کازا بالیو خانه استخوانی در بارسلونا

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کازا بالیو، این ساختمان جادویی که با هنر دست معماری بنام و مشهور در قرن بیست میلادی ساخته شد اکنون به عنوان یکی از ارزشمند‌ترین معماری های جهان شناخته می‌شود. خانه استخونی ترکیبی از معماری و مجسمه‌سازی است که نمای آبی رنگ آن الهام گرفته از آرامش دریا است.
ساختمان جادویی

اگر به بارسلونا سفر کرده باشید حتما درباره یک ساختمان افسانه‌‌ای شنیده‌اید. این خانه رویایی که عابران با تماشای آن، جادوی زیبایی و شکوه آن می‌شوند با معماری ای که نظیرش تا به حال جایی مشاهده نشده است، در خیابان اصلی بارسلونا خودنمایی می‌کند. طراح این ساختمان زیبا، معمار مشهوری به نام آنتونی گائودی بود. این ساختمان جادویی، کازا بالیو نام گرفت که 5 هزار متر مربع مساحت دارد. چنانچه علاقه‌مند هستید درباره این خانه شگفت‌انگیز اطلاعاتی بدست آورید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ساختمان جادویی

تاریخچه ساختمان کازابالیو

در سال‌های دور تاجر معروف پارچه به نام ژوزف بالیو، خانه‌ای در یکی از مناطق لوکس بارسلونا خریداری کرد. هنگامی که بالیو در شرف ازدواج بود همسر او از وی خواست تا این خانه را به قصری باشکوه تبدیل کند. بالیو از معمار مشهور بارسلونا درخواست کرد تا ساختمانی برایش طراحی کند که تاکنون مانند آن جایی مشاهده نشده باشد. گائودی ساخت این بنا را در سال 1877 آغاز کرد. با گذشت چندسال از ساخت این خانه، گائودی برای بار دوم بازسازی ساختمان را در سال 1904 آغاز و در سال 1906 میلادی به پایان رساند.

آنچه که در ساخت این ساختمان بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کند، استفاده از سنگ‌‌ها و کاشی‌های رنگارنگ است که این ویژگی منحصر به فرد باعث شد کازابالیو به معماری بی بدیل در جهان تبدیل شود. تا زمان حیات خانواده بالیو، این ساختمان مسکونی بود. بعد از مرگ آقای بالیو، با توجه به اینکه ساختمان در منطقه بسیار خوبی قرار داشت، آن را به یک مجتمع تجاری تبدیل کردند. از سال 2002 به بعد بازدید از این ساختمان برای عموم آزاد شد و در سال 2011 در لیست میراث فرهنگی یونسکو جای گرفت.

ساختمان جادویی

معماری کازابالیو

گائودی برای ساخت این خانه، از ترکیب سبک مشهور خود به همراه طراحی‌هایی که قبلا انجام داده بود استفاده کرد. ماده اصلی که گائودی در ساخت این خانه بکار برد گچ بود. نمای بیرونی ساختمان ترکیبی از موزاییک، شیشه و سرامیک موج دار است. این ویژگی باعث شده است هنگامی که ساختمان در معرض نور آفتاب قرار دارد، به نظر می‌رسد که سوار بر موج در حال حرکت است. در قسمت ورودی این ساختمان، ستون‌هایی که در طبقه اول قرار گرفته‌اند به شکل استخوان‌های انسان است. ساکنان بارسلونا به دلیل ظاهر عجیب این ساختمان، آن را به نام خانه استخوان یا خانه اژدها می‌شناسند.

مطلب پیشنهادی:  این مبل خانه شما را بی‌نظیر می‌کند

علت این نامگذاری بالکن‌های ساختمان است که شبیه به جمجمه اژدها است. ستون‌های پایین ساختمان نیز یادآور تنه درخت هستند که باعث می شود ظاهر ساختمان جادویی تر و افسانه ای تر دیده شود. پشت بام و بالکن نیز شبیه به باله های پشتی اژدها هستند که کاشی های سرامیکی آن را پوشانده‌اند. در داخل ساختمان نیز یک پله چوبی به شکل عجیب قرار دارد که یاد آور اژدهای افسانه ای است.

ساختمان جادویی

چگونه می‌توان از ساختمان استخوانی بازدید کرد؟

برای ورود به این خانه زیبا میباست بلیط به قیمت حداقل 35 یورو تهیه کرد که ضمن بازدید از معماری شگفت‌انگیز، می‌توانید از فروشگاه‌هایی که در ساختمان قرار دارد خرید کنید.

نتیجه‌گیری: هنگامی که از نمای بالا به ساختمان کازا بالیو نگاه می‌کنید، آنچه که قابل مشاهده است نمای کشته شدن اژدها به دست سنت جرج است. ویژگی‌های جذاب این ساختمان همه گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. بازدید از این ساختمان همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب امکان‌پذیر است.

پیشنهاد مطالعه:«این خانه عابران شهر را می‌رقصاند»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده هایی ساده برای چیدمان حمام لاکچری

حمام فضایی است که می‌تواند به واحه‌ای از آرامش و تجدید قوا تبدیل شود. در این دورهع از زمان…