۵ راهکار برای چیدمان پذیرایی مستطیل

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای چیدمان پذیرایی مستطیل به المان‌هایی برای تفکیک فضا نیاز داریم. در این مطلب ایده‌های برای چیدمان هال و پذیرایی مستطیل ارائه شده است.
چیدمان پذیرایی مستطیل

در برخی از فضاها احساس ناامنی می‌کنیم. چرا که حریم خصوصی ما رعایت نشده است. همچنین برخی از فضاها بیش از حد باز هستند و تفکیک فضایی در آن‌ها ایجاد نشده. پذیرایی مستطیل کشیده هم از آن دسته فضاها است. در ادامه این مطلب ۵ راه حل تفکیک فضا و چیدمان پذیرایی مستطیل ارائه می‌دهیم.

چیدمان پذیرایی مستطیل باید چگونه انجام شود؟

بسیاری از خانه‌های امروزی پلان بازی دارند. یعنی فضای نشیمن وپذیرایی به خوبی در آن‌ها تعریف نشده است. اغلب ما هنگام ورود به خانه با فضایی باز و تفکیک‌نشده روبرو می‌شویم که بی‌روح و کسل‌کننده به نظر می‌رسد. با رعایت این نکات می‌توانید چیدمان فضا را به صورت کاربردی و زیبا انجام دهید.

چیدمان پذیرایی مستطیل

تقسیم فضا با پارتیشن

انواع پارتیشن خانگی در چیدمان پذیرایی مستطیل کاربرد دارد. پارتیشن می‌تواند هر چیزی باشد. می‌تواند دو فضا را از هم تفکیک کند یا گوشه‌ای دنج و خصوصی بسازد.

پارتیشن‌ها به طور کلی به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند. نوع متحرک پارتیشن بسیار منعطف است و امکان ایجاد تغییر در چیدمان و دکوراسیون را به ما می‌دهد. اما نوع ثابت فقط برای جداسازی فضاهای خاص از هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت جابجایی ندارد.

تفکیک فضاها با پارتیشن

انواع پارتیشن‌های خانگی مورد استفاده در دکوراسیون منزل عبارتند از:

  • پارتیشن چوبی پرطرفدار
  • پارتیشن ام دی اف مقرون به صرفه
  • پارتیشن قفسه‌ای کاربردی و شیک
  • پارتیشن کشویی منعطف و جذاب
  • پارتیشن خانگی بامبو، سبز و طبیعی
  • پارتیشن میله‌ای فلزی، ظریف و زیبا
  • پارتیشن پرده‌ای، کاربردی و منعطف
  • پارتیشن شیشه‌ای، شفاف و دلنشین
  • پارتیشن خانگی آکواریوم، آرام‌بخش و جذاب
  • پارتیشن معلق، خاص و یونیک

جداسازی فضاها با مبلمان

ساده‌ترین راه تفکیک فضاها برای چیدمان پذیرایی مستطیل، استفاده از دو نوع مبلمان متفاوت است. می‌توانید در قسمتی از فضا نزدیک به ورودی و آشپزخانه، مبلمان رسمی قرار دهید. در بخش دیگر که به اتاق‌های خواب نزدیک است، می‌توانید با چیدمان مبل ال فضایی دنج و خصوصی برای نشیمن خانوادگی ایجاد کنید. همچنین با قرار دادن جاکفشی و کمد دیواری در قسمت ورودی، می‌توانید این فضا را هم از هال و نشیمن خانه جدا کنید.

چیدمان پذیرایی مستطیل با مبلمان متنوع

انتخاب رنگ‌های متفاوت برای چیدمان پذیرایی مستطیل

با انتخاب رنگ‌های مختلف برای دیوارها و مبلمان، می‌توانید تفکیک فضایی خوبی در خانه ایجاد کنید. چیدمان پذیرایی مستطیل با این ایده بسیار پرطرفدار است. می‌توانید قسمت از پذیرایی، یک دیوار آجری داشته باشید و با قرار دادن مبل راحتی، فضای نشیمن خصوصی بسازید.

مطلب پیشنهادی:  خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نما اوج یاران

در بخش دیگر می‌توانید از رنگ‌های خنثی‌تری مثل خاکستری یا سفید استفاده کنید و با قرار دادن مبلمان رسمی و میز ناهارخوری، فضایی برای پذیرایی از میهمانان ایجاد کنید. در فضای ورودی هم می‌توانید از رنگ‌های شاد و جذابی استفاده کنید که توجه افراد را در بدو ورود به خود جذب می‌کند.

انتخاب متریال متفاوت

با انتخاب متریال‌های متنوع برای پوشش دیوارها یا کفپوش، می‌توانید تفکیک فضایی خوبی ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید دیوار فضای نشیمن و پشت تلویزیون را با انواع دیوارپوش با طرح‌های متنوع طراحی کنید و در بخش پذیرایی از متریال دیگری برای پوشش دیوار استفاده کنید.

انتخاب متریال متفاوت

همچنین می‌توانید جنس کفپوش متفاوتی را برای تفکیک فضاها در نظر بگیرید. دقت کنید که این متریال‌های انتخابی در عین تفاوت، هماهنگی خوبی با هم داشته باشند تا فضای خانه شما شلخته و بی‌هویت به نظر نرسد.

ایجاد اختلاف سطح

البته این بخش با چیدمان پذیرایی مستطیل ارتباطی ندارد و جزو طراحی پلان ساختمان است. اما اگر سقف شما بلند است و امکان اجرای کف کاذب وجود دارد، می‌توانید در حد سه پله بین فضای نشیمن و پذیرایی اختلاف سطح ایجاد کنید. دقت کنید که قرار دادن یک پله به تنهایی ایمنی خوبی ندارد و در استانداردهای معماری رد شده است.

سخن پایانی

فضاهای باز و تفکیک‌نشده، باعث به هم خوردن نظم و عدم رعایت حریم خصوصی می‌شوند. بسیاری از خانه‌های امروزی دارای یک فضای یکسره به عنوان حال و پذیرایی هستند که از زیبایی حداقلی هم برخوردار نیست.

خانه باید عملکردهای مختلف را در دل خود جا دهد. فضاها باید در عین متحد بودن، هویت مستقلی داشته باشند. در این مطلب نکاتی برای چیدمان پذیرایی مستطیل ارائه شد تا بتوانید با امکانات کم، خانه بی‌قواره و یکدست خود را به فضایی پخته و دلنشین برای زندگی تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 کاربرد فرش گرد در دکوراسیون که کسی به شما نمی‌گوید

برای بسیاری از مردم، فرش آن است که چهار ضلع و چهار گوشه داشته باشد. اغلب هنگام خرید فرش سر…