اعمال مالیات در‌پی عدم ارائه تسهیلات مسکن

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پروانه اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اهمیت تسهیلات مسکن در ساماندهی بازار مسکن از اعمال جریمه 20 درصدی بانک‌ها در صورت عدم پرداخت وام ودیعه مسکن خبر داد.
تسهیلات مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی پیرامون تسهیلات مسکن از جریمه 20 درصدی مالیاتی در صورت عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط شعب بانک‌‌های کشور خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون تسهیلات مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

تسهیلات مسکن

اختصاص 40 هزار میلیارد برای تسهیلات مسکن

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد:” امسال بر اساس قانون جهش تولید، همه تسهیلات بخش مسکن از محل قانون جهش تولید که برای بخش مسکن در نظر گرفته شده تامین می‌شود. لازم است بدانید که این مبلغ در سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان معادل ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها بود.”

این مقام آگاه پیرامون پرداخت وام ودیعه مسکن، اختصاص دادن 40 هزار میلیارد تومان برای ارائه این تسهیلات را مهم و ضروری تلقی کرد. وی همچنین بر ابلاغ بانک‌مرکزی به سایر بانک‌‌‌‌ها در شهرها و استان‌های مختلف در خصوص پرداخت این تسهیلات تاکید کرد.

اصلانی با اشاره به ارائه تسهیلات مسکن به شعب مختلف در سراسر کشور از تعیین مالیات بر طبق سهمیه 20 درصدی بانک جهت ارائه وام ودیعه در صورت انجام تخلف توسط بانک‌‌ها خبر داد.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون وضعیت اجاره‌بها در تهران هستید، مطلب« مهاجرت مستاجران به موتورخانه‌ها» را در دلتا مگ بخوانید.

تسهیلات مسکن

تشویق موجران جهت عقد قولنامه بلند‌مدت

چندی‌پیش مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی پیرامون بسته پیشنهادی دولت افزود: “به عنوان یکی دیگر از محورهای این بسته پیشنهادی، می‌توان از بسته تشویقی موجرین در راستای رعایت قوانین نام برد. این قوانین در حوزه تعیین سقف برای اجاره‌‌بها است. همچنین امروز نیز موضوع تعیین سقف اجاره ۲۵ درصدی برای پایتخت و سقف ۲۰ درصدی برای سایر شهرها مطرح می‌‌شود. جالب است بدانید که این میزان از اجاره توسط سران سه قوه به تصویب رسیده است.”

مطلب پیشنهادی:  نبض معاملات مسکن در دست اقشار متوسط و پایین

اصلانی ضمن اشاره به بسته پیشنهادی دولت جهت ساماندهی بازار مسکن از سیاست تشویقی برای آن گروه از موجرانی که به بندهای مذکور در این بسته پایبند هستند، ابراز امیدواری کرد.

نتیجه‌گیری

تمامی بانک‌ها در سراسر کشور با توجه به تصویب بسته پیشنهادی دولت موظف به ارائه وام ودیعه مسکن به متقاضیان می‌باشند. سازمان امور مالیاتی کشور در صورت انجام هر‌گونه تخلف در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن اقدام به جریمه 20 درصدی بانک‌ها می‌کند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب «علت کاهش احداث مسکن در سال 1401» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] اعمال مالیات در‌پی عدم ارائه تسهیلات مسکن […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر: مطلب «اعمال مالیات در‌پی عدم ارائه تسهیلات مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…