5 خاصیت کرفس که سلامتی شما را تضمین می‌کند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنیال یک گیاه پر از خواص مختلف از کاهش وزن تا سنگ کلیه هستید، این مطلب را مطالعه کنید.
خواص کرفس

خواص کرفس برای سلامتی بدن به قدری زیاد است که باور نخواهید کرد. همه سبزیجات خواص زیادی برای بدن دارند اما خواص این سبزی خوشمزه به نام کرفس، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. شما می‌توانید کرفس را به صورت خام، پخته و آب کرفس را استفاده کنید. از کرفس برای لاغری تا از بین بردن بوی بد دهان می‌توان استفاده کرد. کرفس سلطان سبزی‌ها می‌باشد. با دلتامگ همراه باشید تا با خواص کرفس حیرت‌زده شوید.

کرفس چیست؟

کرفس از جمله گیاه‌های علفی است که با گیاهانی مانند جعفری، هویج، شوید و رازیانه هم‌خانواده است. کرفس جزو گیاهان و سبزیجات معطر است. معمولا برای طبخ غذاهایی بر پایه کرفس آن را تفت می‌دهند. در برخی مناطق ریشه کرفس را خشک می‌کنند و از آن به عنوان یک ادویه استفاده می‌کنند. برگ‌های کرفس را نیز می‌توان خشک کرد و در برخی غذاهای به عنوان ادویه آسیاب و استفاده کرد.

خواص کرفس

خواص کرفس چیست؟

کرفس خواص بسیار زیادی دارد اما اکثر مردم از آن غافل هستند و کرفس را بیشتر با خورشت کرفس می‌شناسند.

خواص کرفس برای کاهش وزن

کرفس کالری بسیار پایینی دارد. این گیاه که جزو سبزیجات است و به همین علت دارای مقادیر بسیار زیادی از فیبر است، برای کاهش وزن اصولی یک گزینه مناسب است. برای کاهش وزن بدن به مقدار قابل توجهی فیبر احتیاج دارد. فیبر موجود در کرفس زودتر شما را سیر می‌کند و به همین جهت شما در رژیم لاغری خود موفق‌تر عمل خواهید کرد. کرفس باعث می‌شود تا شما سوخت و ساز بدنتان افزایش یابد. اگر با چند گیاه و سبزیجات دیگر آن را مخلوط کنید، می‌توانید به راحتی در کاهش وزن خود گام‌های مثبتی برداشته باشید.

خواص کرفس

خواص کرفس برای دیابت

در اجزای سازنده کرفس یک سری آنتی اکسیدان وجود دارد. نام این آنتی اکسیدان، فلاون است. فلاون به بدن شما کمک می‌کند تا سطح قند خون را پایین بیاورد. یکی از ویتامین‌هایی که گیاه کرفس دارد، ویتامین k است. این ویتامین نیز در پایین آمدن دیابت نقش دارد. کرفس به بهتر شدن سوخت و ساز در گلوکز کمک می‌کند. پژوهشگران بر این باورند که کرفس می‌تواند از شما برای مبتلا شدن به دیابت از نوع 2 کمک کند.

مطلب پیشنهادی:  چمخاله؛ شهر رودخانه‌های جاری

خواص کرفس برای ایمنی بدن

یکی از بهترین و مفیدترین ویتامین‌هایی که در گیاه کرفس است، ویتامین c است. این ویتامین و ماده مغذی به قوی شدن ایمنی بدن کمک می‌کند. برخی آنتی‌اکسیدان‌ها نیز برای تقویت شدن سیستم ایمنی بدن گزینه مناسبی است. ویتامین c به علت اینکه برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها و قوی شدن سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، یک گزینه مناسب است.

خواص کرفس

خواص کرفس برای سنگ کلیه

گیاه کرفس حاوی مقادیر زیادی از ماده لوتئولین است. در سنگ کلیه کریستال‌هایی از کلسیم وجود دارد که این فلاونوئیدهای اصلی کرفس که آپیژنین نام دارد، باعث می‌شود این مواد تجزیه شوند.

خواص کرفس

خواص کرفس برای استخوان

در افراد میانسال و پیر یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها، پوکی استخوان است. برای درمان پوکی استخوان شما باید مصرف سبزیجات و خوراکی‌هایی را استفاده کنید. این گیاه دارای مواد معدنی و مغذی زیادی برای پوکی استخوان است. این گیاه برای مفاصل بسیار مفید است و به همین علت برای پوکی استخوان شما بسیار کمک کننده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…