چرا سرمایه گذاری در بازار مسکن جذاب شد؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس بازار مسکن گفت: ترجیح اکثر افرادی که به بازار ساخت‌وساز مسکن ورود می‌کنند، کسب درآمد از طریق بازار اجاره است و این موضوع دلیلی بر جذابیت روز افزون سرمایه گذاری در بازار مسکن شده است.
سرمایه گذاری در بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرآنلاین، آلبرت بغزیان کارشناس سرمایه گذاری در بازار مسکن را برای مردم جذاب دانست. او عنوان کرد: اما بازار مسکن به عنوان یک بازار حیاتی و پرتقاضا در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد.

او در ادامه افزود: باید توجه کرد نرخ تورم مسکن با شاخص قیمت مسکن دو موضوع جدا از هم است و بازار مسکن فقط در صورتی کاهش قیمت را تجربه می کند که شاخص قیمت این بخش روند نزولی داشته باشد.

بغزیان با تاکید بر اینکه افزایش جهش قیمت بسیاری از اقشار جامعه را برای خرید خانه با مشکل روبرو کرد، ابراز داشت: در حال حاضر افزایش قیمت مسکن به سرعت بر بازار اجاره تاثیر می‌گذارد. همچنین افزایش نرخ اجاره‌نشینی رابطه مستقیمی با کاهش قدرت خرید خانه در کشور دارد.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

او می‌گوید که ترجیح اکثر افرادی که به بازار ساخت و ساز مسکن ورود می‌کنند، کسب درآمد از طریق بازار اجاره است، تصریح کرد: این موضوع دلیلی بر جذابیت روز افزون سرمایه گذاری در بازار مسکن شد.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: افرادی که برای کسب درآمد خانه می‌خرند و اجاره می‌دهند، هم از افزایش قیمت اجاره و هم از افزایش قیمت مسکن سود می‌برند.

مطالعه بیشتر:

تورم عمومی بر قیمت مسکن پیشی گرفت

او بر این باور است که تاثیر سیاست‌های دولت برای نجات بازار مسکن فقط در بلندمدت ظاهر می‌شود و برای بازدهی در کوتاه مدت باید حالت دستوری پیدا کند.

مطلب پیشنهادی:  شکافی بزرگ مابین قدرت مسکن و قدرت خرید مردم

بغزیان با بیان اینکه نهضت ملی مسکن تنها در صورتی می‌تواند به ساماندهی بازار مسکن کمک کند که دولت دست دلالان حرفه‌ای را از این بازار کوتاه کند، گفت: همچنین می‌توان با نظارت و برنامه‌ریزی دقیق ثبت نام مسکن ملی را به سمتی هدایت کند تا این واحدها به دست واجد شرایط برسد.

سرمایه گذاری در مسکن

بغزیان در مورد پرداخت وام مسکن خاطر نشان کرد: تسهیلات مسکن در کشورهای پیشرفته تا ۸۰ درصد هزینه خرید مسکن را تامین می‌کند و با سودهای ناچیز و بازپرداخت کوتاه مدت،‌ افراد را برای خانه‌دار شدن کمک می‌کند. اما در کشور ما اقساط، نرخ بهره و مدت بازپرداخت این تسهیلات به گونه‌ای است که اگر افراد کل درآمد ماهیانه خود را به پرداخت اقساط این وام‌های پر بهره اختصاص دهند باز هم کافی نیست.

بغزیان در پایان گفت: دولت برای اینکه در ساماندهی بازار مسکن موفق شود باید با نظارت مستمر دست محتکران و دلالان را از این بازار کوتاه کند. معتقدم دولت با برنامه‌ریزی دقیق به تولید مسکن سرعت ببخشد.

مطالعه بیشتر: مطلب « مشارکت شهرداری و دولت جهت احداث مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…