تعیین سقف کمیسیون مشاوران املاک

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی پیرامون تعیین کمیسیون نرخ‌های معاملاتی و اجاره‌ای از برگزاری چندین جلسه بین کمیته تقویم املاک و سازمان امور مالیاتی خبر داد.
کمیسیون

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، نرخ پایه کمیسیون مشاوران دفاتر املاک تعیین شده است، اما قیمت آن باید در کمیته نظارت هر استان و شهرستان مشخص گردد. خرید آپارتمان مستلزم داشتن آگاهی از مزایا و معایب یک منطقه است. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون خرید آپارتمان تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی پیرامون سقف کمیسیون مشاوران املاک از تعیین نرخ کمیسیون مشاوران خبر داد. وی همچنین تعیین نرخ کمیسیون را بر عهده کمیته نظارت هر استان و شهرستان دانست.

کمیسیون

ضرورت اتصال سامانه کد رهگیری املاک به سازمان امور مالیاتی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر ضرورت اتصال سامانه کد رهگیری مشاورین املاک به سامانه سازمان امور مالیاتی با هدف دریافت قیمت‌های معاملاتی و اجاری کمیسیون تقویم املاک به صورت آنلاین از این سازمان، گفت:« این کار نیازمند یک تغییرات در ساختارهای نرم‌افزاری است و پس از آن، این موضوع قابلیت اجرا پیدا می‌کند.»

وی با اشاره به اینکه لازم‌الاجرا شدن این موضوع مثل تمامی مصوبات دیگر ۱۵ روز پس از ابلاغ است، افزود: «دریافت حق‌العمل مشاورین املاک از طریق دستگاه‌های پوز هم ضروری است که سازمان امور مالیاتی تمهیداتی بیندیشد با این هدف که بنگاه‌های مشاوره املاک به دستگاه‌های پوزی که متصل به سازمان امور مالیاتی است، مجهز شوند.»

مقاله مرتبط:

کمیسیون نظارت نرخ کمیسیون معاملات ملکی را تعیین می‌کند

مطلب پیشنهادی:  تمدید مصوبه کاهش ۵۰ درصدی هزینه دریافت تسهیلات مسکن

کمیسیون

بررسی وضعیت قیمت کمیسیون املاک

اصلانی در خصوص اینکه نرخ‌های خرید و فروش و اجاره‌ای مرتبط با تقویم املاک سالیانه می‌باشد، بر همین اساس کمیته تقویم املاک در چندین جلسه از سوی سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا کنون بیشتر از 73 میلیون اقامتگاه و بیش از 11 میلیون از صاحبان ملک که کد پستی دارند، مشخص شده اند. لازم به ذکر است که برای نخستین بار در تاریخ حوزه اقتصاد مسکن قادر به تشخیص تقریبا 577 هزار واحد آپارتمانی خالی از سکنه بوده‌ایم. وی همچنین بر دریافت مالیات از خانه‌های خالی توسط سازمان امور مالیاتی تاکید کرد.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد این مقام مسئول با بیان اینکه این فرایند یک روند ساختاری و نهادی در زمینه دلالی‌گری در بازار مسکن به شمار می‌رود، و تاثیرات آن در طولانی‌مدت در بازار مسکن قابل مشاهده خواهد بود. جالب است بدانید همین امر موجب شکل‌گیری شفافیت و اعتماد خواهد شد. همچنین این شفافیت به بازار مسکن نظم ویژه‌ای خواهد داد.

مطالعه بیشتر:

حق کمیسیون واحد مانع از درآمدزایی کاذب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…