وکس کردن صورت در خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها را اذیت می‌کند، موهای زائد است برای همواره به دنبال راه حلی برای آن هستند.
وکس کردن صورت در خانه

وکس کردن صورت در خانه یکی از راهکارهای مؤثر و عالی برای از بین بردن موهای زائد است. یکی از مشکلات طبیعی پوست صورت دانه‌های سرسیاه، آکنه و موهایی است که برای رفع آن‌ها گاهی باید از روش‌هایی مانند وکس صورت استفاده کنیم که با درد همراه هستند. همراه دلتامگ باشید.

وکس کردن صورت در خانه

محصولات و روش‌های مختلفی برای ازبین‌بردن موهای زائد در بازار موجود است؛ اما در این بخش روش‌هایی را برایتان آورده‌ایم که با به‌کارگیری آنها به‌مرورزمان رشد موهای زائدتان کمتر می‌شود. بالاترین مزیت این روش‌ها بدون درد بودن آن‌هاست.

روش وکس صورت با سفیده تخم‌مرغ

مواد موردنیاز برای وکس کردن صورت در خانه:

  • 2 عدد سفیده تخم مرغ
  • دستمال تمیز نازک (دستمال‌کاغذی) است

برای وکس کردن صورت در خانه باید سفیده تخم‌مرغ را خوب به هم زده تا به‌اندازه کافی کف کند. حالا لایه‌های دستمال‌کاغذی را از یکدیگر جدا کنید. سپس لایه‌های دستمال‌کاغذی را با کمک یک قلموی نرم آرایشی به سفیده تخم‌مرغ زده بزنید و بر روی پوست صورت قرار دهید. این کار را به‌طوری انجام دهید که به جز چشم، ابرو و لب‌ها روی تمام سطح پوست صورت را نیز بپوشاند.

اگر احساس کردید دستمال‌ها به‌خوبی به سفیده تخم‌مرغ آغشته نشده، با استفاده از قلمو، باقی سفیده تخم‌مرغ را به‌آرامی روی صورت خود بمالید. حالا در این مرحله اجازه دهید دستمال‌ها کاملاً خشک شوند، تقریباً 10 الی 15 دقیقه باید در همین حالت بمانید.

در مرحله بعد نوبت به جدا کردن دستمال‌ها می‌رسد. دقت کنید مرحله برداشتن دستمال از روی پوست از قسمت انتهای دستمال در پایین صورت و به سمت بالا انجام دهید.

وکس صورت با تخم‌مرغ و شکر

وکس صورت با تخم‌مرغ و شکر

راهکار دیگری وجود دارد که در آن باید یک عدد سفیده تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری شکر و نصف قاشق غذاخوری آرد ذرت رو مخلوط کرده و این ماسک رو روی صورت و گردن بمالید. زمانی که خشک شد، این ماسک را از روی صورت جدا کرده تا موهای زائد نیز کنده شوند.

مطلب پیشنهادی:  دستور پخت  قرمه سبزی با رب گوجه‌ فرنگی

وکس کردن صورت در خانه با ژل آلوئه‌ورا و لیمو

برای این ماسک در ابتدا یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو، یک قاشق چای‌خوری زردچوبه، دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی و 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و حالا این مخلوط را 20 دقیقه روی صورت بگذارید و سپس با آب صورت را بشویید.

وکس کردن صورت در خانه با ژل آلوئه‌ورا و لیمو

آرد جو

برای استفاده از آرد جو برای وکس کردن صورت در خانه یک قاشق غذاخوری آرد جو، یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و یک قاشق غذاخوری شیر را با هم مخلوط کرده تا خمیری شود. حالا این مخلوط را روی صورت بمالید و بعد از 30 دقیقه صورت را بشویید.

گلاب با زاج سفید

برای ازبین‌بردن موهای زائد صورت 2 تا 3 قاشق غذاخوری گلاب را با 2/1 قاشق چای خوری پودر زاج ترکیب کنید و با پنبه از مواد روی صورت بکشید. زمانی‌که این ترکیب روی صورت خشک شد دوباره این مواد را روی صورت مالیده و این کار را تکرار کنید تا نتیجه کار را  مشاهده کنید. سپس صورت خود را بشویید و با روغن زیتون و یا کنجد چرب کنید. می توانید 3 تا 4 بار در هفته این کار را تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…