ساحل شب تاب چابهار به زیبایی یک رویا

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید یکی از رویایی‌ترین سواحلی که در ایران وجود دارد را ببینید، این مطلب را از دست ندهید.
ساحل شب تاب چابهار

ساحل شب تاب چابهار یکی از رویایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است. چابهار یکی از شهر های جنوبی ایران است که یک بندر بسیار زیبا دارد. این بندر در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. بندر چابهار دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیاد و زیبایی است اما این ساحل شب تاب چابهار به علت اینکه بی همتاست، قطعا جذابیت بیشتری برای شما دارد. با دلتامگ همراه باشید تا با ساحل شب تاب چابهار آشنا شوید.

ساحل شب تاب چابهار کجا قرار دارد؟

این ساحل دور تر از شهر و در کنار شهرک کنارک در روستایی به نام تنگ قرار دارد. برای اینکه به این ساحل زیبا برسید باید حداقل بین یک تا دو ساعت از بندر چابهار تا شهر کنارک در سفر باشید. این مسیر حدودا 120 کیلومتر است . یادتان باشد که این ساحل در شب زیبایی بیشتری دارد و بهتر است حداقل یک شب را در آنجا اقامت داشته باشید تا از زیبایی‌های آنجا لذت ببرید. بهتر است از این روستای زیبا نیز دیدن کنید. چابهار یک بندر زیبا با ساحل‌هایی دیدنی است اما قطعا یکی از رویایی و زیباترین این ساحل‌ها، ساحل شب تاب چابهار است.

ساحل شب تاب چابهار

چرا ساحل شب تاب چابهار نوری آبی رنگ دارد؟

چنین ساحلی تنها در چابهار نیست و در چند کشور دیگر از جمله کامبوج، سوئد، جزایر هاوایی و جزیه مالدیو نیز یافت می‌شود. این رنگ آبی و شب تاب که در سواحل ایجاد می‌شوند دلایلی علمی دارند. این اتفاق نادر در سواحل به دلیل فیتوپلانکتون‌ها رخ می‌دهد. پلانتکتون‌ها موجوداتی بسیار کوچک هستند که در حالت عادی و با چشم شما دیده نمی‌شوند و برای دیدن آن‌هاحتما باید از میکروسکوپ استفاده کرد. این موجودات کوچک هنگامی که در کنار هم به صورتی متراکم قرار می‌گیرند، نوری زیبا منعکس می‌کنند که ساحل شب تا چابهار را به وجود می‌آورند. معمولا در یک راستا و مانند یک خط مستقیم در جهت یکدیگر بر روی امواج دریا دیده می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  ۷ راز  تربیت فرزند برای والدین امروزی

ساحل شب تاب چابهار

مناظر دیدنی نزدیک ساحل شب تاب چابهار

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم بندر چابهار جاذبه‌های جذاب و دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده است. اما بسیاری از این جاذبه‌ها در نزدیکی روستای تنگ و ساحل شب تاب چابهار قرار گرفته است. اگر به چابهار سفر کردید حداقل یک هفته کامل زمان بگذارید تا تمام مناطق دیدنی و جذاب این شهر را ببینید.

ساحل شب تاب چابهار

سواحل صخره‌ای چابهار

در بندر چابهار علی‌الخصوص در روستای تنگ که در جوار شهر کنارک قرار دارد صخره‌های بسیار زیبا و بلندی قرار دارد. بر فراز این صخره‌های بلند و  زیبا بادهای موسمی خنکی می‌وزد و شما را مشعوف می‌کند. وقتی به آنجا رفتید برای چند دقیقه بنشینید و چشم‌های خود را ببندید و  نسیم و بادی که به صورت شما می‌وزد را احساس کنید.

ساحل شب تاب چابهار

سواحل تیس در نزدیکی ساحل شب تاب چابهار

این ساحل امکانات رفاهی بیشتری از دیگر سواحل دارد. این امکانات رفاهی شامل جت اسکی، رستوران‌های زیبا و با کیفیت، وجود آلاچیق برای پیکنیک کردن و لذت بردن از مناظر و قایق سواری فراهم است. یکی دیگر از خصوصیات بسیار جذاب این ساحل این است که عمق بسیار کمی دارد و به همین دلیل برای شنا کردن بسیار مناسب است. البته لازم به ذکر است که اینجا یک دریای آزاد است و خطرات زیادی دارد، اما با رعایت احتیاط می‌توانید در کم عمق‌ترین بخش این ساحل شنا کنید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    27 فروردین 1403 در 5:00 ب.ظ

    خیلی خیلی خوب است

    پاسخ

    • مبینا جعفری

      28 فروردین 1403 در 11:08 ق.ظ

      متشکرم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…