جزئیات بسته جدید دولت برای حمایت از بازار مسکن

5
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دولت برای حمایت از بازار مسکن طرح حمایتی جدیدی را در دستورکار خود قرار داد. مطابق این طرح متقاضیان می‌توانند در سر رسید اولین قسط تسهیلات، اصل وام را پرداخت کنند.

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد نیوز، پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: بسته حمایتی و ساماندهی مسکن امروز در جلسه هیات دولت با هدف ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، حمایت از مستأجران و تشویق موجران قانون‌مدار، و با توجه به ضرورت تکمیل و به روز رسانی اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان کشور، به تصویب رسید.

ودیعه مسکن

مهم‌ترین نکات این بسته می‌توان به کمک‌ ودیعه مسکن، ایجاد مشوقی برای موجران، کمک به تحویل و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و تعیین نرخ مشاوران املاک اشاره کرد. با اعلام وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی موظف است در چارچوب ضوابط درباره مقدار اعتبارات تصویب شده تسهیلات کمک ودیعه مسکن را به مستاجران پرداخت کند. در صورتی که مستاجران بخواهند می‌توانند مطابق قوانین در سر رسید مقرر، اصل وام را پرداخت کنند و در بازه زمانی دریافت تسهیلات تا بازپرداخت آن صرفاً سود تسهیلات را به صورت ماهیانه به بانک پرداخت کنند. بانک مرکزی نیز موظف است شرایط لازم را برای آن‌ها فراهم کند.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب در حوزه مسکن هستید مطلب«شرایط دریافت وام مسکن یکم» را در دلتا مگ بخوانید.

ودیعه مسکن

اقساط پرداختی بابت سود تسهیلات در صورت تغییر سقف زمانی بازپرداخت اصل آن در سال‌های آتی قابل تعدیل بوده و در صورت درخواست مستأجر سقف زمانی بازپرداخت برای یک سال تمدید می شود و با تشخیص بانک برای سال‌های آتی نیز قابل تمدید خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  کاهش چشمگیر صدور پروانه ساختمانی در تهران

دریافت تسهیلات مسکن با توجه به اولویت خانوارها، اعم از ( تحت پوشش نهادهای حمایتی، زنان سرپرست خانواده، خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، زوج‌های جوان و خانوارهای دهک‌های پایین درآمدی) توسط وزارت راه و شهرسازی به بانک‌های مربوطه اعلام می‌شود.

مطابق ماده 64 قانون مالیات‌های مستقیم، مشاوران املاک باید با درنظر گرفتن ارزش ملک هنگام خرید و فروش خانه درصد را دریافت کنند. همچنین با توجه به ماده 54 در قانون مالیات‌ها، با درنظر گرفتن ارزش ملک برای اجاره مشاور املاک موظف است درصد خود را دریافت کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «70 درصد از درآمد خانوارها صرف هزینه‌های مسکن می‌شود» را در دلتا مگ بخوانید.

5 دیدگاه

  1. […] که علاقه‌مند به دانستن مطالب در حوزه مسکن هستید مطلب«جزئیات بسته جدید دولت برای حمایت از بازار مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] که علاقه‌مند به دانستن مطالب در حوزه مسکن هستید مطلب«جزئیات بسته جدید دولت برای حمایت از بازار مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «جزئیات بسته جدید دولت برای حمایت از بازار مسکن» را در دلتامگ […]

    پاسخ

  4. […] آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «جزئیات بسته جدید دولت برای حمایت از بازار مسکن» را در دلتامگ […]

    پاسخ

  5. […] که علاقه‌مند به دانستن مطالب در حوزه مسکن هستید مطلب«جزئیات بسته جدید دولت برای حمایت از بازار مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …