طرز تهیه دنت خانگی ساده + عکس

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دنت نوعی دسر خنک است که طعم‌های متنوعی از میوه‌های مختلف تا شکلاتی و کاراملی دارد. این دسر معمولا طعمی شیرین و بافتی خامه‌ای دارد.
طرز تهیه دنت خانگی

طرز تهیه دنت خانگی شما را شیفته خود خواهد کرد. دنت یک دسر بسیار خوشمزه است که در طعم‌های مختلف وجود دارد. تقریبا هر کسی که یکبار طعم دنت خانگی را بچشد، عاشق آن خواهد شد. طرز تهیه دنت خانگی بسیار آسان است و با کمی سلیقه می‌توانید انواع دنت را در خانه درست کرده و از آن لذت ببرید. یک ویژگی مثبت که دنت خانگی نسبت دنت شرکتی دارد این است بسیار سالم و مقوی است  برای کودکان یک میان‌وعده مناسب به شمار می‌آید. دسر زعفرانی ؛ دسر ساده پذیرایی است که برای کودکان یک میان وعده عالی است. برای آشنایی با طرز تهیه دنت خانگی با دلتامگ همراه باشید.

طرز تهیه دنت خانگی

  • شیر ۳ پیمانه
  • نشاسته یک سوم پیمانه
  • آرد برنج یک پنجم پیمانه
  • آب یک پیمانه
  • خامه زده شده ۵ قاشق غذاخوری
  • شکر یک پیمانه
  • وانیل نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه دنت خانگی

طرز تهیه دنت خانگی برای کودکان

برای تهیه دنت خانگی برای کودکان نیز شما می‌توانید از همین مواد اولیه استفاده کنید زیرا هیچ ضرری برای کودکان ندارد. در واقع این مواد اولیه مانند شیر، گلاب و نشاسته بسیار برای بدن کودکان در حال رشد مفید است و به دلیل خوش طعم بودنش یک دسر و میان‌وعده عالی برای کودکان شماست. برای کودکان بد غذا که میل به خوردن صبحانه ندارند، دنت خانگی می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد. زیرا هم سیر کنندگی خوبی دارد هم برای کودکان جذاب و دوست داشتنی است.

طرز تهیه دنت خانگی

طرز تهیه دنت خانگی ساده

ابتدا مواد خشک مانند شکر، نشاسته، وانیل و آرد را باهم مخلوط کنید. برای تهیه دنت شکلاتی می‌توانید مقداری پودر کاکائو و یا شکلات آب شده به آن اضافه کنید. اما ترکیب این دو باهم یک طعم بسیار عالی به شما خواهد داد. بعد از اینکه این مواد را باهم مخلوط کردید در یک قابلمه مناسب بریزید و بر روی شعله کم گاز قرار دهید. کمی هم بزنید تا مواد باهم یکدست شود.

حالا باید شیر و خامه را که باید حتما از 40 دقیقه قبل در دمای محیط خانه قرار داده‌اید را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. مواد را تا جایی با هم مخلوط کنید و بهم بزنید تا کاملا باهم مخلوط شوند و هیچ گلوله‌ای از آرد، نشاسته و یا پودر کاکائو در آن نماند.

مطلب پیشنهادی:  روانشناسی بالینی چیست؟ بررسی تفاوت و کاربردها + ویدئو

حالا که از مخلوط شدن کامل مواد مطمئن شدید و هیچ گلوله‌ای داخل مواد نمانده است حالا زمان آن رسیده که شعله را کم کنید تا مواد دنت خانگی شما به آرامی جا بیفتد. مواد داخل قابلمه را به آرامی بهم بزنید.

مواد را باید انقدری هم بزنید که از حالت شل بودن خارج شده و به غلضت بالایی برسد. طرز تهیه دنت خانگی بسیار آسان است اما برای اینکه دنت خانگی شما شبیه دنت‌های شرکتی شود، بهتر است که آن را روی شعله ملایم قرار دهید و به آرامی در مدت زمان زیادی هم بزنید تا به آرامی بافتی غلیظ پیدا کند.

مرحله آخر طرز تهیه دنت خانگی این است که پس از اینکه به غلظت بالا رسید، ابتدا صبر کنید تا در همان قابلمه کمی خنک شود و سپس آن را به داخل یک ظرف بریزید و در یچخال بگذرید و سپس مدتی در یخچال بماند تا خنک شود.

طرز تهیه دنت خانگی

طرز تهیه دنت خانگی زعفرانی

زعفران یکی از مواد اولیه خوش طعم واصیل ایرانی است که بسیار طرفداران زیادی را دارد. اگر برای مهمانی و مجالس خود به دنبال یک دسر اصیل هستید که نظر کوچک و بزرگ را به خود جلب کند، دسر زعفرانی برای شما مناسب است.

طعم‌های مختلف دنت خانگی

  • دنت وانیلی: کمی وانیل + گلاب
  • دنت زعفرانی : کمی زعفران دم‌کرده غلیظ
  • دنت موزی: نصف موز میکس شده + چند قطره اسانس موز + کمی رنگ زرد خوراکی
  • دنت شکلاتی: یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو + ۲ قاشق غذاخوری سس شکلات
  • دنت نسکافه‌ای: یک قاشق نسکافه
  • دنت توت فرنگی: چند عدد توت فرنگی له شده یا مربای توت فرنگی

در آخر کار هم دنت را در ظرف دلخواه ریخته و در یخچال بگذارید تا خنک شود. می‌توانید برای زیباتر شدن دنت از مواد اولیه آن برای تزیین استفاده کنید. مثلا برای دنت توت فرنگی می‌توانید از میوه تازه توت فرنگی برای زیبایی و طعم بهتر آن استفاده کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 681

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

ونیز ایران کجاست؟

ونیز ایران کجاست؟ ونیز یکی از زیبا و خاص‌ترین کشورهای جهان است. که نظر همگان را به خود جلب…