7 ترفند جادویی برای روشن کردن اتاق خواب بدون پنجره!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر اتاق خواب شما بدون پنجره است جای نگرانی نیست چرا که به راختی می‌تواند با به‌کارگیری چند ترفند ساده این مشکل را برطرف کنید.
اتاق خواب بدون پنجره

بعضی از خانه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اتاق‌خواب‌های آن‌ها بدون پنجره است. از مهم‌ترین معایب اتاق خواب بدون پنجره ، محروم بودن از نور طبیعی و جریان هوا در اتاق است. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم شما را با چند ترفند ساده آشنا کنیم که با استفاده از آن به راحتی بتوانید اتاق خواب خود را روشن و دلباز کنید. پ

بهترین روش برای روشن کردن اتاق خواب بدون پنجره

اتاق خواب بدون پنجره

برای زیباتر شدن اتاق خواب بدون پنجره ترفندهای گوناگونی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید حس خوشایندی را به فردی که به اتاق شما وارد می‌شود منتقل کنید.

از رنگ‌های روشن غافل نشوید

همان طور که می‌دانید، مهم‌ترین المان برای اتاق که زیبایی آن را چند برابر می‌کند، رنگ اتاق است. رنگ انتخابی می‌تواند اتاق شما را بزرگ‌تر، کوچک‌تر و یا حتی دلگیرتر کند؛ بنابراین اهمیت این موضوع برای اتاق خواب‌هایی که پنجره ندارند بیشتر می‌شود. بهترین رنگ اتاق بدون پنجره، رنگ‌های روشن در طیف‌های براق و نیمه گرم است که بیشترین انعکاس ممکن را دارند. با توجه به اینکه رنگ‌های روشن نقص‌های دیوار را بهتر نمایش می‌دهد، برای حل این مشکل باید قبل از رنگ‌آمیزی زیرسازی آن را انجام دهید.

 مبلمان رنگ روشن را انتخاب کنید

انتخاب رنگ برای دیوارهای روشن به تنهایی برای روشنای اتاق خواب بدون پنجره کافی نیست. انتخاب مبل با رنگ روشن برای اینگونه اتاق‌خواب‌ها بسیار پیشنهاد می‌شوند؛ چرا که رنگ روشن مبلمان به راحتی می‌تواند روشنایی را در اتاق بازتاب کند.

اتاق خواب بدون پنجره

 استفاده از آینه‌های بزرگ برای اتاق خواب بدون پنجره

جادوی آینه را در دکوراسیون خانه فراموش نکنید. یکی از قدیمی‌ترین ترفندها برای روشن و دلنواز کردن اتاق‌های تاریک استفاده از آینه‌های بزرگ است. با استفاده از آینه خصوصا در اتاق‌های کوچک باعث ایجاد خطای دید می‌شود؛ از سوی دیگر آینه‌هی بزرگ مانند یک پنجره عمل می‌کند و با بازتاب نور مصنوعی می‌توندباعث روشن شدن اتاق شما بشود. بهترین مکان برای قرار دادن آینده در اینگونه اتاق‌ها، مرکز اتاق است.

مطلب پیشنهادی:  در کمترین زمان دکور آشپزخانه را نو کنید

 استفاده از یک منبع نوری آویزان با نور کم

استفاده از یک منبع نورکم اما آویزان مثل لوستر معمولا یک راه عالی برای رسیدن به یک نور لطیف و آرامش بخش در اتاق‌های بدون پنجره است. شما می توانید از چنین منابع نوری آویزانی بالای مبلمان و یا صندلی‌های راحتی خود استفاده کنید. این سبک از نور پردازی به شما کمک می‌کند تا احساس فوق العاده گرم و لطیفی را تجربه کنید.

اتاق خواب بدون پنجره

گل بری اتاق بدون پنجره

به طور کلی نگهداری گیاهان آپارتمانی در فضای خانه باعث ایجاد حس طراورت و شادابی می‌شوند. خصوصا برای اتاق خواب بدون پنجره که تهویه مناسبی هم ندارد، نگهداری چند گیاهاه در اتاق می‌تواند به تهویه اتاق بدون پنجره کمک کند و اکسیژن موردنیاز شما را تامین نماید. اگر فضای کافی برای نگهداری گل‌ها ندارید، می‌توانید چند باکس را به دیوار نصب کنید و گلدان‌ها را رون آن قرار دهید.

 استفاده از درب شیشه‌ای برای اتاق خواب بدون پنجره

ممکن است این موضوع کمی برای شما جالب باشد که چگونه می‌توان از درب شیشه‌ای برای اتاق خواب استفاده کرد؛ انجام این کار به شما این امکان را می‌دهد تا از نور عبوری در سایر اتاق‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: ۶ مدل مبل ال جدید که دکوراسیون خانه را مجلل می‌کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…