مهاجرت مستاجران به موتورخانه‌ها

4
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران پیرامون اجاره‌نشینی اقشار کم‌درآمد در موتورخانه ها از بی‌تفاوتی دولت‌ها نسبت به وضعیت مسکن مردم ابراز ناراحتی کرد.
مهاجرت

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران پیرامون عدم توانایی مالی مردم در زیر سایه شعار‌ زدگی و خوش‌بینی دولت‌ها از اجبار مردم به اجاره کردن موتورخانه، زیر زمین و حتی یک اتاق از یک واحد آپارتمان خبر داد. نکته قابل توجه این است که افزایش قیمت اجاره‌بها عواقب سنگینی برای شهروندان و محیط شهری به دنبال دارد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون وضعیت مسکن شهروندان تهران تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

در واقع یکی از این عواقب اجاره کردن یک خانه توسط دو خانواده است. لازم است بدانید که میزان خانه‌هایی که به صورت اشتراکی اجاره می‌شوند، روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شوند. همچنین تقاضا برای اجاره اشتراکی خانه جهت کاستن از هزینه‌ها نیز شدت بیشتری پیدا کرده است.

مهاجرت

مهاجرت اجباری پایتخت‌نشینان

با توجه به این که تهران به طور تقریبی از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی برخوردار می‌باشد. این در حالی است که تهران حدود 9 تا 10 میلیون نفر جعیت را در خود جای داده است. همچنین در دو دهه اخیر نرخ رشد جمعیت تهران از نرخ رشد طبیعی پایین‌تر گزارش شده است. همین امر موجب شده تا تهران علاوه بر اینکه دیگر نمی‌تواند میزبان مهاجران شهرهای دیگر باشد، بلکه از این پس جمعیت کثیری از تهران مجبور به مهاجرت اجباری به حومه آن نیز هستند.

حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با در نظر گرفتن ایجاد تغییر در سبک اجاره‌نشینی و تمایل مستاجران به اجاره یک اتاق در آپارتمان از تفاوت واقعیت با آمار و ارقام منتشر شده توسط ارگان‌ها ابراز نگرانی کرد.

مطلب پیشنهادی:  ایران چه درسی می‌تواند از بازار مسکن چین بگیرد؟

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون افزایش اجاره‌بها در تهران هستید، مطلب«مهاجرت جمعیت از تهران به حومه » را در دلتا مگ بخوانید.

مهاجرت

علت مهاجرت شهروندان تهران به حومه

وی تصریح داشت:« حالا موضوع اجاره سالانه اتاق‌های یک واحد آپارتمان شنیده می‌شود. البته این سبک اجاره‌نشینی آنقدر گسترده نیست. اما به معنی غافل شدن از اصل قضیه نیست. زمانی که اجاره‌بهای مسکن در شهری مثل تهران با افزایش قیمت افسار گسیخته مواجه می‌شود. در نتیجه احتمال هر اتفاقی در نحوه اجاره‌نشینی دور از انتظار نیست.»

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران تأکید داشت:« وقتی مردم سرپناه، درآمد و قدرت مالی کافی برای اجاره‌نشینی نداشته باشند. همچنین میزان اجاره‌بهای مسکن را نتوانند تأمین کنند، مجبور به زندگی در هر شرایط و سبکی خواهد شد.»

این مقام در پایان با اشاره به سکونت اقشار کم‌درآمد در موتور‌خانه‌ها، آن هم در حومه تهران و مکان‌هایی که اصلا مناسب زندگی خانوارها نیستند را پیامد بی‌تفاوتی به وضعیت مسکن مردم دانست.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب «علت افزایش 12 برابری اجاره‌بها» را در دلتا مگ بخوانید.

4 دیدگاه

  1. […] مطالب پیرامون وضعیت اجاره‌بها در تهران هستید، مطلب« مهاجرت مستاجران به موتورخانه‌ها» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « مهاجرت مستاجران به موتورخانه‌ها» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. وام اجاره | اخبار مسکن | دلتا مگ

    2 مرداد 1401 در 10:04 ق.ظ

    […] بیشتر: مطلب «مهاجرت مستاجران به موتورخانه‌ها» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  4. […] بیشتر: مطلب «مهاجرت مستاجران به موتورخانه‌ها» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…