کنترل اجاره‌بها با اخذ مالیات از خانه‌های خالی

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش قیمت اجاره بها پس از پایان دوران کرونا موجب نگرانی بسیاری از مستاجران شده است. سخنگوی دولت تنها راه حل کنترل نرخ اجاره بها را از طریق اعمال مالیات بر خانه‌های خالی میسر می‌داند.
مالیات

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، با وجود اینکه طی دو روز گذشته وزیر راه و شهرسازی وعده احداث 4 میلیون مسکن را غیر ممکن دانست، اخیرا سخنگوی دولت به تشریح وضعیت بازار مسکن و تمهیدات دولت سیزدهم پرداخت. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون کنترل اجاره‌بها تا پایان این خبر با ما همراه باشید.

سخنگوی دولت اخیرا در برنامه تلوزیونی به نام برنامه جهان آرا درباره وضعیت کنونی نرخ اجاره‌بها مسکن از علاقه مالکان به افزایش اجاره‌بها خبر داد.

بر طبق گفته‌های جهرمی همانطور که تا امروز با صبر و حوصله و همیاری مردم موفق به حداقل رساندن آمار مرگ‌و‌میر حال از کرونا در کشور شدیم. بنابراین برای بار دوم نیز با همکاری و همیاری مردم می‌توانیم بر مشکلات حاصل از افزایش اجاره‌بها پیروز شویم. لازم به یادآوری است که همکاری و همیاری مردم همواره به دولت کمک شایانی کرده است.

همچنین وی با اشاره به نقش دولت در کنترل نرخ اجاره‌بها، عدالت محور بودن دولت در برابر مستاجران و اقشار ضعیف جامعه را مهم تلقی کرد.

مالیات

برای کنترل اجاره‌بها چه راه حلی پیشنهاد شد؟

علی بهادری جهرمی درباره اینکه مردم چه اندازه برای تحقق درمان و اصلاح اقتصادی صبر کنند، اظهار کرد:” من نمی‌توانم زمانی را اعلام کنم. لازمه عبور از این مسیر این است که صبر و همکاری و همراهی داشته باشیم.”

آنچه واضح و مبرهن است در خصوص شعار همیشگی این دولت حول محور نان مردم و جان مردم بوده است. مردم نیز با پایان دوران کرونا به چشم خود دیدند که اولویت دولت جان مردم بود.

بهادری جهرمی درباره تعهد تامین سالانه یک میلیون مسکن توسط دولت سیزدهم و وضعیت اجاره‌بها در کشور یادآور شد:” در بازه زمانی سال ۹۸ رشد و جهش نرخ و قیمت مسکن را شاهد بودیم که افزایش آن منجر به رشد نرخ اجاره‌بها نیز می‌شد.”

مطلب پیشنهادی:  دو قرن انتظار برای خرید یک خانه نقلی

مالیات

صدور برگه مالیاتی برای 500 هزار خانه خالی

افزایش اجاره‌بها همزمان با شیوع اپیدمی کرونا صورت گرفت. ستاد کرونا تصمیم گرفت تا با ارائه شیوه نامه اقدام به کنترل اجاره‌بها واحدهای مسکونی بکند. در حالی که با پایان کرونا، عدم کنترل بر نرخ اجاره‌بها موجب افزایش مجدد آن شد.

وی اعلام کرد: “بیش از یک میلیون و دویست هزار مسکن در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارند که آثار خودش را کم کم نشان می‌دهد. بیش از یک میلیون مسکن هم جایابی شده  است که تا به این میزان ملحق شود و تقریبا به مرحله اجرای تمام طرح برسد. تخمین زده می‌شود که این میزان اختصاص به یک سال اول دارد.”

در پایان، بر اساس آخرین آمار سازمان امور مالیاتی، این مقام مسئول پیرامون مالیات بر خانه‌های خالی از صدور برگه مالیاتی برای 500 هزار واحد مسکونی خالی و همچنین اعمال سخت گیری بیشتر در خصوص پرداخت مالیات، هشدار داد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک مطلب « کنترل بازار مسکن در تابستان سال جاری» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب «کنترل اجاره‌بها با اخذ مالیات از خانه‌های خالی » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …