سرانجام مالیات بر خانه‌‌‌های خالی

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران پیرامون واگذاری وصول مالیات‌های ملکی از تطابق این پیشنهاد با نسخه جهانی خبر داد.
مالیات

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، با در نظر گرفتن میزان مالیات خانه‌های خالی در کشور و عدم موفقیت شناسایی این خانه‌ها، تعداد بسیاری از کارشناسان معتقدند که مشکل خانه‌های خالی موجب ایجاد بحران در وضعیت بازار تهران شده است. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون وضعیت خانه‌های خالی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

بررسی‌های اخیر پیرامون برنامه‌های مالیاتی در جلسه پارلمان شهری تهران به نقطه‌ای رسیده است که متصدیان امور مالیاتی به وضوح اعلام می‌کند که اعمال مالیات بر خانه‌های خالی تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار مسکن نداشته است.

مالیات

عواقب اخذ مالیات از خانه های خالی

اعضای شورای شهر تهران با اشاره به تائید عوارض یخ زدگی و تاثیر آن بر بازار اجاره مسکن به بی‌هزینه بودن املاک یعنی عدم دسترسی بازار اجاره از احداث مسکن که منجر به ساماندهی سطح تولید و خرید در این بازار و ایجاد ثبات نرخ اجاره‌بها یاری رساند.

این در حالی است که ارگان‌ها متصدی تشخیص و وصول مالیات در حال حاضر کارکردی مناسب در حوزه دریافت مالیات‌های ملکی نداشته‌اند. در واقع سراسر کشور و بالاخص شهر تهران به عنوان یکی از کانون‌های اصلی تجارت ملکی از این فرصت‌سوزی ضرر و زیان دیدند.

مطلب پیشنهادی:  ساخت خانه‌های 30 متری در بافت فرسوده

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون مالیات بر خانه‌های خالی هستید، مطلب«اعمال مالیات بر خانه‌های خالی» را در دلتا مگ بخوانید.

 مالیات

وصول درآمد مربوط به مالیات‌ خانه‌ های خالی

در صورتی که مدیریت شهر تهران ضمن اعلام آمادگی از شناسایی وصول درآمد مربوط به مالیات‌های ملکی ابراز امیدواری کرد.

به نظر می‌رسد این روزها خانه‌های خالی مشکلی جدی برای بازار اجاره مسکن محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن ارائه پیشنهادی در خصوص واگذاری وصول مالیات‌های ملکی بر تطابق این پیشنهاد با نسخه جهانی آن نیز تاکید کرد.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد در ایران فرایند کند وصول مالیات خانه‌‌‌های خالی بیانگر غفلت از ظرفیت مدیریت شهری در این حوزه شده باشد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « افزایش 650 هزار تومانی حق مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …