چگونه می‌توان بازار مسکن را کنترل کرد؟

6
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش‌بینی می‌شود که با بهره برداری از350 هزار واحدی که در سرتاسر ایران وجود دارد، بتوان نحوه قیمت گذاری در بازار مسکن را کنترل کرد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، وزیر راه و شهرسازی پیرامون افزایش قیمت اجاره بها از تعیین میزان اجاره بهای مسکن برای کلان‌شهرها ۲۵ درصد و در شهرستان‌های بزرگ و کوچک به ترتیب ۲۰ درصد و ۱۵ درصد، خبر داد.

رستم قاسمی همچنین در حواشی نشست کمیسیون اصل نود قانون اساسی در خصوص افزایش اجاره بها از تحویل 100 هزار واحد مسکونی تا پایان تابستان 1401 اطلاع داد.

بازار مسکن

اجرای طرح دو فوریتی برای کنترل بازار مسکن

رستم قاسمی به مشکل افزایش اجاره‌بهای مسکن برای مستاجران اشاره کرد و در این خصوص، گفت: “مجلس طرحی دو فوریتی را در این زمینه در دستور کار دارد که اگر در صحن مجلس تصویب شود، مجوزهای لازم در اختیار وزارتخانه قرار می‌گیرد. با این طرح وزارتخانه می‌تواند با استفاده از این ابزارها کنترل‌های لازم را انجام دهد.”

وی در ادامه تصریح کرد:” در این طرح حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش توانایی پرداخت ودیعه مسکن به مستاجرهای دهک‌های پایین در نظر گرفته شده است. این رقم در تهران تسهیلاتی ۱۰۰ میلیون تومانی و در مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۴۰ میلیون تومان است. بخشی از این طرح اجرایی شده و حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و مسیر اجرایی آن در حال انجام است.”

مطلب پیشنهادی:  نحوه محاسبه مالیات خانه های خالی چگونه است؟

بازار مسکن

تحویل 100 هزار واحد مسکونی تا پایان شهریور

در پایان این مقام آگاه درباره چگونگی تنظیم بازارمسکن انجام مذاکرت با ارگان‌های مرتبط را لازمه کنترل بازار مسکن دانست، همچنین بنا بر آخرین داده‌های سامانه مسکن از ساخت 200 هزار واحد مسکونی در کلانشهرها خبرداد.

پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان حدود کلید  100 هزار واحد مسکونی دیگر در دست متقاضیان مسکن قرار گیرد. بر اساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی هم اکنون 350 هزار واحد در سراسر کشور وجود دارد که در مرحله خاک برداری هستند.

مطالعه بیشتر: مطلب «افزایش 27 درصدی قیمت اوراق بهادار در بازار مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

6 دیدگاه

  1. صادق

    25 خرداد 1401 در 12:58 ب.ظ

    باید گفت که اولا قیمت مسکن در حال حاضر حداقل با دلار شصت هزار تومانی محاسبه شده که قبلاً خیلی بیشتر از تورم رشد کرده دوم اینکه ساختمان کالای صادراتی یا وارداتی نیست که دلار روی آن اثر صد در صد داشته باشد سوم توانایی خریداران که ندارند و نخواهند داشت

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      25 خرداد 1401 در 2:03 ب.ظ

      سپاس از همراهی و تحلیل های بجا و مناسب شما.

      پاسخ

  2. mz

    25 خرداد 1401 در 8:14 ب.ظ

    مهندس m.z علت اصلی اقتصاد خراب ایران از کاهش ارزش ریال ، نبود کار برای جوانان و یا دستمزد پایین ، جهش قیمت مسکن و گرانی اجاره و افزایش قیمت مواد غذایی در ایران چیست؟ کشور ایران برای 80 میلیون ایرانی هم خانه هم کار و هم پول با دستمز بالا و هم مواد غذایی و.. دارد ولی وقتی با هجوم اتباع و مهمان ناخوانده به ایران مواجه میشویم( هیچ کشور به این اندازه جمعیت میلیونی بین 5 تا 15 میلیون اجازه ورود مهاجران رو نمی دهد) با ورود هر خانواده خارجی یک خانواده ایران بدبخت میشود ، این اتباع با اوردن دلارهای سرگران باعث کاهش ارزش پول و با خرید و سرمایه گذاری در بازار املاک، خودرو وطلا و کار باعث کاهش ارزش پول کشور شده اند و متاسفانه هیچ خبرگذاری و خبرنگاری هیچ گزارشی از این موضوع مهم و مشکل اصل کشور تهیه نمیکند حال بحث افزایش سرقت و کاهش امنیت کنار بگزاریم و…
    مثلا اگر بنده 80 نفر را دعوت کنم برای اردوی 2و3 روزه و بعد در زمان شمارش 5 نفر مهمان ناخواده هم داشتم که جمعا 85 نفر بشویم حالا بنده چشم روی این 5 نفر ببندم و بگم 2و3 روز یک طوری میگزرانم باید همیشه5 نفر در اتوبوس ایستاده باشند ،در موقع غذا و خواب و تفریح هم بیاید پنج نفر روی زمین و غذایی کمتری بخورند و وسایل تفریح ندارم و این 5 نفر باعث ایجاد عدم احساس ارامش و امنیت آن 80 نفراصلی هم میشوند که یک وقت این 5 نفر زودتر نروند و جا ومکان و غذایی و از لاوازم انها استفاده کنند در نهایت امروز واقعیت این طور است که اگر این تعدا 5 نفر 15 نفر کنیم و معیار غذا( مواد غذایی) صندلی ( امکانات و کار)و مکان خواب(خانه) رو هم پول بیشتر کنیم یعنی هرکس پول بیشتری دار صندلی دارد غذا دارد و محل خواب و .. در نهایت این وسط حتما از اون 80 نفر 5 نفر فقیر پیدا میشود و یا ایجاد میشود( با توجه به اختلا چنده برابر ارزس املاک خارجی با املاک در ایران) یک مثل قدیمی هست که میگوید مهمان امدنش خوب برای یک شب دو شب ماندش طولی دردسر افرین است

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      29 خرداد 1401 در 11:00 ق.ظ

      سلام و سپاس از سعه صدر و نظرات کارشناسی عمیق شما.

      پاسخ

  3. محمد

    26 خرداد 1401 در 9:11 ب.ظ

    قیمت مسکن فقط با ممنوع شدن بیش از یک واحد بر ای هر خانواده کنترل میشه.
    به این مفتخوری واستثمار بیرحمانه فقط به این شکل میشه پایان داد

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      29 خرداد 1401 در 10:59 ق.ظ

      سپاس از همراهی و تدبیر عمیق شما. متشکرم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…