رییس اتحادیه مشاوران املاک: قیمت فروش خانه‌ها نامتعارف است

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس اتحادیه مشاوران املاک با توصیه به مالکان برای پایین آوردن قیمت مسکن گفت: بازار نه تنها ظرفیت افزایش قیمت ندارد، بلکه بسیاری از نرخ‌های فعلی هم نامتعارف است و نمی‌شود که هرکس هر قیمتی دلش خواست برای آپارتمان خود تعیین کند.
فروش آپارتمان

مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: بازار مسکن ظرفیت رشد بالای قیمت را ندارد؛ زیرا به لحاظ کاهش شدید قدرت خرید متقاضیان، معاملات به شدت کاهش یافته است. اگر بعضی مالکان یا سازندگان دلشان می‌خواهد واحدهای خود را با قیمت‌های نامتعارف به فروش برسانند باید بگویم از این خبرها نیست.

وی قیمت‌های نامتعارف فروش آپارتمان و ملک اشاره کرد و افزود: بازار مسکن در حدود چهار سال اخیر متاثر از تورم عمومی دچار جهش قیمت شده و در حال حاضر به ثبات و آرامش رسیده و در مهرماه نیز معاملات کساد است. نوسانات جزئی ماهیانه طبیعی است اما نمی‌توان انتظار داشت قیمت‌ها مجددا پرش کند. بنابراین به کسانی که در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای فروش آپارتمان خود نرخ‌های بالا می‌گذارنند، توصیه می‌کنیم، اگر قصد فروش دارند قیمت‌های پیشنهادی را پایین بیاوند تا هم خودشان بتوانند به پول برسند و هم متقاضیان مصرفی، خانه‌دار شوند.

خسروی با اشاره به قیمت‌های پیشنهادی که در مناطق شمالی تهران ارایه می‌شود گفت: متوسط قیمت هر متر خانه در منطقه یک بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان است؛ از این رو قیمت‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان فقط در ظاهر است و با این نرخ‌ها خرید و فروش بسیار به ندرت انجام می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  چه تعداد واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ساخته خواهد شد؟

فروش آپارتمان

رییس اتحادیه مشاوران املاک در پایان سخنان خود در خصوص طرح اجاره‌داری حرفه‌ای اظهار کرد: همین که مردم می‌بینند برنامه‌هایی در بخش ساخت و ساز به منظور اجاره یا واگذاری به صورت مالکیت وجود دارد در کاهش انتظارات تورمی موثر است. اما همانطور که گفتم حوزه مسکن، یک حوزه دیرپذیر است و اثرگذاری طرح‌ها با فاصله زمانی خود را نشان می‌دهد. بازار مسکن مثل طلا و ارز نیست که یک شبه بالا برود و یک شبه پایین بیاید.

مطالعه بیشتر: مطلب «جلفا، محله‌ای جذاب اما گران قیمت در اصفهان» در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …