6 ایده جذاب که خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد

1
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ممکن است سخت‌ترین کار برای افراد چیدمان خانه‌های کوچک باشد. اما در صورتی که نکات مهم در طراحی دکوراسیون را بدانید می‌توانید با بکار بردن چند ترفند کوچک و کم هزینه خانه‌های خود را بزرگ‌تر جلوه دهید.
چیدمان خانه

همیشه دکور یک خانه کوچک و جایگذاری وسایل در آن، کار آسانی به نظر نمی‌رسد بخصوص برای ایرانی‌ها که علاقه بسیاری به وسایل چوبی و مبلمان دارند. اما در صورتی که از راهکارهای اصولی چیدمان آگاهی داشته باشید، خواهید دید که می‌توانید منزلتان را به گونه‌ای بچینید که بسیار کاربردی‌تر و بزرگ‌تر از خانه با متراژهای بالا نشان داده شود. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از چیدمان خانه کوچک خود ناامید و خسته شده‌اید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

جذاب‌ترین ایده‌ها برای دکوراسیون خانه 70 متری

بسیاری از افراد با دیدن فضای کوچک خانه، اولین مسئله‌ای که در ذهن آن‌ها شکل می‌گیرد این است که فکر می‌کنند زندگی در اینگونه خانه‌ها سخت و آزار دهنده است. مهم‌ترین علت به وجود آمدن این حس، کمبود فضا است. آنچه که در طراحی خانه‌های کوچک بسیار اهمیت دارد، جسورانه عمل کردن است. برای چیدمان اینگونه خانه‌ها باید خلاقانه عمل کنید و از پیاده کردن ایده‌های خود نترسید. مهم‌ترین مواردی که رعایت آن‌ها باعث به وجود آمدن یک خانه لوکس و زیبا می‌شود حتی با وجود متراژ پایین عبارتند از:

چیدمان خانه

  • استفاده از اکسسوری‌های کوچک و جذاب

قطعا وسایل تزئینی که برای یک خانه 70 متری به کار برده می‌شود، بسیار متفاوت‌تر از یک خانه بزرگ است. برای انتخاب اکسسوری باید توجه داشته باشید همه چیز مناسب فضا باشد. برای مثال انتخاب یک میز بزرگ و قرار دادن آن در پذیرایی، نه تنها فضا را زیبا نمی‌کند بلکه باعث می‌شود محیط کوچک‌تر از حد واقعی به نظر آید. در صورتی که ممکن است قرار دادن همین میز در یک محیط بزرگ‌تر جلوه زیبا‌تری به محیط ببخشد.

چیدمان خانه

  • انتخاب سبک درست در دکوراسیون

افرادی که علاقه‌مند به دکوراسیون هستند خیلی خوب می‌دانند برای خانه‌هایی با متراژهای کوچک، انتخاب طرح ساده که فضا را دلبازتر نشان می‌هد بسیار اهمیت دارد. بهتر است هنگام انتخاب وسایل برای اینگونه آپارتمان‌ها سعی کنیم از وسایل ساده استفاده کنیم. هر چقدر وسایل انتخابی ما به دور از تجمل باشد، فضا بازتر نشان داده می‌شود. اگر هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به وسایل پر نقش و نگار علاقه دارید، سعی کنید هنگام چیدمان منزل تلفیقی از دو سبک را به کار ببرید.

  • تاثیر آینه‌کاری بر فضای خانه

طراحان دکوراسیون سعی دارند هنگام چیدمان خانه فضایی را ایجاد کنند که بیننده احساس کند فضایی که در آن قرار گرفته‌ است بسیار هم کوچک نیست. آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون به حدی اهمیت دارد که طراحان از آن به عنوان جادو در دکوراسیون یاد می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  با گچبری پیش ساخته پلی یورتان، خانه خود را گران جلوه دهید!

چیدمان خانه

  • وسایل چندمنظوره و کاربردی در دکوراسیون

انتخاب وسایل چند منظوره در طراحی خانه‌های کوچک بسیار هوشمندانه است. برای مثال هنگامی که خانه شما از فضای کمی برخوردار است به جای استفاده از مبلمان پرحجم، از مبلمان تختخوا‌ب‌شو استفاده کنید. در این صورت با یک تیر دو نشان را می‌زنید و از نشیمن به عنوان اتاق‌خواب نیز استفاده می‌کنید.

  • استفاده از پارتیشن برای جداسازی فضا

از مهم‌ترین دغدغه افرادی که در خانه کوچک زندگی‌ می‌کنند، جداسازی فضا بدون آسیب رساندن به خانه است. بهترین وسیله‌ای که برای جداسازی مناسب می‌باشد، پارتیشن است. سعی کنید پارتیشنی را برای جداسازی انتخاب کنید که علاوه بر جداسازی، به زیباسازی و بزرگ جلوه دادن محیط نیز کمک کند.

چیدمان خانه

  • وسایل ناکارآمد را دور بریزید

هنگام چیدمان خانه‌های کوچک، سعی کنید وسایلی که برای شما کاربرد ندارند را از محیط خارج کنید. خصوصا هنگامی که در خانه انباری ندارید نگه‌داشتن وسایل اضافی ، تنها می‌تواند محیط را شلوغ کند. اگر حداقل متراژ پذیرایی شما 30 متر است، به جای استفاده از مبلمان بزرگ از یک کاناپه و دو صندلی استفاده کنید.

نتیجه‌گیری: برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه‌های کوچک می‌توانید از رنگ‌های روشن در طراحی دکوراسیون استفاده کنید اگر می‌خواهید کوچک بودن خانه شما به چشم افراد تازه‌وارد نیاید بهتر است بازی با رنگ و نور را امتحان کنید.

پیشنهاد مطالعه: «معجزه نورپردازی بر زیبایی خانه شما»

یک نظر

  1. ناشناس

    26 بهمن 1402 در 1:53 ب.ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…