ساخت 800 هزار مسکن با تسهیلات 5 درصدی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یکی از راهبردهای این وزارتخانه، ساخت‌وساز 800 هزار واحد برای دهک‌های اول تا سوم با حداکثر حمایت دولت و تسهیلات 5 درصدی است.
وزارت راه و شهرسازی

به گزارش دلتا مگ به نقل از رکنا، محمود محمودزاده با بیان اینکه حدود 567 هزار واحد در حوزه مسکن شهری در حال ساخت است، عنوان کرد: حدود 50 هزار واحد آن بافت فرسوده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اظهار به اینکه توسعه فیزیکی شهرها مناسب نیست، بیان کرد: سیاست ایجاد شهرک‌های جدید با دستورالعملی که در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد، بستر جدیدی را برای تسهیل ایجاد شهرک‌های جدید  توسط بخش خصوصی و بخش دولتی فراهم کرد.

محمودزاده  بیان کرد: برای بیش از 40 شهرک مطالعات اولیه در سطح استان‌ها انجام شده و برای برخی، مصوبات اولیه و برای 9 شهرک هم مصوبات نهایی شورای عالی مسکن دریافت شده که به عنوان فرصت‌های جدید توسعه شهری در طرح نهضت ملی مسکن محسوب می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی

وی با تاکید بر اینکه بر اساس دستور رئیس جمهور باید کل زمین مورد نیاز برای 4 میلیون واحد مسکونی تا مرداد ماه تامین شود، خاطرنشان کرد: تا انتهای مرداد باید زمین یک میلیون و 380 هزار واحد تعیین تکلیف شود. اگر این اتفاق رخ دهد، ثبت‌نام جدید هم برای طرح نهضت ملی مسکن خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: از دی‌ماه سال گذشته تا امروز  333 هزار مالک در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام و تقاضای تسهیلات کرده‌اند. در سنوات گذشته به طور متوسط حدود 50 تا 70 هزار واحد در سال‌های عادی پروانه صادر می‌شده اما طی چند ماه اخیر و در این پروسه، برای  48 هزار واحد در شهر تهران تاکنون برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند که حدود 10درصد آن‌ها تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

محمودزاده ادامه داد: همچنین تفاهمی بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران برای ساخت‌وساز 180 هزار واحد مشارکتی در بافت‌های فرسوده شهر تهران منعقد شده و تا امروز نیز  120 هزار واحد وارد فاز اجرایی شده‌اند که اتفاق بزرگی است و اینکه در یک سال ساخت و ساز بیش‌از 230 هزار واحد انجام شود، رکورد بزرگی به شمار آمده و حتما در بازار مسکن تهران طی نیمه دوم سال تاثیر خواهد گذاشت.در این خصوص برای 300 هزار واحد تسهیلات در نظر گرفته شد.

مطلب پیشنهادی:  اصل 31 قانون اساسی در کنترل قیمت مسکن

وزارت راه و شهرسازی

وی با اشاره به این‌که یکی از راهبردهای وزارت راه و شهرسازی ساخت‌وساز 800 هزار واحد برای دهک‌های اول تا سوم با حداکثر حمایت دولت و تسهیلات 5 درصدی است، افزود: راهبرد بعدی ساخت مسکن برای گروه‌های متوسط در حد استطاعت و با کمک نسبی دولت، راهبرد دیگر مسکن روستایی و راهبرد آخر نیز جاره‌داری حرفه‌ای است که این بسته در مجموع می‌تواند تاثیر قابل توجهی برای ایجاد تعادل بازار مسکن کشور داشته باشد.

تحویل 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان شهریورماه

محمودزاده با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان شهریور ماه اولین واحدهای طرح نهصت ملی مسکن تحویل داده شود، گفت: پیش‌بینی اولیه این است که حدود 100 هزار واحد از استان‌های مختلف به عنوان اولین بخش به افرادی که زودتر در طرح شرکت کرده و آورده اولیه خود را واریز کرده اند، تحویل داده شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره مبلغ آورده طرح نهضت ملی مسکن و قیمت تمام شده گفت: مبلغ آورده برای هر دهک متفاوت است، دهک‌های اول تا سوم که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده و حدود 800 هزار خانوار حدود 80 درصد قیمت ساخت از طریق تسهیلات ساخت پرداخت خواهد شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «اعمال مالیات در‌پی عدم ارائه تسهیلات مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …