گرانترین مسکن در کدام منطقه قرار دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
باتوجه به اعلام مرکز آمار ایران از نرخ میانگین هر متر مربع 44 میلیون و 800 هزار تومان واحدهای مسکونی، منطقه یک به عنوان گران‌ترین ناحیه با متوسط قیمت 84 میلیون و 522 هزار تومان معرفی شد.
ساخت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، سازمان آمار ایران پیرامون گزارش بازار مسکن تهران، میانگین نرخ هر متر مربع واحد مسکونی در تهران طی تیرماه سال 1401 را معادل 44 میلیون و 800 هزار تومان اعلام نمود. بهتر است به منظور خرید آپارتمان در تهران حتما از امکانات دسترسی به خطوط حمل و نقل درون‌شهری نیز اطمینان کامل حاصل کنید. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون نرخ مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

مرکز آمار ایران گزارشی از بازار اجاره تهران را در تیر ماه امسال منتشر کرد که بر طبق آن میانگین نرخ هر متر مربع واحد مسکونی به 44 میلیون و 840 هزار و 700 تومان می‌باشد.

این سازمان میزان خرید‌وفروش ماه قبل را 8 هزار و 685 فقره معامله مطرح کرده است. میانگین تورم نقطه به نقطه مسکن در تیر ماه سال جاری در قیاس با تیر‌ماه سال گذشته 45.2 درصد محاسبه شده است.

مسکن

8.3 درصد تورم ماهانه مسکن در تیر ماه سال 1401

جالب است بدانید که مرکز آمار، تورم ماهانه خانه را برای تیر ماه سال کنونی 8.3 درصد و تورم سالانه ( 12 ماهه منتهی به تیر ماه 1401) را 27.1 درصد اعلام نموده است.

بنابراین گران‌ترین منطقه تهران، منطقه یک با میانگین هر متر‌مربع 84 میلیون و 522 هزار تومان و ارزان‌ترین منطقه نیز منطقه 17 با متوسط هر مترمربع 22 میلیون و 890 هزار تومان پیش‌بینی شده است.

چندی‌پیش براساس آخرین گزارش بانک مرکزی میانگین نرخ خرید واحدهای مسکونی در تهران 40 میلیون تومان تخمین زده شده است.

مطلب پیشنهادی:  بازار مسکن مکانی مناسب برای شکل‌گیری فاصله طبقاتی

مقاله مرتبط:

کاهش قیمت خانه به طور رسمی اعلام شد

مسکن

برای خرید خانه 30 متری چقدر باید هزینه کنیم؟

با نگاهی به این اعداد و ارقام برای فراهم کردن این واحدهای مسکونی 30 متری باید تقریبا یک میلیارد و 200 هزار تومان هزینه کند.

میثم مهرپور، کارشناس مسکن در مورد چالش‌های بازار اجاره گفت:« ایران جزو معدود کشورهایی است که هم با مشکل کاهش عرضه واحدهای مسکونی و هم مشکل خانه‌های خالی مواجه است. تقاضا برای واحدهای مسکونی وجود دارد. همچنین از طرفی خانه‌های مازادی وجود دارد که با این تقاضاها متناسب نیست. دولت برای حل این عدم تعادل، علاوه بر افزایش تولید باید این تناسب را نیز بین عرضه و تقاضا ایجاد کند.»

او همچنین درمورد پیش‌بینی خود از این بازار گفت:« در حوزه نرخ واحدهای مسکونی حداقل افزایش قیمتی متناسب با تورم عمومی پیش‌بینی می‌شود. ولی بعید است تا پایان سال شاهد جهش قیمتی باشیم.»

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که کارگران با در آمد ماهیانه پنج میلیون و 700 هزار تومان قادر به خریداری واحدهای مسکونی با نرخ هر متر مربع 44 میلیون و 800 هزار تومان نباشند.

مطالعه بیشتر:

منطقه 5، پرمعامله‌ترین منطقه در بازار مسکن تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …