مژده به متقاضیان مسکن ملی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقدامات دولت در حوزه مسکن گفت: یکی از راهکارهایی که باعث شد بازار مسکن بعد از چند ماه در یک آرامش نسبی قرار گیرد، طراحی بسته اجاره‌بها بود. همچنین اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن 20 ساله و پلکانی است و براساس 50 درصد از هزینه های درآمدی خانواده‌ها پیش بینی شده است.
تحویل پروژه نهضت ملی مسکن

به گزارش دلتامگ به نقل از خبرگزاری تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در خصوص بی توجهی به بخش مسکن در 10 سال گذشته گفت: بی‌توجهی به بخش مسکن باعث شد تا عرضه و تقاضا در این بازار با یکدیگر همخوانی نداشته و ساخت و ساز ملک کاهش یابد. با توجه به آمار، در کشور 8 میلیون مستاجر داریم که این رقم با ازدواج جوانان نیز افزایش می‌یابد. بنابراین سالانه به 800 هزار واحد مسکونی نیازمندیم. برای جبران کمبود مسکن رئیس‌جمهور دستور ساخت 4 میلیون واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داد.

رستم قاسمی یادآور شد: 3.2 میلیون نفر در طرح نهضت ملی ثبت‌نام کرده‌اند. تاکنون اراضی یک میلیون و 500 هزار واحد برای این تعداد متقاضی تامین شده است. باقی اراضی نیز تا پایان شهریورماه تعیین تکلیف می‌شود.

کمبود مسکن

پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن

با توجه به افزایش روزافزون تورم، این امکان وجود ندارد که مبلغ تعیین شده‌ای را برای اتمام پروژه مسکن‌ ملی در نظر گرفت. لازم است بدانید که برای ساخت هر متر مربع مسکن ملی 6 الی 7 میلیون هزینه نیاز است. با در نظر گرفتن این افزایش قیمت، وزیر راه و شهرسازی موضوع افزایش تسهیلات تا سقف 700 میلیون را به دولت پیشنهاد داد.

مقاله مرتبط:

«ثبت‌نام 5.6 میلیون نفر در طرح‌های حمایتی دولت»

کمبود مسکن

تحویل اولین سری از واحدهای مسکن ملی در شهریور

دولت در تلاش است تا پایان شهریورماه 100 هزار واحد مسکن ملی را به متقاضیان تحویل دهد. برای آنکه متقاضیان از تمام خدمات مسکن ملی بهره‌مند شوند، لازم است تا در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کنند.

مطلب پیشنهادی:  خرید مسکن 30 متری چند سال زمان می‌برد؟

از سوی دیگر دولت برای اینکه بتواند کمبود مسکن را جبران کند، مالیات خانه‌های خالی را در دستور کار خود قرار داد. افرادی که از این طرح پیروی نکنند مشمول جریمه می‌شوند. این طرح با مخالفان بسیاری مواجه شد، اما دلیل ارائه آن درآمدزایی برای دولت نیست بلکه کمک به وضعیت بازار مسکن است.

کمبود مسکن

 

از دیگر اقدامات دولت برای بهبود وضعیت مسکن، ساماندهی مشاوران املاک است. تمام مشاوران املاک باید به سامانه دریافت کد رهگیری متصل شوند تا از این طریق تمام معاملات آنها رصد شود. همچنین حق‌الزحمه هر مشاور املاک با توجه به قیمت ملک در آن منطقه محاسبه می‌شود.

نتیجه‌گیری: دولت امیدوار است با ارائه راهکارهایی به رونق بازار مسکن کمک کند تا بتواند پروژه‌های در دست ساخت را در زمان مقرر شده تحویل متقاضیان دهد.

پیشنهاد مطالعه:

 «تورم عمومی بر قیمت مسکن پیشی گرفت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…