ترسناک ترین مراسم تدفین در این کشورها برگزار می‌شود!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنند تشییع جنازه و یا سوزاندن مرده‌ها تنها مراسم مربوط به مرگ هستند، پس لطفا قبل از خواندن متن زیر خودتان را برای تغییر دادن باورهایتان آماده کنید.
ترسناک ترین مراسم تدفین

مردم سراسر دنیا، رسوم عجیبی در تدفین مرده‌ها دارند، که هر کدام از باورهای مذهبی و تاریخ آن‌ها ریشه می‌گیرد. در ادامه این مطلب از دلتامگ قصد داریم ترسناک ترین مراسم تدفین در نقاط مختلف جهان را توضیح دهیم؛ اگر به این دست از مطالب علاقه دارید با ما همراه باشید.

عجیب ترین مراسم های تدفین جهان

این مراسم‌ها تنها چند نمونه از تنوع مراسم‌های تدفین در جهان هستند که به عنوان ترسناک ترین مراسم تدفین در جهان شناخته می‌شوند.

  • مراسم مرده خواری در برزیل

مراسم مرده خواری جزو یکی از ترسناک ترین مراسم تدفین در دنیا است؛ در این مراسم عجیب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سوگواری برای مردگان، خوردن گوشت آن‌ها است که در کشور برزیل در پاپوآ گینه انجام می‌شد.

در واقع افراد بر این باور بودند که با خوردن گوشت مردگان خود آن‌ها را بخشی از خود قلمداد می‌کنند و بدین ترتیب مردگانشان با آن‌ها بمانند. البته در برخی مناطق نیز که گوشت به اندازه کافی در دسترس نبود با این کار بخشی از گوشت مورد نیاز خانواده یا قبیله تامین می‌شد. اکنون مراسم مرده خواری برزیل در این کشور خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد.

ترسناک ترین مراسم تدفین

  • تدفین در آسمان

راهبان کشور تبت طبق رسوم، نه تنها جسد عزیزان خود را در خاک دفن نمی‌کنند بلکه جنازه‌ها را جلوی کرکس‌ها انداخته تا گوشت آن‌ها را بخورند.

در مراسم خاکسپاری زرتشتی پس از وداع با جسد در سومین روز مرگ شخص، جسد توسط یک راهب تکه تکه می‌شود و در بلندی‌های کوه‌ها قرار داده شده تا توسط پرندگان به‌خصوص کرکس‌ها خورده شوند. عقیده بوداییان تبت این است که، از این طریق جسم مرد‌ه‌ها به آسمان سپرده خواهد شد.

آن‌ها برای این کار؛ کرکس‌ها، لاشخورها و پرندگان مردارخوار را انتخاب کرده‌اند. هنگام این مراسم، جنازه را روی یک تخته سنگ مخصوص تکه تکه می‌کنند. سپس گوشت آن را به کرکس‌ها می‌دهند که از نظر آن‌ها تجسمی از فرشتگان است.

مطلب پیشنهادی:  تاثیر مخرب میز و صندلی بر سلامتی شما!

گاهی هم جسد را رها می‌کنند تا لاشخورها خودشان آن را تمیز کنندسپس استخوان‌هایش را جمع می‌کنند و با خودشان به پایین کوه می‌آورند و بعد از آن، جمجمه‌ها را در بخشی از یک دیوار سراسری و بزرگ قرار می‌دهند تا برای همیشه ماندگار شوند. گفته می‌شود از این طریق جسم مرده‌ها به آسمان سپرده خواهد شد. این رسم، نخستین بار در قرن دوازده انجام گرفت و هنوز هم ادامه دارد.

ترسناک ترین مراسم تدفین

  • بریدن انگشتان یکی از ترسناک ترین مراسم تدفین

یکی دیگر از مراسمات عجیب دفن مردگان در دنیا، قطع کردن انگشتان است؛ این مراسم دردآور که سال‌های قبل در غرب پاپوآ گینه نو انجام می‌شد و اکنون توسط دولت این کشور ملغی شده، اما در اعماق جنگل‌های این منطقه هنوز رواج دارد.

در این مراسم با مرگ مرد خانواده زن و یا فرزندان یکی از انگشتان خود را قطع می‌کنند؛ هدف از این کار نشان دادن عمق درد عاطفی و روشی برای تهذیب نفس است.

در واقع در این سنت، آن‌ها انگشتان خود را محکم بسته و سپس با تبر آن را قطع کرده و بعد در جای مخصوصی نگهداری می‌کنند و یا می‌سوزانند.

ترسناک ترین مراسم تدفین

  • زنده سوزاندن زنان در هند

در یکی از قبیله‌های هند مرسوم بود با مرگ مرد خانواده زن بیوه سوزانده می‌شود؛ این رسم عجیب و ترسناک که ساتی نام داشت و  آخرین بار همسر 18 ساله یک مرد هندی با او سوزانده شد.

هر چند گفته می‌شود این خود سوزی کاملا داوطلبانه بوده است اما بعد از موجی از فعالان حقوق بشر در شکایت از رسوم این قبیله شکل گرفت و آن را غیر قانونی کردند.

تعداد کلمات مطلب: 565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

این سیاست‌های زنانه شما را ملکه قلب همسرتان می‌کند

سیاست زنانه به قدری در روابط شما تاثیرگزار هستند که می‌توانند شما را به یک  ملکه در قلب هم…