جزئیات بسته پیشنهادی مستاجران

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار و ارقام نشان می‌دهد که نرخ اجاره‌بها در تهران طی یک سال گذشته به 46 رصد و در کل کشور به 51 درصد رسیده است.
بسته پیشنهادی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، دولت سعی بر کنترل بازار اجاره‌بهای مسکن و پشتیبانی از مستاجران را دارد. در این خصوص بسته ای به نام« بسته پیشنهادی کنترل بازار مسکن و اجاره‌بها» با پنج محور تدوین شده است. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون بسته پیشنهادی کنترل بازار مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

بسته پیشنهادی جدید وزارت راه و شهرسازی در پنج محور برای یاری رساندن به اقشار کم ‌درآمد اجاره‌نشین تنظیم شده است. با توجه به اینکه سقف قراردادهای اجاره در این بسته تعیین شده است، مداومت در پرداخت کمک ودیعه مسکن، ساده‌سازی وثیقه بانکی وام اجاره، اولویت دهک‌های اول تا سوم جهت پرداخت تسهیلات مسکن و ارائه تشویق‌های تسهیلاتی و مالیاتی به موجرانی که بر طبق بسته پیشنهادی مصوب دولت عمل می‌کنند. موارد مذکور فوق تمامی محور‌های قید شده در بسته پیشنهادی دولت را شامل می‌شود.

بسته پیشنهادی

بررسی وضعیت اجاره در بازار مسکن

بازار اجاره‌بها مسکن بر اساس وضعیت سال‌های گذشته با ورود به خرداد‌ماه نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. به نظر می‌رسد که خرداد سال جاری نرخ رشد هر‌ساله اجاره در تهران به 46 درصد و در کل کشور به 51 درصد می‌رسد.

در واقع وضعیت بازار مسکن به صورتی است که اجاره‌بها سهم بالایی از هزینه خانوار را در بر‌گرفته است. همچنین این شرایط مشکلات بسیاری را برای دهک‌های پایین و متوسط به وجود آورده است. بر اساس داده‌های اردیبهشت ماه سال 1401 اجاره هر متر‌مربع واحد آپارتمان در تهران به طور میانگین به 126 هزار و 900 تومان رسیده است.

مطلب پیشنهادی:  امکان ساخت خانه‌های اجاره‌ای در زمین‌های دولتی

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون بسته پیشنهادی کنترل بازار مسکن هستید، مطلب« عواقب افزایش قیمت در بازار مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

بسته پیشنهادی

اقدامات جدید جهت تسهیل دریافت وثیقه

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی پیرامون وام ودیعه مسکن افزود:‌ «در صورتی که بازپرداخت اصل ودیعه باید در پایان سال صورت گیرد. در نتیجه متقاضی طی بازه زمانی یکساله ودیعه را از سیستم بانکی قرض می‌گیرد. همچنین در پایان سال متقاضی قرض را بازمی‌گرداند و فقط سود را می‌پردازد.»

اصلانی تسهیل وثایق را یکی دیگر از بندهای این مصوبه برشمرد و گفت:« بانک مرکزی مکلف است حتما در راستای تسهیل وثایقی که به سبب وام ودیعه از مردم دریافت می‌کند، گام بردارد. بنابراین اگر برگه سهام عدالت یا کارت یارانه افراد برای اقساط متقاضی کافی است، اخذ وثیقه دیگری از جمله سفته، ‌چک و … ممنوع است.»

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب «کنترل بازار مسکن با تنظیم بسته جدید » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] دانستن مطالب پیرامون بسته پیشنهادی دولت هستید، مطلب« جزئیات بسته پیشنهادی مستاجران» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …