4 تکنیک ساده برای شما که می‌خواهید فراموشکار نباشید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دائما کارها و وظایفتان را از یاد می‌برید و به دنبال راهکاری برای بهبود آن هستید، این مطلب را تا انتها مطاعه کنید.
فراموشکاری

فراموشکاری باعث می‌شود تا عملکرد شما تا حد زیادی مختل شود. اما سوالی که وجود دارد این است که فراموشکاری تا چه حدی طبیعی است؟ هیچ انسانی نمی‌تواند ادعا کند که تا به حال چیزی را از یاد نبرده یا فراموش نکرده است. حداقل یکبار شده که برای انجام کاری به اتاق بروید بعد از یادتان برود که به دنبال چه کاری رفته‌اید. این امری طبیعی است اما تا چه حدی می‌توان این امر را طبیعی دانست؟ با دلتامگ همراه باشید تا با علل فراموشکاری، راهکارهای رفع آن آشنا شوید.

فراموشکاری چیست؟

فراموشکاری تا حدی امری طبیعی است که هر انسان حداقل یکبار آن را تجربه می‌کند. فراموشکاری انسان را در به یاد آوردن اطلاعات و حتی به خاطر سپردن اطلاعات و مسائل با مشکل رو به رو می‌کند. افراد مسن بیشتر این شرایط را تجربه می‌کنند. فراموشکاری در شدت‌های مختلف رخ می‌دهد. متاسفانه فراموشکاری به راحتی زندگی شما را مختل می‌کند و شما را از انجام وظایف روزانه خود از جمله تحصیلی، شغلی و حرفه‌ای باز می‌دارد.

فراموشکاری

علت‌های فراموشکاری

فراموشکاری علت‌های زیادی دارد که برخی از آنها بسیار جدی هستند و باید حتما با مراجعه به پزشک در برطرف کردن آن مشکلات گام بردارید. اما گاهی فراموش کاری علل ساده‌ای دارد و شما می‌توانید با انجام تمریناتی آن را برطرف کنید.

فراموشکاری

  1. سکته یکی از رایج‌ترین دلایلی است که ذهن شما را درگیر می‌کند و مسائل را از یاد می‌برید.
  2. کم بودن اکسیژن در مغز انسان. شاید فکر کنید که مگر می‌شود با وجود اینکه صبح تا شب در حال تنفس هستیم، با این حال به مغزمان اکسژن به اندازه کافی نرسد، باید بگویم که این یک بیماری است و ارتباطی با تنفس عادی روزانه ندارد.
  3. تومور مغزی
  4. تشنج
  5. عوارض برخی داروها
  6. مصرف الکل و مواد مخدر
  7. کمبود ویتامین b1

این علل فراموشکاری ناشی از مشکلات مغزی و جدی هستند اما گاهی مشکلات و شرایط ساده‌تری موجب فراموش کاری شما شود. در ادامه به علل ساده‌تری از فراموش کاری می‌پردازیم:

  1. استرس، اضطراب و تنش‌های روزمره
  2. افسردگی
  3. مشغله زیاد
  4. نداشتن تمرکز
  5. کم کاری تیروئید
  6. عفونت
  7. کم بودن ویتامین b12
مطلب پیشنهادی:  خواص گوجه‌ فرنگی برای پوست

فراموشکاری خود را درمان کنید

برای درمان فراموش کاری ابتدا سعی کنید تا علت آن را بیابید و با پزشک مشورت کنید تا بتوانید با درمان به زندگی عادی خود بازگردید. اما این راهکارها می‌توانند به شما کمک کنند تا به فراموش کاری خود غلبه کنید.

لیستی از کارهای خود تهیه کنید

با تهیه یک لیست از کارها، فعالیت‌ها و وظایف روزانه خود می‌توانید به راحتی کارهای مورد نظر خود را به یاد بیاورید. سعی کنید وظایف خود را بر روی یک کاغذ بنویسید و در جایی قرار دهید که همیشه جلوی چشمتان باشد. اینگونه به راحتی خواهید توانست تا به زمانبندی انجام کارهایتان برسید. سعی کنید برای برنامه ریزی از تلفن همراه استفاده نکنید.

فراموشکاری

یادآور تلفن همراه خود را تنظیم کنید

برای اینکه کارهایی را که باید حتما در یک ساغت خاصی از روز انجام دهید، برای خود یک یادآور یا آلارم تنظیم کنید. مثلا برای خوردن قرص این یک راهکار بسیار مناسب است که به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

عوامل حواس پرتی خود را بیابید

اگر یک عامل خاص باعث فراموش کاری شما می‌شود، آن را از زندگی خود حذف کنید. اگر مسئله‌ای نگران کننده فکر شما را به خود مشغول کرده است حتما آن را حل کنید. اگر تلفن همراه شما مانع از انجام به موقع کارها و فراموشی وظایفتان می‌شود، استفاده از آن را برای خود در طول روز محدود کنید.

فراموشکاری

آرامش بیشتری داشته باشید

سعی کنید فکر و ذهن خود را آرام نگه دارید. شما نمی‌توانید از یک ذهن شغول و پر مشغله انتظار داشته باشید که همه چیز را به خاطر بیاورد. ذهن شما برای انجام فعالیت مغزی نیاز به آرامش دارد. می‌توانید برای این کار از مدیتیشن و ذهن آگاهی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…