آشپزخانه شیک می‌خوای؟ این ۳ تا کارو نکن!

0
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن یک آشپزخانه شیک و زیبا باعث می‌شود که کل خانه شما زیبا و دعوتگرا به نظر برسد. اما گاهی اشتباهات کوچک باعث می‌شود که به این هدف دست پیدا نکنیم. در این مطلب با نبایدهای جالبی برای دکوراسیون آشپزخانه آشنا می‌شوید.
طراحی آشپزخانه شیک

داشتن یک آشپزخانه شیک و زیبا می‌تواند به آرامش بیشتر اهالی خانه و بهبود روابط آن‌ها کمک کند. آشپزی در آشپزخانه‌ای که هیچ بهره‌ای از زیبایی ندارد و همه چیز غیراستاندارد است، هیچ جذابیتی ندارد. در این مطلب با اشتباهات رایج دکوراسیون آشپزخانه آشنا خواهید شد.

با انجام این کارها، هرگز رنگ آشپزخانه شیک را نخواهید دید!

دکوراسیون آشپزخانه باید مطابق اصول و استانداردهایی انجام شود. مهم‌ترین اصل، رعایت مثلث کار آشپزخانه است که به سه وسیله اصلی سینک، یخچال و اجاق گاز مربوط می‌شود. این سه وسیله باید به نحوی چیده شوند که خطوط مرتبط‌کننده آن‌ها به هم یک مثلث را تشکیل دهد.

مثلث کار آشپزخانه نباید ابعاد عجیب و نامتعادلی داشته باشد؛ تا تمام وسایل، به صورت اصولی در فضا قرار بگیرند. در ادامه با سایر اشتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه آشنا خواهید شد.

طراحی آشپزخانه شیک

انتخاب متریال بی‌کیفیت

شاید در روزهای اول بازسازی، آشپزخانه شیک و زیبا به نظر برسد. اما اگر از متریال و مواد بی‌کیفیتی برای کابینت و سایر لوازم آشپزخانه استفاده کرده باشید، به زودی باید با ظاهر زیبای آن خداحافظی کنید.

برای مثال برخی از صفحات کابینت، لک و چربی را جذب می‌کنند و دیگر از روی آن‌ها پاک نمی‌شود. در این شرایط اگر بخواهید هزینه کمتری صرف کنید، باید از برچسب کابینت استفاده کنید.

همچنین یراق آلات و اتصالات غیرحرفه‌ای، آشپزخانه شما را زشت و غیرحرفه‌ای نشان می‌دهد. تصور اینکه کشوها بعد از مدتی از جا در بیایند و صفحات ترک بخورند، بسیار ناامیدکننده است.

سینک آشپزخانه هم نقش بسیار مهمی در زیبایی آن دارد. انواع سینک گرانیتی یا استیل در بازار موجود است که از نظر کیفیت درجه‌بندی متفاوتی دارند. پیشنهاد ما این است که صرفاً به خاطر هزینه پایین سراغ محصولات ارزان قیمت نروید. چرا که در بلندمدت باید هزینه بیشتری را باید برای تعمیر لوازم بی‌کیفیت بپردازید.

طراحی آشپزخانه شیک

انتخاب رنگ نامناسب

یکی از مهم‌ترین اصول در دکوراسیون آشپزخانه شیک و زیبا، انتخاب رنگ مناسب است. طیف رنگی برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید، باید با سبک دکوراسیون و نورگیری آشپزخانه هماهنگی کافی داشه باشد. اگر بخواهیم از منظر روانشناسی وارد شویم، رنگ‌های زیر برای آشپزخانه بهترین انتخاب هستند:

  • سفید و رنگ‌های خنثی
  • سبز
  • رنگ‌های گرم مانند زرد، نارنجی، قرمزو …
  • رنگ‌های پاستلی و ملایم
مطلب پیشنهادی:  ۵ کاربرد جذاب شیشه رنگی در دکوراسیون منزل

انتخاب پرده نامناسب

پرده آشپزخانه نقش مهمی در زیبایی آن دارد. بنابراین اگر آشپزخانه شیک می‌خواهید باید به دنبال یک مدل پرده زیبا و شکیل باشید. به ویژه اگر آشپزخانه شما پنجره بزرگی دارد، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

پرده زبرا یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها برای آشپزخانه مدرن و امروزی است و به زیبایی هر چه بیشتر فضای آشپزخانه شما کمک می‌کند.

طراحی آشپزخانه شیک

نورپردازی نامناسب

برای نورپردازی آشپزخانه باید تجهیزات مناسبی را انتخاب کنیم. نور مخفی آشپزخانه، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این فضا است. با استفاده از کناف سقف، می‌توانیم بهترین نورپردازی را در آشپزخانه داشته باشیم.

در کنار آن انتخاب لوستر آشپزخانه شیک و زیبا، نقش بسیار مهمی در زیبایی آشپزخانه شما دارد. اگر خواهان یک آشپزخانه شیک و لوکس هستید، باید در انتخاب لوستر و تجهیزات روشنایی دقت کنید.

سخن پایانی

داشتن یک آشپزخانه شیک و زیبا، برای همه دلچسب و جذاب است. اما گاهی کوچکترین اهمال و بی‌توجهی باعث می‌شود که ظاهر آشپزخانه شما به شدت نازیبا به نظر برسد.

با رعایت نکاتی که در این مطلب ارائه شد، می‌توانید آشپزخانه زیبا و دلنشینی در منزل خود داشته باشید که کیفیت زندگی شما را تا حد خوبی افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …