباتر کنید.

ایده تزیین بالکن کوچک

معمولا بسیاری از ما نسبت به تزیین بالکن بی‌اهمیت هستیم؛ اما تزیین بالکن کوچک می‌تواند باعث زیبایی و دلنشینی فضای بیرونی خانه شما شود و علاوه بر آن زیبایی دکوراسیون خانه را دو چندان کند؛ چنانچه قصد طراحی بالکن با فضای کم را دارید، کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

تزیین بالکن کوچک

تزیین بالکن کوچک با استفاده از گلدان

استفاده از گلدان‌ها برای تزیین بالکن کوچک یکی از بهترین ایده‌ها است؛ برای این منظور می‌توانید از گلدان‌های آویزان به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف استفاده کنید و آنها را از سقف بالکن بیاویزید تا فضای بالکن را زیباتر کند؛ در صورتی که فضای کافی دارید، می‌‎توانید گلدان‌های بزرگ را در انتهای بالکن قرار دهید و گیاهان بزرگ و دسته‌ای را در آن قرار دهید.

میز و صندلی کوچک

بعضی از افراد بر این باورند که قرار دادن میز و صندلی در بالکن کوچک کار اشتباهی است و فضا را کوچک‌تر می‌کند؛ اما باید بدانید که قرار دادن یک میز و صندلی کوچک در بالکن باعث می‌شود محیطی دلنشین و صمیمی به وجود آید تا شما بتوانید ساعتی را در آنجا استراحت کنید؛ اما قبل از خرید میز و صندلی برای تزیین بالکن کوچک خود لازم است به چند نکته توجه داشته باشید:

  1. انتخاب میز و صندلی مناسب: ابتدا باید میز و صندلی‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با اندازه بالکن شما باشند و فضای کافی را برای حرکت و راحتی فراهم کنند.
  2. استفاده از میز و صندلی‌های تاشو: در صورتی که فضای بالکن شما محدود است، بهتر است از میز و صندلی‌هایی استفاده کنید که قابلیت تاشو شدن دارند تا در زمان نیاز بتوانید آنها را جمع کرده و فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید.
مطلب پیشنهادی:  با این 7 روش چیدمان کمد دیواری، کمبود فضا نخواهید داشت

تزیین بالکن کوچک

تزیین بالکن کوچک با استفاده از ریسه

فرض کنید در یک شب بهاری در بالکن نشسته‌اید و فضای تاریک آن را با چند ریسه روشن کرده‌اید؛ انتخاب ریسه و نصب آن در بالکن می‌تواند فضای رمانتیک و جذابی را به وجود آورد؛ برای این منظور می‌توانید چند متر ریسه تهیه کرده و آن را به اشکال مختلف روی دیوار بالکن نصب کنید.

تزیین بالکن کوچک

استفاده از رنگ‌های بهاری

استفاده از رنگ‌های بهاری در طراحی بالکن کوچک باعث می‌شود که احساس بهتری داشته باشید؛ در این مرحله شما می‌توانید از دیوارها، کفپوش، اکسسوری‌ها و مبلمان با رنگ‌های صورتی ملایم، سبز نعنایی، لیمویی و نارنجی روشن و غیره استفاده کنید.

تزیین بالکن کوچک

طراحی بالکن با مکرومه

این روزها استفاده از صنایع دستی مانند مکرومه بسیار کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مکرمه یک نوع بافت سنتی است که شما می‌توانید از آن برای موارد مختلفی مانند آویز گلدان، دیوارکوب و تاب استفاده کنید؛ به عبارت دیگر از در طراحی دکوراسیون به  سبک بوهو علاقه دارید، بهتر است برای داشتن یک بالکن بهاری جذاب از بافت‌های مکرومه نیز استفاده کنید.

تزیین بالکن کوچک

تزیین بالکن کوچک با ننو یا هاموک

اگر بالکن نسبتا طولانی دارید، می‌توانید به ننو یا هاموک فکر کنید. یک وسیله جذاب که می‌تواند فضای بالکن شما را به شدت متفاوت و خاص کند. هاموک‌ یا ننو به وسیله گفته می‌شود که دو سر آن به دو ستون، درخت یا حتی میله وصل می‌شود، در حالی که حد فاصل این دو سر پارچه‌ای مقاوم وجود دارد. ما می‌توانیم روی آن پارچه بخوابیم و با خیال راحت زیر نور مهتاب تاب بخوریم و کتاب بخوانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…