گیاهانی که برای رشد به نور نیاز ندارند

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتی اگر بهترین و لوکس‌ترین گیاهان آپارتمانی را در خانه داشته باشید، بدون اطلاع از شیوه نگهداری و تقویت آن‌ها، گل‌های آپارتمانی عمر چندانی نخواهند داشت.
گیاهان آپارتمانی

انسان‌ها از دیرباز تاکنون علاقه بسیاری به گیاهان داشته‌اند و با آن‌ها ارتباط خوبی برقرار می‌کنند. برای خانه‌هایی که حیاط‌ دارند، نگهداری از گیاهان امری راحت و لذت بخش است. اما امروزه با توجه به اینکه سبک زندگی بیشتر افراد تغییر یافته است و بیشتر خانه‌ها فرم آپارتمانی دارند، نگهداری از گیاهان دلخواه امری سخت و در بعضی مواقع غیرممکن است. در صورتی که شما هم در آپارتمان زندگی می‌کنید و دوست دارید با چیدن انواع گلدان‌ها به خانه روح ببخشید، و علاقه‌مند هستید درباره گیاهان آپارتمانی بیشتر بدانید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی

 گیاهان آپارتمانی که برای رشد به نور کم نیاز دارند

همه ما می‌دانیم که منبع اصلی برای رشد گیاه، نور است و در صورت کمبود نور گیاه از بین می‌رود. اما تعدادی از گیاهان وجود دارند که برای رشد به نور خیلی کمی نیاز دارند و به عبارتی دوست‌دار سایه هستند. بعضی از گیاهان نیز هستند که با نور مصنوعی می‌توانند به رشد خود ادامه دهند. تعدادی از این گل‌های آپارتمانی عبارتند از:

  • دراسنا

دراسنا

این گیاه سایه دوست قادر است در آپارتمان با نور کم رشد کند. برگ‌های این گیاه چرم مانند و بسیار زیبا است. دراسنا در ۵۰ نوع مختلف وجود دارد. تنها نکته‌ای که باید در نگهداری این گیاه رعایت کنید، پرهیز از آبیاری زیاد است.

  •  سانسوریا

سانسوریا، جزو گیاهان مقاوم در برابر نور است که می‌تواند به راحتی با محیط سازگار شود و هوای اتاق را تصفیه کند.

سانسوریا

  • برگ انجیری

گیاهی مقاوم در برابر نور است اما باید محیطی نمناک را برایش فراهم کنید. خاک این گلدان و برگ‌های آن باید هر روز نمناک باشد. برای آبیاری کامل به گل، بهتر است خاک آن کاملا خشک باشد.

مطلب پیشنهادی:  افزایش مداوم قیمت اوراق تسه

برگ انجیری

  • سرخس

سرخس یک گیاه آپارتمانی همیشه سبز است و مانند دیگر گیاهان آپارتمانی به نور مستقیم خورشید حساس است. این گیاه به خوبی در خاک‌های اسیدی رشد می‌کند و برای تامین رطوبت آن باید خاک را اندکی مرطوب نگه دارید. ایجاد فضایی جزیره مانند می‌تواند به شاداب نگه‌داشتن این گیاه کمک بسیاری کند.

سرخس

نکاتی که باید هنگام نگهداری گیاهان آپارتمانی رعایت شود

هنگام خرید گیاهان آپارتمانی به نوع آن دقت کنید. درست است که تمام گیاهانی که صفت گل‌های آپارتمانی به خود می‌گیرند به نور مستقیم نیاز ندارند، اما بعضی از آن‌ها برای نگهداری به شرایط ویژه‌ای نیاز دارند که همه ما امکان فراهم کردن آن شرایط را نداریم. از سوی دیگر بعضی از گیاهان برای جذب کربن‌دی‌اکسید روند چرخشی دارند. به همین دلیل برای فضاهایی مانند اتاق خواب گزینه مناسبی نیستند. پس بهتر است قبل از خریداری در مورد این ویژگی گیاهان نیز تحقیق کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید اندازه برگ‌ها و نحوه رشد گیاه است. بعضی از گیاهان برگ‌های پهنی دارند که برای رشد نیاز به فضای بیشتری دارند.

نتیجه‌گیری: با رعایت نکات نگهداری گیاهان آپارتمانی، به راحتی می‌توانیم گل‌های شادابی را در خانه پرورش دهیم و خانه‌ای سرشار از انرژی داشته باشیم.

پیشنهاد مطالعه: «6 ایده جذاب که خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد»

یک نظر

  1. ناشناس

    10 مهر 1402 در 1:44 ب.ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…