الحاق سامانه املاک به سازمان امور مالیاتی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی پیرامون ثبت اطلاعات مشاوران املاک از حضور 190 تا 200 هزار مشاور املاک در این سامانه ابراز امیدواری کرد.
سامانه املاک

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، کوشش برای الحاق سامانه املاک و اسکان به سازمان امور مالیاتی همچنان ادامه دارد. سامانه اسکان ملک با فراهم کردن امکان ثبت خرید آپارتمان مانع از فروش یک واحد آپارتمانی به چندین خریدار می‌شود. برای اخذ گزارشات بشتر پیرامون سامانه املاک و اسکان تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی پیرامون اتصال سامانه ثبت ملک به سازمان امور مالیاتی گفت:« اتصال این سامانه، کاری برای اصلاح نهادی است که سال‌ها آن را دنبال کردیم و مربوط به فصل خاصی نیست. بنابراین بعد از اتصال به سازمان امور مالیاتی برای فصول و سال‌های آینده هم کاربردی است.»

سامانه املاک

عدم تکمیل زیرساخت سامانه املاک و اسکان

وی با اشاره به ثبت معاملات املاک و مستغلات (کد رهگیری) بعد از انتقال از وزارت صمت به وزارت راه وشهر سازی نیز گفت:« مشاوران این سامانه در وزارت راه و شهر‌سازی مستقر شدند، اما هنوز زیر ساخت‌ها به طور کامل انجام نشده است.»

این مقام مسئول در خصوص ثبت اطلاعات مشاوران دفاتر املاک از فعالیت 190 تا 200 هزار مشاور املاک در کشور خبر داد. وی همچنین در ادامه بر اینکه تنها 120 هزار مشاور املاک مجوز دارند، نیز تاکید کرد.

مطلب پیشنهادی:  عرضه مصالح ساختمانی ارزان به سازندگان مسکن

مقاله مرتبط:

بلاتکلیفی سامانه املاک و اسکان

سامانه املاک

وضعیت کارکرد سامانه املاک و اسکان

چندی پیش جزئیاتی توسط مخاطبان ارائه شد که به نظر می‌رسد معرفی خانه‌های خالی که مسئولیت آن با استناد به قانون بر دوش وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده است. گفته می‌شود که انجام این فرایند با معضلات بسیاری همراه شده و همین امر زمینه‌ساز ارسال پیامک‌های اشتباه گردیده است.

با توجه به اینکه مسئولیت معرفی خانه‌های خالی  از طریق سامانه ثبت ملک ساماندهی می‌شود. بنابراین همین مسئله و کثرت پیامک‌های اشتباه موجب شده تا بر عملکرد این سامانه تاثیر منفی بگذارد. لازم به ذکر است که وزارت راه و شهر‌سازی باید به منظور شفاف‌سازی در این زمینه هر چه سریع‌تر اقدام کند.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد اتصال این سامانه به سازمان امور مالیاتی می‌تواند زمینه را برای ثبت شکایت معترضان در خصوص اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی فراهم سازد.

مطالعه بیشتر:

عواقب عدم ثبت‌نام در سامانه املاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…