سفر به سوادکوه؛ از تجربه پرواز روی ابرها تا بهترین لوکیشن عکاسی

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهری بر روی ابر که شما را مبهوت زیبایی و شکوه خود خواهد کرد.
جاهای دیدنی سواد کوه

جاهای دیدنی سواد کوه شما را به وجد خواهد آورد. سواد کوه در استان مازندران قرار دارد. این منطقه علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی زیادی دارد. این شهر با اینکه در استان مازندران قرار دارد، در جوار شهر سمنان و تهران نیز هست و به همین علت آب و هوای این منطقه مانند باقی شهرهای شمال کشور شرجی نیست و آب و هوای دل انگیزی دارد. با دلتامگ همراه باشید تا با جاهای دیدنی سواد کوه، بهشت ایران آشنا شوید.

جاهای دیدنی سواد کوه

سواد کوه شهری است غنی از طبیعت زیبا و بکر، فرهنگی اصیل و آب و هوایی خوب خصوصا در فصل بهار. بهترین جاده برای رسیدن به این شهر زیبا جاده فیروز کوه است.

ورسک زیباترین پل ایران

پل ورسک از زیباترین جاهای دیدنی سواد کوه است. این پل که قدمتی 90 ساله دارد در سال 1313 ساخته شده است. پل ورسک یکی از زیباترین شاهکارهای معماران ایرانی است. این پل به ثبت ملی رسیده است. ورسک در مسیر راه آهنی سواد کوه قرار دارد به همین علت در جنگ جهانی دوم کمک بسیاری به ایران کرده است. این پل در جاده فیروز کوه در یک روستا به نام بالای دره قرار دارد. یکی از دلایلی که این پل را خاص کرده قرار گرفتن آن بین دو کوه عباس آباد است. ارتفاع این پل 2140 متر است. به علت اینکه ارتفاع زیادی دارد، در رکورد خارق العاده‌های گینس نیز به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی سواد کوه

آبشار ورسک

در کنار پل ورسک رودخانه‌ای با همین نام قرار دارد که در فصل بهار و تابستان با وجود خنکی هوا و نسیم لحظات خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. آبشار ورسک به این پل بسیار نزدیک است و یکی از جاهای دیدنی سواد کوه است که حتما باید آن را ببینید. این آبشار در شرق روستای ورسک است.

جاهای دیدنی سواد کوه

آلاشت بهشت مازندران

آلاشت دشتی وسیع و زیبا است که بر روی ارتفاعات سوادکوه قرار گرفته است. به دلیل اینکه بر روی ارتفاع بسیار زیادی است، انگار بر روی ابرها ایستاده‌اید. شما با دیدن طبیعت و کوه‌های آلاشت سواد کوه در میان مه غافلگیر خواهید شد. این روستا یکی از تاریخی‌ترین روستاهای شمال ایران است و قدمت زیادی دارد. این روستا در آثار ملی ایران ثبت شده است. اگر به دیدن ستارگان و آسمان زیبای شب علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما به این روستا سفر کنید. در این روستا چشمه‌های درمانی زیادی نیز وجود دارد. آب و هوای این روستا به شدت پاک و تمیز است.

مطلب پیشنهادی:  سفید کردن دندان زرد با چند روش ساده

جاهای دیدنی سواد کوه

سد لفور از رویایی‌ترین جاهای دیدنی سواد کوه

این سد در محلی به نام لفور در جوار شهرستان شیرگاه قراردارد. نام گزاری این سد به علت قرار داشتن آن در این روستا است. این سد کنار جنگل‌هایی زیبا و خوش آب وهوا قرار دارد. این جنگل‌ها پناهگاهی برای حیوانات زیبای این منطقه است. در این محل آلودگی هوا وجود ندارد. در این جنگل‌های زیبا چشمه‌، رودخانه و آبشاری زیبا وجود دارد که حتما از آن‌ها دیدن کنید. بهترین زمان برای سفر به این منطقه تفریحی زیبا که یکی از بهترین جاهای دیدنی سواد کوه به شمار می‌آید فصل بهار یا تابستان است.

جاهای دیدنی سواد کوه

آبشار زیبای گزو

آبشارها معمولا یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن هستند. آبشار گزو در جنگل لفور قرار دارد و شما می‌توانید در یک روز هم از سد لفور و هم از آبشار گزو دیدن کنید. برای رسیدن به این آبشار باید از وسط جنگل راه بروید و با ماشین ممکن نیست و حداقل 40 دقیقه پیاده روی دارد. سعی کنید قبل از رفتن آب و هوا را چک کنید تا در زمان بارش باران به آین آبشار سفر نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…