10 اشتباه رایج که چیدمان پذیرایی شما را زشت می‌کند!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن خانه زیبا و چشم‌نواز لازم است از یک‌سری اشتباهاتی که ممکن است نسبت به آن بی‌اهمیت باشید بپرهیزید.
اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

هنگام چیدمان پذیرایی سلیقه هر شخص حرف اول را می‌زند؛ اما قبل از اجرایی کردن طرح و نظر خود لازم است برای داشتن بهترین دکوراسیون پذیرایی از یک سری اشتباهات بپرهیزیم. برای آشنایی با اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

بسیاری از اصول چیدمانی که ما به آن معتقدیم ممکن است از نظر طراحان دکوراسیون کاری بسیار اشتباه باشد؛ بنابراین لازم است برای داشتن بهترین چیدمان سالن پذیرایی به این نکات توجه کنید.

استفاده از یک چراغ سقفی از اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

روشنایی محیط زندگی تاثیر بسیار زیادی بر حالات و روحیات ما دارد. تاریک بودن محیط می‌تواند ما را افسرده کند. بنابراین تنها یک عدد لوستر سقفی نمی‌تواند برای سالن پذیرایی کافی و مناسب باشد. برای تامین نور اتاق می‌توانید از چراغ‌های دیواری، سقفی، مطالعه و… کمک بگیرید.

بی‌توجهی به ابعاد فرش از اشتباهات رایج در چیدمان فرش

از دیگر اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل که بسیاری از ما ممکن است ساده از کنار آن بگذریم، خرید فرش بدون در نظر گرفتن ابعاد پذیرایی است. فرش‌های کوچک باعث ایجاد عدم تعادل و فرش‌های بزرگ فضای سالن را بزرگ تر نشان می دهند. بنابراین باید فرش مناسبی برای سالن پذیرایی انتخاب کنید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

بی‌اهمیت بودن به خرید کوسن

کوسن‌ها جو آرام بخشی در سالن ایجاد می‌کنند  و باعث می‌شود روح تازه‌ای به مبل‌ها بخشیده شود حتی اگر مبل‌ها قدیمی باشد. برای خرید کوسن باید به بافت و رنگ آن‌ها توجه شود و با رنگ مبل هماهنگی داشته باشد. برای مثال اگر پارچه مبل‌ها مخملی باشد برای پارچه کوسن‌ها از جنس کتان و نخ استفاده نکنید یا اینکه برای مبل‌های کوچک، کوسن‌های کوچک و برای مبل‌های بزرگ بالش‌ها و کوسن‌های بزرگ استفاده کنید.

چسباندن مبل‌ها به دیوار از اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

اگر فضا پذیرایی شما بزرگ است از چسباندن آن‌ها به دیوار خودداری کنید، برای داشتن فضای پذیرایی آرام و دلنشین بهتر است مبل‌ها را با کمی فاصله از دیوار قرار دهید؛ وقتی سالن بزرگ باشد و مبل‌ها را پشت به دیوار قرار دهید، فضایی شبیه به سالن رقص درست می‌کنید.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین فرش‌ها در چیدمان منزل

قرار دادن تلویزیون در جای نامناسب

بهترین مکان برای تلویزیون دیوار خالی است. تلویزیون را در مقابل پنجره یا نزدیک پنجره قرار ندهید؛ زیرا هم برای بینایی شما مضر است و هم باعث می شود تصاویر را درست و واضح نبینید. برای قرار دادن تلویزیون در پذیرایی لازم است به فاصله بین تلویزیون و مبل توجه داشته باشید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

انتخاب رنگ مبل بدون توجه به متراژ خانه

اگر ساختمان به گونه‌ای طراحی شده است که سقف پذیرایی شما کوتاه است، از خرید مبلمان‌هایی با رنگ تیره خودداری کنید؛ چرا که مبلمان تیره سقف خانه را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. بنابراین بهترین چیدمان پذیرایی کوچک، انتخاب مبل‌های جمع و جور با رنگ خنثی است.

نصب اشتباه قاب عکس‌ها

بهترین ارتفاع برای نصب قاب عکس‌ها با فاصله 153 سانتیمتر از کف سالن است. اگر تعداد قاب عکس‌های شما زیاد است به جای این که هر کدام را در یک گوشه از سالن نصب کنید، یک دیوار برای آن انتخاب کنید و همه آن‌ها یک جا و در کنار هم قرار دهید.

استفاده از رو مبلی‌های قدیمی از اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

رو مبلی‌ها در دکور کل اتاق تاثیر بسزایی دارند و می‌توانند اتاق را شیک و مدرن نشان دهند. البته می‌توانید آن‌ها را بر اساس فصل یا روحیات خودتان نیز انتخاب کنید. استفاده از رومبلی‌های قدیمی باعث خستگی روح ما می‌شود.
اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

بی‌توجهی به اندازه پرده‌ها

در انتخاب و نصب پرده‌ها نیز باید خیلی مراقب باشید. تا جایی که امکانش هست ارتفاع پرده‌ها را بلند و پهنای آن را زیاد در نظر بگیرید تا سقف بلندتر و فضای اتاق بزرگ‌تر نشان داده شود. توجه داشته باشید که پرده باید از لوازم دیگر سالن ساده‌تر و روشن‌تر باشد.
پیشنهاد مطالعه: 2 روش طلایی برای براق کردن ظروف استیل

تعداد کلمات مطلب: 628

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مکان برای نصب آینه در خانه کدام قسمت است؟

امروزه بیشتر چیدمان‌های دکوراسیون داخلی بر اساس سبک فنگ‌شویی انجام می‌شود؛ چرا که بسیاری ا…