این 7 ماده غذایی قاتل چربی خون هستند!

1
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قاتل چربی خون را می‌شناسید؟ اگر دچار چربی خون بالا هستید حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. در ادامه مواد غذایی که می‌توانند کلسترول بد خون را به روش طبیعی کاهش دهند نوشته‌ایم.
قاتل فشار خون

آیا دوست دارید تا در این مطلب قاتل چربی خون را به شما معرفی کنیم تا دیگر مجبور نباشید قرص‌های شیمیایی زیادی مصرف کنید؟ از قدیم گفته‌اند که غذای سالم یک بدن سالم را می‌سازد و طبق همین اصل، می‌خواهیم با استفاده از علم تغذیه چند ماده خوراکی به شما معرفی کنیم که برای کاهش کلسترول و کاهش چربی خون عالی عمل می‌کنند. با ما در ادامه همراه باشید.

معرفی خوراکی‌های معروف به قاتل چربی خون

برای داشتن یک رژیم غذایی که دشمن چربی خون بالا باشد باید به سراغ خوراکی‌هایی برویم که LDL را پایین می‌آورند. LDL ذرات حاوی کلسترول در غذا است. هر ماده غذایی مفید می‌تواند به روش خودش باعث کاهش چربی خون شود. به طور مثال بعضی از خوراکی‌ها فیبر بالایی دارند و باعث می‌شوند کلسترول مواد خوراکی توسط دستگاه گوارش دفع شود و اصلا به جریان خون ورود پیدا نکند. برخی دیگر حاوی چربی‌های غیر اشباع هستند که باعث کم شدن LDL می‌شوند و برخی دیگر با هورمون‌های گیاهی که دارند باعث می‌شوند که کلسترول دیگر در بدن شما جذب نشود.
برای کاهش سریع چربی خون چی بخوریم؟

جو دوسر

بهترین راه برای کاهش چربی خون این است که در وعده صبحانه اوتمیل میل کنید. اوتمیل یک پیمانه جو دوسر و شیر است که می‌توان آن را با عسل و میوه شیرین کرد. این اوتیمیل خوشمزه یک وعده مناسب برای صبحانه چربی خون بالا است.

قاتل چربی خون

 

جو کامل و سایر غلات کامل

جو و دیگر غلات کامل قاتل چربی خون هستند؛ زیرا با وجود فیبر محلول در آب جذب کلسترول را کاهش می‌دهند.

لوبیا قاتل چربی خون

در میان حبوبات، لوبیا بیشتر از همه قاتل چربی خون شماست. از طرفی این دانه فیبر بسیار زیادی دارد و دیر هضم است. این موضوع تنها یکی از دلایل مفید بودن وجود لوبیا در رژیم غذایی شماست و بهتر است تمامی افراد به خصوص آن‌هایی می‌خواهند کمی لاغرتر شوند از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنند. تمامی انواع لوبیا برای کاهش چربی خون مفید هستند و نمی‌توان فرقی میان هیچ کدام آن‌ها گذاشت.
سبزیجاتی مثل بامیه و بادمجان این دو سبزی هم کم کالری هستند و هم منبع بسیار خوبی برای فیبر محلول در آب به شمار می‌روند. فیبر محلول در آب هم به خودی خود باعث کاهش جذب کلسترول مواد غذایی خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  با این 3 ماده غذایی کودک باهوش‌تری داشته باشیم!

قاتل چربی خون

آجیل

میل کردن بادام،گردو و این نوع مغزها برای سلامت قلب و مغز بسیار مفید هستند و طبق تحقیقات دانشمندان خوردن ۵۵ گرم آجیل در روز کلسترول بد خون را تا پنج درصد کاهش می‌دهد.

قاتل چربی خون

سویا

سویا و محصولات زیر مجموعه سویا مثل شیر سویا یا توفو هم قاتل چربی خون هستند. حتی به جرئت می‌توان گفت شیر سویا یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش کلسترول است و اگر روزی ۲۵ گرم پروتئین سویا بخورید کلسترول بد خون شما تا ۶ درصد کاهش پیدا می‌کند.

قاتل فشار خون

ماهی‌ها با چربی خوب

اگر دو یا سه بار در هفته را ماهی بخورید به شما قول می‌دهیم به عنوان قاتل چربی خون خود شناخته خواهید شد! ماهی چرب حاوی امگا ۳ است و باعث پایین آمدن میزان تری گلیسیرید می‌شود. هرچه امگا ۳ یک ماده غذایی بیشتر باشد آریتمی قلبی و چربی خون کمتر می‌شود.

مکمل‌های فیبر

سیلیوم نوعی فیبر است که در ملین‌های حجیم یا متاموسیل پیدا می‌شود. استفاده از این مکمل‌ها هم راه خوبی برای کاهش کلسترول است.

سخن آخر

اگر آزمایشات اخیر شما نشان می‌دهد که چربی خونتان بیش از حد معمول است اصلا نگران نشوید؛ با مواد غذایی قاتل چربی خون به راحتی می‌توانید عدد آن را پایین بیاورید.

تعداد کلمات مطلب: 576

یک نظر

  1. ناشناس

    20 شهریور 1402 در 9:15 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

دست انسان ابزاری باورنکردنی و یک تهدید مرگبار است

انتشار بیماری توسط دست انسان امری اجتناب ناپذیر است، چراکه دست انسان محلی برای رشد بسیاری …