ارسال پیامک عدم پرداخت مالیات به مالکان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ارسال پیامک عدم پرداخت مالیات موجب اعتراض 60 هزار نفر از مالکان واحدهای مسکونی شده است.
مالیات

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، خبرها حاکی از این است که اغلب مردم پیامک‌هایی در خصوص پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی اخذ می‌کنند. اما تمامی این افراد مالک خانه‌های خالی از سکنه هستند؟ آیا این افراد مشمول قانون مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند؟ همانطور که می‌دانید اعمال قانون مالیات بر خانه‌های خالی موجب می‌شود تا افراد هنگام خرید آپارتمان اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نمایند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون اعمال مالیات بر خانه‌های خالی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

مالیات

 سرانجام ارسال پیامک پرداخت مالیات

در این روزها بسیاری از مالکان پیامک‌هایی مرتبط با خانه‌های خالی را دریافت کردند. در شرایطی که این افراد تنها مالک یک خانه هستند و یا در چندین سال گذشته واحد مسکونی در اختیار نداشتند. همچنین پس از گذشت مدت‌زمانی اقدام به فروش آن کردند. در نتیجه این افراد با اینکه در واحد آپارتمانی خود زندگی می‌کنند،  این پیامک مربوط به خانه‌های خالی برای آنها ارسال شده است.

لازم به ذکر است که تقریبا 60 هزار نفر از مالکان در حال حاضر نسبت به فرستادن پیامک برای خانه‌های خالی اقدام به اعتراض نمودند.

مقاله مرتبط:

سرانجام مالیات بر خانه‌‌‌های خالی

مالیات

ارسال پیامک پرداخت مالیات برای سه گروه از مالکین

بر اساس بررسی‌های اخیر برای سه گروه از مالکان واحدهای مسکونی این مشکل به وجود آمده است.

مطلب پیشنهادی:  رییس اتحادیه مشاوران املاک: قیمت فروش خانه‌ها نامتعارف است

گروه اول: اشخاصی که تا به امروز اقدام به ثبت ملک تحت سکونت خود نکرده‌اند. به صورتی که نه تنها سکونت و مالکیت این اشخاص در سامانه املاک و اسکان ثبت نگردیده است، بلکه بر اساس این قانون باید هر چه سریع‌تر اقدام به پرداخت مالیات کنند.

گروه دوم: اشخاصی که واحد مسکونی خود را در سامانه املاک ثبت کردند. همچنین با وجود اینکه واحد مسکونی خود را به مستاجر داده‌اند، اما برای این افراد نیز پیامک ارسال شده است.

گروه سوم: مشکل در اطلاعات وزارت راه و شهرسازی به علت اینکه برخی از این ارگان‌ها من جمله ادراه ثبت اسناد و املاک، سازمان امور مالیاتی  شهرداری تهران هنوز اقدام به ثبت اطلاعات خود در این سامانه نکردند. همین موضوع موجب ایجاد مشکلاتی در ثبت نهایی اطلاعات متقاضیان شده است.

 نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد بروز مشکلاتی در ورود اطلاعات متقاضیان در سامانه املاک و اسکان موجود در سایت وزارت راه و شهرسازی موجب ارسال پیامک پرداخت مالیات به مالکان نیز شده باشد.

مطالعه بیشتر:

کنترل اجاره‌بها با اخذ مالیات از خانه‌های خالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…