مشارکت شهرداری و دولت جهت احداث مسکن

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به نظر می‌رسد با افزایش روند ثبت درخواست برای احداث مسکن، بتوان از سرعت افزایش نرخ خرید یا اجاره مسکن جلوگیری کرد.
مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی پیرامون همکاری شهرداری و دولت جهت احداث مسکن و ترغیب شرکت‌های ساخت‌و‌ساز به تولید واحدهای مسکونی در تهران از ثبت در خواست اخذ تسهیلات مسکن برای ساخت 48 هزار واحد آپارتمانی خبر داد. گفته می‌شود که همین امر موجب خروج بازار مسکن از رکود در نیمه‌دوم سال جاری خواهد شد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون احداث مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

با برگزاری نخستین جلسه در شورای عالی مسکن، 6 راهبرد جهت خارج شدن از بازار متورم و راکد در قسمت عرضه و تولید مسکن ارائه شد.

احداث مسکن

بخش خصوصی عامل افزایش احداث مسکن

جالب است بدانید یکی از اصلی‌ترین راهبردهای زمینه‌سازی و رشد صعودی احداث مسکن، از سوی بخش خصوصی انجام می‌شد. همین امر موجب شده تا بخش خصوصی علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی در اراضی شهری، به تولید و مرمت بناهای ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهری بپردازد.

چندی‌پیش محمد آیینی، مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه عملیات تخریب و مرمت بافت فرسوده در 2 هزار و 400 نقطه انجام شده خبر از رشد صعودی تولید ساختمان‌های نوساز در بافت فرسوده شهری طبق سند تحول دولت مردمی را داده بود. وی همچنین تولید مسکن را موجب ثبات و وکاهش قیمت مسکن اعلام کرد.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون احداث مسکن در تهران هستید، مطلب« علت کاهش احداث مسکن در سال 1401 » را در دلتا مگ بخوانید.

مطلب پیشنهادی:  آژانس 850 کاپ قهرمانی را ربود

احداث مسکن

ثبت‌نام 333 هزار مالک جهت احداث مسکن

«محمود محمودزاده» معاون مسکن وزیر راه در جدیدترین آماری که از ساخت مسکن شهری و عرضه آپارتمان‌های جدید در پایتخت داده است. گفت:« افزایش ساخت‌ و ساز توسط بخش خصوصی راهبرد دولت است. از ۱۵ دی ماه که مصوبه شورای عالی مسکن اجرا شده است. لازم به ذکر است که تا امروز بیش از ۳۳۳ هزار مالک در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام و تقاضای تسهیلات کردند.»

وی گفته است:« در سنوات گذشته به طور متوسط حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار واحد پروانه ساخت و ساز صادر می‌شد. اما فقط طی چند ماه اخیر و همزمان با اجرای راهبرد دولت، برای ساخت ۴۸ هزار واحد در شهر تهران برای دریافت تسهیلات و پروانه ساخت ثبت‌نام شده است. بنابراین تنها حدود ۱۰ درصد آن‌ها تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.»

نتیجه‌گیری

پیش‌بینی می‌شود که با احداث مسکن به تعداد 48 هزار واحد مسکونی، بتوان بازار مسکن را از ثبات و رکود که ماحصل شرایط التهابی بازار خرید‌ و فروش یا رهن و اجاره است، نجات داد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « واریز 18 هزار میلیارد تومان جهت احداث مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] بیشتر: برای آشنایی با حوزه خرید و فروش ملک مطلب « مشارکت شهرداری و دولت جهت احداث مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر: مطلب « مشارکت شهرداری و دولت جهت احداث مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…