بلاتکلیفی در پرداخت وام مسکن

3
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با وجود گذشت حدود 4 هفته از دستور دولت به منظور پرداخت وام مسکن، تا کنون متقاضیان موفق به دریافت این تسهیلات از بانک‌ها در سراسر کشور نشدند.
وام مسکن

در گزارش ذیل به موضوع تعویق در پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی دولت پس از گذشت چهار هفته از ابلاغ آن به بانک‌ها می پردازیم. بانک‌ها مدعی هستند که تا کنون هیچ بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی مبنی بر ارائه این تسهیلات دریافت نکردند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون تسهیلات مسکن تا پایان این خبر با ما همراه باشید.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، معاونت مسکن و ساختمان در سال 1401 ضمن انتشار اطلاعیه ای از آغاز نام‌نویسی متقاضیان وام مسکن به تاریخ 12 خرداد‌ماه در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن، اطلاع داد.

متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن در سال  1401 می‌توانند به آدرس اینترنتی به نشانی http://saman.mrud.ir  رجوع کرده و نام‌نویسی خود را انجام بدهند.

وام مسکن

علت ارسال نشدن بخشنامه به بانک‌ها

برای پیگیری موضوع وام مسکن به سراغ بانک‌ها رفتیم. برخی از این بانک‌ها در پاسخ به این مسئله مدعی شدند که تاکنون ابلاغیه ای به دست آنها نرسیده است. همچنین با تاکید بر دیرکرد دریافت بخشنامه از مدت زمان سه ماهه برای ارسال آن به تمامی بانک‌ها، خبر دادند.

مسئولان بانک‌ها با اعلام اینکه حتی دریافت این ابلاغیه تاثیری در ارائه این تسهیلات ندارد از فقدان اعتبارات لازم جهت پرداخت وام ودیعه مسکن، ابراز نگرانی کردند. بر طبق گفته یک مقام مسئول طی ماه‌های اخیر 20 تا 30 نفری که از متقاضیان دریافت این وام بودند، هم‌اکنون از صف طویل واگذاری تسهیلات مسکن، خارج شدند.

مطلب پیشنهادی:  ثبات نرخ پایه ساخت مسکن ملی

وام مسکن

عدم پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک ملی

متصدی تسهیلات بانک ملی شعبه میدان فاطمی گفت:” در ابتدای سال ۱۴۰۱ شعبه مرکزی بانک ملی در سه‌نامه به‌طور جد بر عدم پرداخت وام مسکن  تاکید داشت. وی همچنین در‌ ادامه اظهار کرد: امسال به هیچ عنوان توانایی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را ندارد.”

در پایان، این مقام آگاه ضمن اشاره به ارائه تسهیلات مسکن مطابق بر ابلاغیه ارسال شده توسط بانک مرکزی متقاضیان مانده در صف تسهیلات را به بانک‌های دیگر ارجاع داد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب « سرانجام تهاتر نفت با ساخت مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

3 دیدگاه

  1. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « بلاتکلیفی در پرداخت وام مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی هستید. مطلب«بلاتکلیفی در پرداخت وام مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] صورت اطلاع بیشتر از اخبار حوزه مسکن، مطلب «بلاتکلیفی در پرداخت وام مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…