چند ترفند برای روشنایی بیشتر خانه‌های کوچک

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از آنجا که نور کم محیط بر خلق و خوی افراد اثر می‌گذارد و می‌‌تواند آن‌ها را افسرده کند؛ در نتیجه بسیاری از ما در تلاش هستیم از روشنایی بیشتری در خانه خود استفاده کنیم.
روشنایی بخشیدن به خانه

در بعضی از ساختمان‌‍‌ها به دلیل کمبود فضا، امکان روشنایی بخشیدن به خانه به راحتی وجود ندارد. از سوی دیگر تغییرات فصل، می‌تواند بر میزان نوردهی خانه اثر بگذارد. در صورتی که خانه کوچکی دارید چند ترفند ساده وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید به راحتی روشنایی بیشتری به خانه ببخشید. برای آگاهی از این ترفندها تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

روشنایی بخشیدن به خانه

راه‌هایی برای روشنایی بخشیدن به خانه

آنچه که در تامین نور خانه اهمیت بسیار دارد، توجه به رنگ غالب در فضای داخلی خانه است. بنابراین هرچه فضای داخلی خانه شما روشن‌تر باشد خانه پر نور‌تر و بزرگ‌تر نشان داده می‌شود. در صورتی که خانه شما فاقد پنجره است یا از تعداد کمی پنجره برخوردار است، این روش می‌تواند به شما کمک کند تا نبود پنجره‌ها کمتر به چشم بیاید. با به کار بردن چند ترفند که در ادامه توضیح می‌دهیم، می‌توانید خانه پر نوری داشته باشید.

استفاده از رنگ روشن برای دیوارها

بیشترین تاثیرگذاری را رنگ دیوارها بر روشنایی خانه دارند. هر چه رنگ دیوارها روشن‌تر باشد، فضا دلبازتر می‌شود. اما توجه داشته باشید که رنگ سفید یا خاکستری دیوارها مناسب هر خانه‌ای نیست چرا که نمی‌تواند روشنایی کافی را به محیط ببخشد. اینگونه رنگ‌ها، مناسب خانه‌های جنوبی است و برای خانه‌هایی که جهت شمالی دارند، رنگ کرم یا صورتی کم‌رنگ گزینه مناسب‌تری است.

از دکورهای شلوغ استفاده کنید

از دکورهای شلوغ استفاده کنید

سعی کنید تا می‌توانید دکور خانه خود را شلوغ کنید و در کنار بعضی از دکوری‌ها آینه قرار دهید تا نور را منعکس کند.

انتخاب سبک مبلمان برای روشنایی بخشیدن به خانه

برای خانه‌هایی که فضای کمی دارند، بهتر است از خرید مبلمان‌ بزرگ و سنگین خودداری کنید. به گونه‌ای که یک مبل راحت با فضای کم، برای نشیمن‌های کوچک انتخاب مناسب‌تری است. علاوه بر آن سعی کنید مبلمانی انتخاب کنید که پایه‌های کوتاه‌تر و رنگ روشن‌تری داشته باشند. مبلمان‌هایی که رنگ طیف قهوه‌ای دارند فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:  مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان در تهیه و اجرای طرح های توسعه کشور

استفاده از گیاهان

استفاده از گیاهان برای روشنایی بخشیدن به خانه

گیاهان نقش تاثیرگذاری در روشنایی خانه دارند. می‌توانید یک گلدان زیبا بر روی میز بگذارید و در صورت امکان میز را رو‌به‌روی پنجره قرار دهید. در این صورت خواهید دید که تا چه اندازه در نوردهی خانه نقش موثری دارد.

از پنجره‌ها غافل نشوید

منبع اصلی تامین نور در خانه، پنجره‌ها هستند در نتیجه تمیزی آن‌ها اهمیت بسیاری دارند. چرا که پنجره‌های کثیف نمی‌توانند به راحتی نور را منتقل کنند.

مناسب بودن رنگ کفپوش

متناسب بودن رنگ کفپوش و فرش

انتخاب رنگ فرش و کفپوش باید در تضاد با یکدیگر باشند. برای مثال چنانچه کفپوش خانه شما از رنگ تیره‌ای برخوردار است، سعی کنید رنگ فرش‌های خود را روشن انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری: روشنایی بخشیدن به خانه از مواردی است که تامین آن برای بسیاری از افراد مشکل است چرا که ممکن است موقعیت جغرافیایی خانه به گونه‌ای باشد که امکان فراهم کردن نور کافی برای آن‌ها وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی می‌توانید با عوامل جایگزین کمبود نور را برطرف کنید.

پیشنهاد مطالعه: «چگونه از خشک شدن گیاهان در مسافرت جلوگیری کنیم»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، کرم و قهوه‌ای در دیزاین خانه‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی…