زیباترین مکان‌های دیدنی اصفهان که همه را مبهوت می‌کند!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال یک شهر تاریخی و اصیل با آب و هوایی خوب هستید، نصف جهان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
مکان‌های دیدنی اصفهان

مکان‌های دیدنی اصفهان شما را حیرت‌زده خواهند کرد. این شهر یکی از مرکزی‌ترین شهرهای ایران است. شهر اصفهان سالانه هزاران گردشگر را به خود اختصاص داده است. نه تنها گردشکران و مسافران داخلی بلکه این شهر زیبا گردشگران خارجی و توریست‌های بسیار زیادی نیز دارد. این شهر به بناهای تاریخی که در خود جای داده است، معروف است. این بناهای تاریخی برای دوره‌های آل‌بویه، سلجوقیان و صفویان است. در این سه دوره مهم تاریخی، اصفهان پایتخت کشور پهناور ایران بوده است. با دلتامگ همراه باشید تا با مکان‌های دیدنی شهر اصفهان نصف جهان آشنا شوید.

زیباترین مکان‌های دیدنی اصفهان

مکان‌های دیدنی اصفهان به قدری زیبا و با عظمت هستند که بسیاری از آن‌ها در شمار فهرست آثار ملی ایران در یونسکو به ثبت رسیده است. اصفهان به دلیل آب و هوای خوبی که دارد در تمامی فصول سال برای سفر و گردش مناسب است.

میدان نقش جهان یکی از مکان‌های دیدنی اصفهان

میدان نقش جهان را با نام‌های دیگری مانند میدان امام و میدان شاه می‌شناسند. حدود 200 حجره در جوار این میدان قرار گرفته است. این میدان به دلیل اینکه یکی از جاذه‌های زیبای گردشگری و تاریخی کشور ایران است در آثار ملی ایران و همچنین سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این میدان در دوره صفویان از شکوه و جلال خاصی برخوردار بود. در زمان‌های قدیم این میدان محلی برای برگزاری جشن‌ها بوده است. همیشه جشن نوروز در این میدان برگزار می‌شد.

مکان‌های دیدنی اصفهان

عمارت عالی قاپو

یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی اصفهان، عمارت عالی قاپو است. این عمارت در میدان نقش جهان واقع شده است. رو به روی این عمارت زیبا، مسجد شیخ لطف الله قرار دارد. این بنای زیبا در دوره صفویان بنا شده است و نشانگر یکی از بهترین معماری‌ها در آن دوران است. این عمارت بخش‌های زیادی دارد اما  چشمگیرترین بخش‌های این عمارت به این شرح است: تالارهای بسیار مجلل، تالار موسیقی که در بالاترین طبقه عمارت بنا شده است، پایه‌های اصلی این عمارت و آثار هنری برجسته که در آن وجود دارد. این هنرهای برجسته شامل دیوارکوب‌ها، آینه کاری، کاشی‌های رنگارنگ و حوض ایوان است.

مطلب پیشنهادی:  هشدار افسردگی شدید کند ذهنت می‌کنه

مکان‌های دیدنی اصفهان

مسجد جامع اصفهان

مسجد جامع یا مسجد عتیق از زیباترین مکا‌های دیدنی اصفهان است. این مسجد در دوره سلجوقیان ساخته شدهاست و می‌توان گفت از قدیمی و تاریخی‌ترین بناهای اصفهان به شمار می‌رود. وجه تمایز و جذاب این مسجد با دیگر مساجد تاریخی اصفهان این است که مسجد جامع 484 گنبد در ابعاد بزرگ و کوچک دارد. هر کدام از این گنبدها طرحی مختص به خودش را دارد. کتابخانه معروف خواجه نظام الملک در ین مسجد زیبا بنا نهاده شده است.  از دیگر بخش‌های این مسجد می‌توان به شبستان، گنبد تاج‌الملک، گنبد نظام‌الملک، ایوان‌های درویش، صاحب، استاد و  شاگرد و عمر نام برد.

مکان‌های دیدنی اصفهان

کاخ چهلستون

این کاخ دردوره صفویه ساخته شده است. امروزه کاخ چهلستون یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی اصفهان به شمار می‌آید. این کاخ 20 ستون دارد اما انعکاس آن در استخر بزرگی که در مجاورش قرار گرفته است، آن را به چهلستون مشهور کرده است. این کاخ یکی از خاص‌ترین معماری‌های آن دوران را به خود اختصاص داده است. معماری چهلستون یک معماری تلفیقی از دو کشور ایران و چین است. همچنین نمادهایی از معماری فرنگی در ان به چشم می‌خورد. این کاخ یک تالار آیینه زیبا دارد.

مکان‌های دیدنی اصفهان

کلیسای وانک

این کلیسا با اینکه معماری نسبتا ساده‌تری نسبت به سایر مکان‌های دیدنی اصفهان دارد اما به یکی از پربازدیدترین مکان‌ها برای گردشگران تبدیل شده است. کلیسای وانک در دوران شاه عباس صفوی ساخته شده است. یکی از معروف‌ترین کلیساهای ایران، کلیسای وانک است. در محله جلفا قرار دارد که در آن محله مسیحیان زیادی زندگی می‌کنند. در این کلیسا که یکی از مکان‌های دیدنی اصفهان است، آثار هنرمندان مشهور بسیار زیادی به چشم می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…