فواید جادویی استفاده از آینه قدی در اتاق خواب!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای بزرگ و پرنور نشان دادن اتاق خواب کوچک و تاریک راه‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد که در این مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است؛ با ما همراه باشید.
استفاده از آینه قدی در اتاق خواب
از آنجا که امروزه فضای بیشتر خانه‌های ایرانی کوچک است بهترین راه برای جبران این کمبود فضا، استفاده از آینه در نقاط مناسب خانه است. با استفاده از آینه و ایجاد خطای دید شما می‌توانید خانه خود را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهید. برای آشنایی با فواید استفاده از آینه قدی در اتاق خواب تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

فواید استفاده از آینه قدی در اتاق خواب

به طور کلی وجود آینه در مکان‌های عمومی و خانه اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که به انعکاس نور بیشتر در محیط کمک می‌کند به شرط آنکه در مکان مناسبی نصب شود. در ادامه ما به بیان نکات مهم هنگام نصب آینه قدی در خانه می‌پردازیم.

استفاده از آینه قدی در اتاق خواب

نحوه استفاده از آینه قدی در اتاق خواب

سعی کنید از آینه قدی بزرگ برای اتاق خواب استفاده نکنید؛ چرا که باعث توهم عمق در فضا می‌شود. همچنین اگر سقف اتاق خواب شما کوتاه است، بهترین مکان برای نصب آینه مدرن پشت درب اتاق یا درب کمد دیواری است. به طور کلی جای آینه در اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که بتوانید به راحتی مقابل آن قرار بگیرید به گونه‌ای که تصویر تمام قد شما نمایان شود.

همچنین به یاد  داشته باشید که بهترین طرح آینه برای اتاق خواب، آینه‌های قدی تراش خورده با اشکال هندسی متفاوت هستند؛ نصب این مدل آینه در اتاق خواب می‌تواند تاثیر آن را در فنگ‌ شویی بیشتر کند.

نصب آینه مقابل پنجره

اگر فضای اتاق شما کوچک است و از نور مناسبی برخوردار نیست بهترین ره برای جبران کمبود نور و روشن کردن فضا، نصب آینه درست مقابل پنجره است. با این شیوه نور بیشتری در فضا منعکس می‌شود و اتاق خواب شما را دلنشین‌تر می‌کند. علاوه برآن این روش نصب از نظر فنگ شویی نیز بسیار مناسب است ؛ چرا که انرژی مثبتی که از منظره بیرون وارد می‌شود را دو برابر می‌کند.

استفاده از آینه قدی در اتاق خواب

از آینه به عنوان یک نقطه کانونی استفاده کنید

خرید یک آینه قدی پایه دار می‌تواند جلوه‌ای بسیار زیبا به فضای اتاق شما هدیه دهد. قرار دادن این مدل آینه‌ها در کنج اتاق یا در گوشه‌ای از پذیرایی، علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضا به آرامش محیط نیز بسیار کمک می‌کند و با انعکاس نور فضای درخشان را در خانه به وجود می‌آورد.

مطلب پیشنهادی:  ۵ راهکار برای چیدمان پذیرایی مستطیل

از نصب آینه مقابل تخت‌خواب بپرهیزید

بدترین مکان برای استفاده از آینه قدی در اتاق خواب ، نصب آن کنار تخت است. چرا که در اتاق خواب آینه نباید جایی قرار بگیرد که تصویر شما را هنگامی که روی تخت دراز کشیده‌اید، منعکس کند. این گونه نصب آینه در اتاق از نظر علم فنگ شویی نیز بسیار اشتباه است. آینه باید در مکانی نصب شود که نمای زیبایی از اتاق را منعکس کند.

استفاده از آینه قدی در اتاق خواب

پر کردن فضای خالی با آینه ممنوع

پر کردن فضاهای خالی با استفاده از آینه قدی در اتاق خواب و یا سایر نقاط خانه بسیار اشتباه است و باعث می‌شود جذابیت و زیبایی دکوراسیون شما به چشم نیاید. علاوه بر آن هیچگاه آینه را به صورت آویز در خانه نصب نکنید؛ این گونه آینه هر لحظه تصویر جدیدی را بازتاب می‌کند که اصلا مناسب نیست.

از وسایل آیینه دار استفاده کنید

وسایل آیینه دار مختلفی وجود دارند که می توانید از آن‌ها برای زیباسازی فضای اتاق استفاده کنید از آینه و کنسول در اتاق خواب گرفته تا کمدهایی که روی درب آن آیینه کار شده است. استفاده از دراورهای آیینه‌دار کنار دیوار نیز یک انتخاب مناسب برای اتاق خواب‌های کوچک است؛ چرا که می‌تواند تصویری ایجاد کند که گویی در آن اتاق طبقه‌ای دیگر نیز وجود دارد. اما هنگام نصب آینه به این نکته توجه داشته باشید که اگر وسایل زیادی در اتاق وجود دارد، استفاده از آیینه چندان پیشنهاد نمی‌شود.

پیشنهاد مطالعه: 3 ترکیب رنگ مناسب برای جایگزینی دیوار سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 کاربرد فرش گرد در دکوراسیون که کسی به شما نمی‌گوید

برای بسیاری از مردم، فرش آن است که چهار ضلع و چهار گوشه داشته باشد. اغلب هنگام خرید فرش سر…