آخرین مهلت پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خبرها حاکی از این است که اگر متقاضیان اقدامی در تضاد با قانون پرداخت مالیات انجام بدهند، متناسب با جرایم مشخص در قانون مجازات اسلامی با متخلفین برخورد خواهد شد.
خانه های خالی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، سازمان امور مالیاتی پیرامون مالیات بر خانه‌های خالی از آخرین مهلت پرداخت مالیات این واحدهای مسکونی تا پایان مردادماه خبر داد. لازم به ذکر است که برای خرید آپارتمان حتما باید به ثبت آن در سامانه املاک و اسکان توجه کنید. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون خانه‌های خالی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

به عبارتی‌دیگر اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی معادل 568 هزار خانه‌های خالی مشخص شد که به 9 ماه سال 1400 می‌رسید.

لازم به ذکر است که عملیاتی شدن این قانون در سال 1400 باید انجام می‌شد. به همین منظور سازمان امور مالیاتی برای معرفی خانه‌های خالی در 12 ماه سال 1400 و تعیین مالیات آنها با گذشت سه روز، 4 مرداد 1401 این لیست را منتشر کرد.

خانه های خالی

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی

جالب است بدانید که به همین دلیل سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای بیان کرد:« حسب اطلاعات واصله از وزارت راه و شهرسازی، مالیات واحدهای مسکونی خالی برای سال ۱۴۰۰ در اجرای مقررات ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم محاسبه و از طریق پیامک و بارگذاری در درگاه خدمات الکترونیکی مالیاتی به اطلاع مالکین واحدهای مذکور رسیده است. بنابراین مالکین واحدهای یاد شده حداکثر تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام کنند.»

مطلب پیشنهادی:  تورم سالانه اجاره بها، رکورد ۳۸ ساله را خواهد شکست

مقاله مرتبط:

اعمال مالیات بر خانه‌های خالی

خانه های خالی

برخورد قانونی در صورت ارتکاب تخلف

جالب است بدانید که اگر اقدامی بر خلاف این مقررات صورت‌ گیرد، برابر با مطالبه و محاسبه جرایم تعیین شده در قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

مادامی که عدم پذیرش مالیات مقرر من‌جمله خالی از سکنه بودن یک ملک یا عدم مالکیت این افراد با انتخاب عدم پذیرش و درگاه سامانه املاک و اسکان کشور به سایت وزارت راه و شهرسازی هدایت می‌شود.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد حذف یا تعدیل مالیات مقرر مربوط به تصحیح و یا غیر مسکونی بودن واحد آپارتمانی از سوی وزارت راه و شهرسازی است.

مطالعه بیشتر:

اخذ مالیات از خانه‌های خالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…