این سبک از دکوراسیون خانه را فقط در چین می‌بینید

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کشور چین در همه عرصه‌ها موجب شگفتی سایرین می‌شود به گونه‌ای که در سبک زندگی نیز، بسیار متفاوت‌تر از سایر کشورها است.
ویژگی‌ خانه های چینی

کشور چین به دلیل پهناور بودن و جمعیت فراوان، تنوع فرهنگی و زبانی در آن‌ بیشتر از سایر کشورها است. هنگامی که سبک زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم به این نکته پی‌ می‌بریم که در دکوراسیون خانه همه‌ آن‌ها چند ویژگی مشترک است که در سایر کشورها مشاهده نمی‌شود. برای آگاهی از ویژگی‌ خانه های چینی تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ویژگی‌ خانه های چینی

چند ویژگی منحصر به فرد در سبک زندگی چینی‌ها

قفسه‌های چند طبقه در آشپزخانه

چینی‌ها جزو آن دسته از افرادی هستند که به چاشنی‌ها و افزودنی‌ها در غذا علاقه بسیاری دارند و همین امر باعث شده غذاهای آن‌ها سرشار از ادویه‌هایی مانند عصاره‌های گیاهی، سرکه، سس سویا و غیره باشد. از سوی دیگر با توجه به اینکه اکثر مردمان چین با کمبود فضا در آشپزخانه مواجه هستند، برای نگهداری این ادویه‌ها، از قفسه‌هایی استفاده می‌کنند که پهنای آن‌ها به اندازه یک بطری آب است.

استفاده از اجاق‌گازی که تنها دو شعله دارد

قبل از هر چیزی جالب است بدانید که در آشپزخانه‌های کشور چین، به هیچ عنوان فر یا مایکروفر مشاهده نمی‌شود. علت این امر به دلیل نداشتن بضاعت مالی نیست، بلکه تنها دلیل آن کمبود فضای آشپزخانه است. از سوی دیگر مردمان چین چند مدل غذا را با هم درست نمی‌کنند بنابراین نیازی به اجاق‌ گازهای بزرگ ندارند و اجاق گازهای دو شعله برای آن‌ها کفایت می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین نورپردازی در خانه های کوچک

استفاده از گاز دو شعله در چین

استفاده از دستگاه ضدعفونی‌کننده به جای ماشین ظرفشویی

نکته جالب دیگری که درباره زندگی چینی‌ها وجود دارد این است که مردم این کشور از ماشین ظرفشویی استفاده نمی‌کنند. بلکه ابتدا ظرف‌ها را با دست می‌شویند و بعد آن‌ها را درون دستگاهی می‌گذارند تا با پرتو فرابنفش ضدعفونی شوند.

استفاده از دستگاه ضدعفونی‌کننده به جای ماشین ظرفشویی

استفاده نکردن از فرش در خانه

در کشور چین استفاده از فرش رایج نیست، چرا که مردمان این سرزمین هر روز صبح کف خانه را می‌شویند. بنابراین نگهداری از فرش برای آن‌ها کار دشواری است.

استفاده نکردن از فرش در خانه چین

نتیجه‌گیری: چین کشوری پهناور است که تنوع فرهنگی و زبانی زیادی در آن وجود دارد. اما با این وجود ویژگی‌ خانه های چینی در همه فرهنگ‌های آن مشابه یکدیگر است.

پیشنهاد مطالعه: «معبدی که یک اژدها از آن محافظت می‌کند»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…