چند ایده کاربردی برای دکور دیوار تلویزیون

1
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
امروزه با افزایش ابعاد تلویزیون‌ها و خارج شدن از حالت قدیم خود، این سوال در ذهن افراد شکل می‌گیرد که دکوراسیون اطراف تلویزیون را چگونه طراحی کنیم؟
دکور فضای پشت تلویزیون

تلویزیون کانون اصلی مرکز توجه در خانه است و همچنین جزو وسایل پرکاربرد در خانه به شمار می‌آید. بهترین روش برای جذاب‌تر کردن دکوراسیون خانه، تزیین دیوار پشت تلویزیون است. با این روش می‌توانید نشیمن خانه خود را به محیطی جذاب تبدیل کنید. از بهترین مزیت‌های طراحی فضای پشت تلویزیون، هنگامی است که به خانه جدید جا به جا می‌شوید و نمی‌دانید بهترین مکان برای قرارگیری تلویزیون کدام قسمت است. هنگامی که این فضا تلویزیون از قبل مشخص شده باشد، دیگر دغدغه‌ای برای این موضوع ندارید. با دلتامگ همراه باشید تا چند ایده کاربردی برای دکور فضای پشت تلویزیون به شما پیشنهاد کنیم.

دکور فضای پشت تلویزیون

بهترین انتخاب برای دکور فضای پشت تلویزیون کدام است؟

همان‌طور که گفتیم تلویزیون مرکز توجه در اتاق نشیمن است. بنابراین باید دیواری که پشت تلویزیون قرار دارد در مقایسه با سایر دیوارها، فضای متفاوت‌تری داشته باشد. بهترین ایده برای این قسمت استفاده از چوب، سنگ، کناف، کاغذ دیواری، رنگ آمیزی، قفسه‌بندی و شلف‌های دیواری است. هر کدام از این موارد در دکوراسیون فضای پشت تلویزیون مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • دکور دیوار پشت تلویزیون با استفاده از چوب

بهترین ایده برای طراحی دیوار پشت تلویزیون، چوب است. مهم‌ترین مزیت استفاده از چوب، عایق صوتی است این ویژگی باعث می‌شود تا افرادی که خارج از نشیمن هستند، صدای تلویزیون آن‌ها را آزار ندهد. بهترین نوع چوب برای تزیین ام دی اف است چرا که چوب طبیعی نیاز به شرایط ویژه‌ای برای نگهداری دارد. اگر می‌خواهید هزینه کمتری برای دکور فضای پشت تلویزیون بپردازید، دیوارپوش‌های طرح چوب بهترین انتخاب است.

تزیین دکور فضای پشت تلویزیون

  • استفاده از سنگ آنتیک برای دکور دیوار پشت تلویزیون

استفاده از سنگ آنتیک برای دکور به دلیل تنوع بالا، از جمله مواردی است که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با هر سبک و سلیقه‌ای سنگ دلخواه خود را پیدا کنید. اما اگر قصد دارید از سنگ برای تزیین دیوار تلویزیون استفاده کنید به این نکته توجه داشته باشید، سنگ‌هایی که از تعداد کوچک ساخته شده باشند  محیط را شلوغ نشان می‌دهند. بنابراین اینگونه سنگ‌ها گزینه مناسبی برای خانه‌های کوچک به شمار نمی‌آیند.

دکور فضای پشت تلویزیون

  • فضای پشت تلویزیون را کناف کنید

در مقایسه با دیوارپوش‌هایی که در بالا ذکر شد در صورتی که محدودیت فضا ندارید و نگران بودجه نیستید، کناف بهترین گزینه برای تزیین دیوار تلویزیون است. چرا که هر مدل طرحی را که بخواهید قابل اجرا است. اما به این نکته توجه کنید که کناف‌کاری به گونه‌ای انجام شود که تلویزیون در مرکزیت قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی:  دکور آشپزخانه را با ۷ ایده کم‌هزینه متحول کنید

استفاده از کناف

مناسب‌ترین مکان برای قرار دادن تلویزیون در اتاق نشیمن

برای آنکه افراد خانه به تلویزیون دید کافی داشته باشند، لازم است تا تلویزیون در نقطه کانونی قرار گیرد. علاوه بر آن هنگام نصب تلویزیون توجه به ارتفاع نیز بسیار اهمیت دارد. اما این موارد تنها نکات قابل توجه هنگام نصب تلویزیون نیستند. بلکه موارد دیگری نیز هستند که برای داشتن یک دکوراسیون زیبا توجه به آن‌ها ضروری است. این موارد عبارتند از:

  • توجه به اندازه تلویزیون

از بزرگ‌ترین دردسرها هنگام دکوراسیون منزا، ابعاد تلویزیون‌های جدید است. برای نصب تلویزیون بر روی دیوار توجه به ابعاد اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر برای تلویزیون خود میزی انتخاب می‌کنید قبل از هر چیزی به این نکته توجه داشته باشید که، به دستگاه آسیب نرسد و مکان تلویزیون امن باشد.

توجه به اندازه تلویزیون

  • نزدیک بودن به پریز برق

شاید این مسئله امری به ظاهر ساده باشد اما به این نکته توجه کنید که تلویزیون را در مکانی قرار دهید که فاصله نزدیکی به پریز برق داشته باشد. در غیر اینصورت از سه راهی‌های محافظ دار استفاده کنید تا در صورت بروز نوسانات برق از آسیب دیدن تلویزیون و لوازم اطرافش جلوگیری شود.

  • قرار دادن لوازم دکوری متقارن در اطراف تلویزیون

می‌توانید برای دکوراسیون اطراف تلویزیون، دو طرف آن را با دو شیء دکوری بلند تزیین کنید. اگر با این روش پیش می‌روید فکر نکنید که باید در هر طرف تلویزیون فقط از یک وسیله دکوری استفاده کنید. می‌توانید خلاق باشید و گروهی از اشیاء متقارن، حتی تا سه ردیف در اطراف تلویزیون قرار دهید. مثلا یک ست دیوارکوب یا گلدان و یا یک جفت شمعدان متقارن را در اطراف تلویزیون قرار دهید.

نتیجه‌گیری: روش ها و ایده‌های متنوعی برای تزیین دیوار پشت تلویزیون وجود دارد که با توجه به موقعیت مکانی و مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید سبک مورد نظر را انتخاب می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه:«نکات مهم برای انتخاب مبل در خانه های کوچک»

یک نظر

  1. ناشناس

    18 آبان 1402 در 9:13 ق.ظ

    عالیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…