3 ترکیب رنگ مناسب برای جایگزینی دیوار سفید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب رنگ برای دیوار خانه یک فرآیند شخصی است که بستگی به سلیقه‌ شما دارد. با این حال، برخی از راهنمایی‌های کلی در انتخاب رنگ می‌تواند مفید باشد و بیشتر به شما کمک کند.
بهترین رنگ برای پذیرایی

دیوار خانه بیشتر ما ایرانی‌ها با رنگ سفید پوشیده شده است؛ در حالی که مهم‌ترین اصل برای داشتن یک دکوراسیون زیبا، انتخاب رنگ مناسب برای دیوار پذیرایی است؛ اما انتخاب رنگ به همین راحتی نیست چرا که رنگ انتخابی باید با سبک دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد. به همین دلیل امروز در این مطلب از دلتامگ بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی را به شما معرفی کنیم.

کدام رنگ برای دیوار بهتر است ؟

برای روح بخشیدن به خانه خود، لازم است لازم است تا حدودی با ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی آشنایی داشته باشید. بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی عبارتند از:

بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی

ترکیب رنگ طوسی و قهوه‌ای

ترکیب رنگ طوسی و قهوه‌ای برای دیوار خانه یک انتخاب زیبا و ظریف است. این دو رنگ با هم ترکیبی طبیعی و آرامش بخش ایجاد می‌کنند که می‌تواند به دکوراسیون داخلی خانه شما شیوه و جذابیت بیشتری ببخشد. در صورتی که قصد انتخاب رنگ طوسی برای دیوار پذیرایی را دارید لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

۱. نسبت ترکیب: می‌توانید از دو رنگ به صورت نیمه نیمه استفاده کنید یا یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی و دیگری را به عنوان رنگ تاکیدی استفاده کنید. مثلاً می‌توانید دیوارهای اصلی را با رنگ قهوه‌ای و برخی جزئیات و زیرساخت‌ها را با رنگ طوسی رنگ آمیزی کنید.

۲. کنتراست رنگ: برای ایجاد زیبایی در دکوراسیون داخلی خانه، می‌توانید از کنتراست رنگ استفاده کنید. به این صورت که اگر دیوارهای اصلی را با رنگ قهوه‌ای تغییر دهید، می‌توانید برای پرده‌ها، زیرساخت‌ها و تزئینات دیگر از رنگ طوسی استفاده کنید.

۳. نورپردازی: نورپردازی مناسب می‌تواند تأثیر بسزایی در ظاهر نهایی دیوارهای رنگ طوسی و قهوه‌ای داشته باشد. به گونه‌ای که با یک نورپردازی می‌توانید زیبایی این ترکیب رنگ را بیشتر نمایان کنید.

بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی

بنفش و خاکستری بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی

ترکیب رنگ بنفش و خاکستری می‌تواند برای دیوار پذیرایی یک اثر زیبا و آرامش‌بخش ایجاد کند و به عبارت دیگر بهترین رنگ برای دیوار خانه های کوچک ، به شمار می‌آید. اما در صورتی این امر امکان‌پذیر است هنگام انتخاب رنگ به چند نکته توجه داشته باشید.

  1. دیوارهایی با رنگ خاکستری تیره و بنفش روشن: انتخاب رنگ خاکستری تیره برای دیوارها و استفاده از رنگ بنفش روشن برای جزئیات مانند پرده‌ها، روکش صندلی‌ها یا قطعات دکوراتیو، جذابیتی زیادی به اتاق پذیرایی می‌بخشد.
  2. دیوارهایی با رنگ خاکستری روشن و بنفش تیره: این ترکیب بهترین رنگ برای دیوار گچی است در صورتی که از رنگ خاکستری روشن برای دیوارها و از رنگ بنفش تیره برای مبلمان و قطعات دکوراتیو استفاده کنید و ظاهری مدرن به اتاق پذیرایی خود ببخشید.
  3. این ترکیب بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون است به این شکل که از رنگ بنفش به عنوان رنگ پشتی دیوار تلویزیون و رنگ خاکستری برای سایر دیوارها استفاده کنید؛ این ترکیب به دیوار تلویزیون جلوه‌ای ویژه می‌دهد و در عین حال استفاده کردن از خاکستری برای دیوارهای دیگر، ظاهری هماهنگ و منسجم به خانه می‌بخشد.
مطلب پیشنهادی:  ۵ مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه شیک و جذاب

سبز کمرنگ و شیری بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی

دیزاین خانه با رنگ سبز یکی از رنگ‌های زیبا و محبوب است که می‌تواند به عنوان یک گزینه برای رنگ کردن دیوار پذیرایی استفاده شود. البته باید توجه داشت که هر رنگی برای هر فضایی مناسب نیست و باید با محیط و سلیقه شما سازگاری داشته باشد.

رنگ سبز به دلیل ارتباطش با طبیعت و احساس آرامش و تعادل، به عنوان یک رنگ آرام برای دیوار پذیرایی پیشنهاد می‌شود. رنگ سبز می‌تواند در دیوار پذیرایی به عنوان رنگ اصلی یا به عنوان رنگ تزیینی استفاده شود. در صورتی که نور پذیرایی شما خوب است، استفاده از رنگ سبز، می‌تواند یک فضای طبیعی و آرامش‌بخش ایجاد کند. برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه بهتر است رنگ سبز را با رنگ‌های سفید، خاکستری و قهوه‌ای ترکیب کنید. این ترکیب رنگی می‌تواند یک فضای شیک، مدرن و آرامش‌بخش را به شما هدیه دهد.

بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی

پیشنهاد مطالعه: 10 اشتباه رایج که چیدمان پذیرایی شما را زشت می‌کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…