رکورد فروش مسکن در تهران

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شیب صعودی قیمت ارز در اردیبهشت‌ ماه، عامل اصلی تغییر قیمت در بازار مسکن بوده به طوری که هر متر مربع واحد مسکونی در تهران با رشد 6 درصدی مواجه شده است.
عرضه و تقاضا مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد‌ نیوز، با توجه به آمار‌های اعلام شده از سوی بانک مرکزی، شاخص قیمت مسکن در تهران به رشد 6.1 درصدی خود رسید. بررسی رشد ماهانه شاخص قیمت مسکن نشان می‌دهد که طی یک‌ سال گذشته این دومین رکورد در افزایش قیمت مسکن است. به‌طوری که در اسفند 1400 بیش‌ترین افزایش را خورده و رشد شاخص به 6.3 رسیده است.

آمار بانک مرکزی حاکی از آن است‌ که در اردیبهشت‌ ماه سال گذشته قیمت متوسط مسکن 26.22 درصد، رشد بیشتری داشته در حالی که مشاهده روند نقطه‌ای شاخص در این بازار نشان‌دهنده آن است که تورم مسکن در سال‌های 1400 از روند نزولی برخوردار بوده و به تدریج شیب صعودی به خود گرفته است که این هم‌جهت بودن افزایش قیمت مسکن در بررسی‌های ماهانه و سالانه نشان می‌دهد که در این دو ماه سال، رشد قیمت از تغییر چشم‌گیری برخوردار بوده است.

رکورد فروش مسکن

همواره درکنار بررسی قیمت، تعداد معاملات مسکن نیز چک می‌شود. با توجه به آمار بانک مرکزی در اردیبهشت‌ماه 1401، تعداد معاملات انجام شده برابر با 10 هزار و 490 فقره بوده که در مقایسه با 22 ماه اخیر، بالاترین سطح معاملات را به خود اختصاص داده است. رشد ماهانه شاخص مسکن برابر با 206 درصد و رشد نقطه‌ای آن 166 درصد است که نشان می‌دهد تعداد معاملات در اردیبهشت امسال سه برابر بیشتر از فروردین است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت اوراق در بازار مسکن از مرز 110 هزار تومان عبور کرد

علت رکورد وام مسکن

 

آیا رشد قیمت در همه مناطق تهران یکسان بوده است؟

بررسی آمار مناطق 22 گانه نشان می‌دهد که افزایش قیمت مسکن در مناطق پایین‌تر تهران بیشتر از سایر مناطق می‌باشد. به عنوان مثال شاهد رشد 40 درصدی قیمت در منطقه 15 بودیم که بیش‌ترین افزایش قیمت را در بین سایر مناطق داشته است. به طوری که حتی در مناطق بالا شاهد افت قیمت بودیم با این حال تعداد معاملات مسکن در مناطق به صورت ماهانه، جهشی بالاتر از 160 درصد داشته و می‌توان گفت که تقریبا در تمام مناطق رشد قیمت ملک دو برابر شده است.

2 دیدگاه

  1. […] برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب « رکورد فروش مسکن در تهران» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «رکورد فروش مسکن در تهران» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …